Bekkens "customizen": zelf hameren.

Gestart door Jip, mei 04, 2012, 18:19

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Jip

mei 04, 2012, 18:19 Last Edit: mei 04, 2012, 18:26 by Jip
Ik vroeg me af of iemand hier ervaring heeft met het customizen van zijn of haar bekkens. Ik kwam een interessante (al wat oudere) discussie tegen: http://www.drummerworld.com/forums/archive/index.php/t-10636.html
Iemand die cheap-ass bekkens rijk en complex kan laten klinken door ze zelf te hameren en in sommige gevallen te verspanen d.m.v. een draaibank.

Het lijkt me een goede manier om heldere en "pingy" bekkens om te vormen naar warmere/donkerder, complexe cymbalen. Dat zou toch de ideale manier zijn om van je ouwe troep iets moois te maken!  :)

Wat vinden jullie? En misschien belangrijker: wat zijn jullie ervaringen? Ik zou het zelf willen proberen maar heb weinig speling wat betreft het bekkenarsenaal.  ;)

Citizen Kane

Ik heb hier geen ervaring mee, maar zelf zou ik me er niet aan wagen. Zeker niet met materiaal waar ik wekelijks van afhankelijk ben.

Lijkt me dat dit echt vakwerk is wat je niet zomaar leert. Je zou een poging kunnen wagen met een bekken wat je via Marktplaats goedkoop op de kop kan tikken.

Ook leuk om mee te beginnen: Bij de vereniging waar ik drum (de bigband is hier onderdeel van) zit ook een slagwerk groep. Hier hebben ze zelf een 18" loei-oude crash vol met gaten geboord en er zo zelf een O-Zone crash (van Sabian) van gemaakt. Klink als een kruising tussen een crash en een china! Best geslaagd ding, gebruik hem wel eens stiekem ;-) Enige wat je nodig hebt is een setje verschillende gatenboren met verschillende diameters.

ben benieuwd of je wat kunt expirimenteren.

Hammar

Johan VDS was een belgische bekkensmit, inmiddels is hij overleden.
http://www.slagwerkwereld.com/nieuws/newsItem.php?n01ID=6332&type=1

Lijkt me geweldig om daarmee te experimenteren, alleen......hoe kom je aan studiemateriaal, bekkens dus!

Jip