iPad als drumcomputer

Gestart door ray, nov 26, 2011, 12:43

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

ray

Heeft er iemand al zitten experimenteren met de IPad als drumcomputer?

Er zijn ondertussen al verschillende midi oplossingen te vinden voor de IPad. Er zijn al lieden die GarageBand werkend hebben gekregen. Stapje verder denken waarom niet de IPad als drum unit gebruiken? Moet echt kunnen, mogelijkheden genoeg met het apparaat.

Ik ga zelf ook onderzoek doen, wat een td20 of een 2box unit kan moet de juiste software op een IPad ook kunnen. Apparaat met trigger inputs er tussen en klaar.

Robert-Jan

#1
nov 26, 2011, 13:48 Last Edit: nov 26, 2011, 13:50 by Robert-Jan
Je het kan, maar het is nog niet intressant genoeg ..althans voor mij.
Simpelweg omdat een beetje goede library te veel GB' s heeft en de processor nog te klein is om dat draaiende te krijgen.
Eenvoudige samples afspelen zal wel lukken, maar echt tof is het nog niet... Maar dat is een kwestie van tijd.

Daarbij... De triggerunit is er nog niet..ja de alesis van een paar jaar oud, maar die is bij lange na niet zo goed als wat er in een td 20 zit.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Hans

Ik denk ook dat de Ipad als sampleplayer nog te kort schiet. Ik heb een jaar geleden wel zo'n Korg electribe kloon app op de ipad  gekocht. Die gebruikt vnl synthese om drumsounds te produceren. Is erg tof, maar natuurlijk wel erg elektronisch. Leuke kliktrack deluxe om mee mee te rammen ;)

Robert-Jan

www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Nijlpaard

Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

ray

Kijk dat gaat de goede kant op... Nu nog een mooie app

Marty-B

Wow vet, ben benieuwd of het een beetje zal klinken en of de latency een beetje meevalt. Zou wel heel nice zijn als drummodules er voortaan ook gewoon zo uitzien, in plaats van die klein display.
Vraag me af wat ie gaat kosten.

musiqman

250 bij Thomann.

Robert-Jan

Hmm dat is niet gek.
Ben wel benieuwd wie erop duiken qua apps..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

musiqman

Hopelijk iig BFD.Alleen jammer dat er geen extra opslag mogelijkheid is ingebouwd (zal vast wel los mogelijk zijn, maar ingebouwd was het helemaal te gek)

stefan

Als ik het goed heb, heeft de DM Dock een USB aansluiting.
Met externe HDD of voor mijn part USB-stick kom je toch wel een eind denk ik.. (Indien de Dock dat herkend natuurlijk, maar gezien een iPad dat ook herkend, zou ik niet weten wat het probleem zou moeten zijn)
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

musiqman

Das toch weer via een omweg (extern) Daarbij herkend de iPad volgens mij alleen geheugenkaarten en foto/filmbestaden en dat alleen via de photo camera kit.

Robert-Jan

Of een 64 gig ipad
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Nijlpaard


Das toch weer via een omweg (extern) Daarbij herkend de iPad volgens mij alleen geheugenkaarten en foto/filmbestaden en dat alleen via de photo camera kit.


De camera connection kit heeft een USB adapter die meer herkend dan alleen foto's. Midi keyboards en USB-microfoons bijvoorbeeld
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

musiqman

Ik doelde meer op hd's.  Er bestaan externe hd's (maar die werken op wifi en niet usb) maar ook dan herkent de ipad alleen sommige foto en video extenties.

Robert-Jan

Ik zie het helemaal niet gebeuren dat er samples gestreamed gaan worden via een externe HD naar de ipad.
Veels te veel gedoe voor de app ontwikkelaar.
De trend in apps is de in app aankopen...het zou mij niets verbazen dat je een gratis app krijgt en de samples los inkoopt..dus misschien 1 complete set en dan kan je een ludwig black beauty sample kopen, of een sonor snare , of een k zildjian pakket ipv ...zoiets verwacht ik.
Op zich niet verkeerd, je koopt wat je mooi vindt en al die andere sounds die nadat je een keer door de module bent heen gelopen toch nooit meer, vreten je geheugen niet op.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Omhoog