MegaDrum

Gestart door stefan, sep 14, 2014, 19:36

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

baszuidwijk


Het is geen commerciële organisatie maar gewoon een slimme hobbyist die echt wat leuks heeft gemaakt. Ik ken niet heel veel gasten die een eigen module kunnen bouwen, hij heeft geen/weinig commerciële skills....

Beetje simpel om hem af te serveren op zijn hobby website. Lees maar eens referenties over de megadrum.


Kan zijn, maar een mooi product is meer dan alleen een mooi product. Als je anderen wilt overtuigen van de kwaliteit van je product, dan zul je toch echt moeten werken aan je presentatie. De toegankelijkheid ervan is nu minimaal.

Hoefnix

Dat is nou net het punt:
Hij wil helemaal niemand overtuigen. Voor zichzelf heeft hij een module gebouwd en toen nog 5. Opeens kreeg hij vragen van anderen. Zijn schema's geeft hij gratis weg, als je zelf kan bouwen heeft hij dat het liefst.

Maikelk

Heb de beste man een mail gestuurd voor de prijzen incl verzenden:

Hi Maikel,

The 32 inputs module is 165GBP (British pounds) plus 15GBP shipping to Netherlands. 180GBP in total.
The 56 inputs module is 205GBP plus 20GBP shipping to Netherlands. 225GBP in total.

Regards
Dmitri

Dus 285 euro voor de 56 inputs versie en 225 voor de 32 inputs.

Hoefnix

Ha, liet mijn geheugen me niet in de steek :)

baszuidwijk


Dat is nou net het punt:
Hij wil helemaal niemand overtuigen. Voor zichzelf heeft hij een module gebouwd en toen nog 5. Opeens kreeg hij vragen van anderen. Zijn schema's geeft hij gratis weg, als je zelf kan bouwen heeft hij dat het liefst.


OK, dan zal het de blinde vlek zijn die ik als ondernemer heb  :+

Hoefnix

:D Ik ben ook ondernemer :D

maar ik snap ook dat niet iedereen ondernemer is :)

Maikelk

@ hoefnix Heb ik toch nog een vraagje voor je...als ik zo'n ding bestel bij die man en ik heb hem thuis en sluit hem aan. Moet ik dan nog dingen programmeren of is het alleen je pads  en hi hat configureren en aan m'n pc hangen met daarop een VST en drummen? Of is het niet zo simpel?
Ik bedoel is het gewoon aansluiten en instellen en spelen?

Hoefnix

Ja, op voorwaarde dat er een preset voor je hihat op het forum staat. Met addictive drums tik je gewoon op de pad en assign je de juiste midi noot aan een geluid. As simple as that.

Maar:
Als je meer wil of het werkt niet naar je zin dan zul je zelf in de configuratie moeten kijken en eventueel aanpassen. Daar is software voor die het makkelijk maakt. Wil je dat -> dan is Megadrum super.

Wil je alleen een goedkope module -> zoek dan verder :)

stefan

Je hebt het hier over TD-20 capaciteiten voor een 1/4 van de prijs en zelfs zonder de slechte roland geluiden. Ik word daar extra enthousiast van.

Begrijp ik het goed dat voor die €285,- je de module kant en klaar aangeleverd krijgt? En je dus niet meer zelf hoeft te gaan rommelen met een soldeerbout?
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Hoefnix

@Stefan:
Ik kan alleen maar herhalen:
Wil je alleen een goedkope module -> zoek dan verder

Je krijgt een kant-en-klare module met de post.

Maikelk

Nou ik ben om. Ga er binnnenkort een bestellen. Heb mail teruggehad over wat andere vragen en het is idd inpluggen en word herkend door nieuwste OS'en dmv USB en dan finetunen en dan moet het gewoon werken. Kan wel voor de 32 inputs gaan maar voor die 6 tientjes meer liever de 56 inputs.
En dus ook niet gelimiteerd aan 1 merk cymbals zoals je met een normale module zou zijn. Ik denk aan een yamaha hi hat en roland Cy-14 als crashes en Cy15r als ride en dan van Triggera bijvoorbeeld dat pakket met de crash splash en china.

stefan

Ik hoop dat je je bevindingen wilt laten weten hier Maikelk!
Ik twijfel nog een beetje moet ik zeggen, omdat ik DDT Truss triggers (met zo'n cone) gebruik en niet de halfbakken Roland triggers of andere die in de lijst staan.

Verder ben ik wel heel erg enthousiast over de mogelijkheden enzo.
Mss ga ik het toch wel gewoon proberen.. :-p
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Maikelk

Ik ga zelf triggers maken, nou ja piezo elementen die ik besteld heb en maak er zelf jacks aan. We gaan zien of het werkt. Lijkt me dat het geen probleem moet zijn. Trigger is een trigger lijkt me. De ene misschien wat beter als de andere maar ze doen allemaal het zelfde.

Omhoog