MegaDrum

Gestart door stefan, sep 14, 2014, 19:36

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

stefan

Kent iemand dit? Ziet er best goed uit vind ik, en als het werkt lijkt het een soort budget TD-20/30 te zijn..

http://www.megadrum.info/
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Hoefnix

Ja, ik heb er nog één liggen. Werkt goed, kost wel wat tijd om alles goed ingesteld te krijgen.

stefan

Hoe werkt het met hihats dan?
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Hoefnix

#3
sep 14, 2014, 20:06 Last Edit: sep 14, 2014, 20:13 by Hoefnix
Hier staat het wel uitgelegd. http://www.megadrum.info/content/hihat-pedal-settings

Voor de verschillende edrum kits zijn presets te vinden inclusief de hihat

stefan

Ik bedoel meer in de trend van hoe vond jij het allemaal werken? En waarom heb je nu toch een TD-20 (dat was jij toch?)?
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

paQ

sjesis wat een drama dat filmpje :D
(en dito Rosanna Shuffle)

zo te horen is het ver te zoeken met de dynamiek... :N

Robert-Jan

Dit is gewoon genant zo..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Hans

#7
sep 14, 2014, 21:17 Last Edit: sep 14, 2014, 21:25 by Hans
Toch stik mooi jongen ! Goeie naam ook.

Robert-Jan

Ja t is een mooi ding zeker.. :Y

Maar ja eeh presentatie enzo..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Hans

Ben al lang blij dat die kerel niet per ongeluk stikt in 1 van zijn stokken !

djska

#10
sep 14, 2014, 21:36 Last Edit: sep 14, 2014, 21:41 by djska
Toevallig pas ook naar gekeken. Dit is alleen een Trigger->MIDI interface. Dus je moet met het bv. met VST-software op de PC gebruiken. Tja en als je zo'n ding ook voor zo'n 120 euro in de vorm van een Alesis TriggerIO kan kopen (waar ook al eenvoudige VST software bij zit), is het de tijd en moeite van het bouwen voor mij niet waard (ook al kan ik een soldeerbout hanteren). Wel kun je veel meer inputs hebben en wellicht is de latency door de snellere processor net iets beter.

P.S. dat zijn demo zo beroerd klinkt ligt vast niet aan de Megadrum interface :-).

paQ

naja... het is een combi van natuurlijk.
snelheid, gevoeligheid, de trigger zelf...

maar dat filmpje op de hoofdpagina is gewoon niet in orde

Hoefnix

Ik heb inderdaad thuis een TD20, de megadrum heb ik gebruikt om een VST te triggeren bij een a-set.
Zoals je ook een Roland SPD of zo in kan zetten. Dat werkt perfect.

De module van de TD20 heb ik wel eens vervangen door de megadrum met de standaard setup voor TD20. Dan werkt alles net zo als met de originele module (ja ja met een VST). Geen problemen, ook geen super verbeteringen.

Omdat ik de TD20 compleet wil houden mocht ik hem ooit verkopen gebruik ik daar de module voor. De megadrum was een beetje vergeten omdat ik geen samples meer speel in mijn spel :)

stefan

Oké dan... Dat is best interessant dan!

Wat kost zo'n megadrum ding dan? En... Doe je die van jou dan weg? :-)
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Maikelk

Is het gewoon een soort TMI net zoals de Alesis? Heb wat schemaatjes bekeken op die site en volgens mij is het allemaal wel aardig recht toe recht aan als je het zelf in elkaar wil zetten?

stefan

Dat denk ik dus ook.. En gezien het feit dat je echt heel veel in kunt stellen, denk ik dat dit tweakbaar genoeg is en minimaal dezelfde kwaliteit levert als de TD-20..
Enkel ben je verplicht om een VST te gebruiken, wat ik normaliter ook zou doen omdat de geluiden uit de Roland modules vreselijk zijn..
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Maikelk

#16
sep 15, 2014, 16:18 Last Edit: sep 15, 2014, 16:33 by Maikelk
Ik heb een mail uitgestuurd naar KAT ivm de EVE of DITI (1 van de 2) maar geloof dat de 32 inputs versie van de megadrum iets van 98 euro kost compleet. Moet je het nog in elkaar zetten. Maar dat zou dan betekenen 16 ingangen stereo of 32 mono of gemixed. En er is ook een 56 inputs versie zag ik.  En de DITI kost streetprice wat dat dan ook mag zijn $499 wat dus 385 euro is.
En als de megadrum ook goed werkt is dat misschien een betere optie.

Maar het is toch alleen een TMI en geen volwaardige module? Aangezien je hem vergelijkt na wat tweaking met een TD20.

Hoefnix

@stefan: hij ligt niet waar ik dacht dat hij zou liggen.. er is een kans dat ie in de brand is verdwenen. Ik zoek nog even.

Ik heb de module toentertijd compleet gebouwd gekocht. Het is een zo'n 56 input versie.

stefan

Oké hoefnix.. Toch zonde als dat zo zou zijn.
Maar zou jij ons meer kunnen vertellen erover? Hoe is de response, dynamiek, etc, etc..
Voor-, nadelen die je hebt gevonden tijdens het gebruik ervan. Dat soort dingen zouden voor mij heel waardevol zijn.

Mss weer je zelfs nog een kleine beetje wat hij ongeveer gekost heeft?
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Hoefnix

De latency van deze simpelere module is lager (dus: sneller) dan de TD20 module, de rest zoals dynamiek wordt bepaald in je VST. In die zin is ie op vlakken beter.

Zeker als je zin en tijd hebt om alle parameters te optimaliseren. Het leuke is dat je alles én ik bedoel echt alles naar je hand kan zetten. Zelfs positional sensing wordt ondersteund in nieuwere versies.

Kosten weet ik niet meer precies, wel dat er nog een klap bovenop kwam vanwege verzendkosten. Ik schat ergens tussen 200-300 euro.

Maikelk

#20
sep 15, 2014, 20:13 Last Edit: sep 15, 2014, 20:14 by Maikelk
Ok dus voor 300 een compleet gebouwde 56inputs module. Klinkt interessant

Hoefnix

Dat denk ik, misschien vergis ik me.

baszuidwijk

Wat een dramatisch slecht filmpje en dito website. Ik zie werkelijk helemaal niets dat bij mij enig enthousiasme doet triggeren :N

Hoefnix

#23
sep 15, 2014, 20:53 Last Edit: sep 15, 2014, 20:57 by Hoefnix
Het is geen commerciële organisatie maar gewoon een slimme hobbyist die echt wat leuks heeft gemaakt. Ik ken niet heel veel gasten die een eigen module kunnen bouwen, hij heeft geen/weinig commerciële skills....

Beetje simpel om hem af te serveren op zijn hobby website. Lees maar eens referenties over de megadrum.

Nijlpaard

Helaas is dat wat je meer ziet bij de goedwillende hobbyist. Er zit vaak meer in als je van te voren nadenkt over je presentatie.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Omhoog