Kat Pro

Gestart door Otje, mrt 31, 2014, 14:24

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Maikelk

#25
sep 14, 2014, 13:05 Last Edit: sep 14, 2014, 13:36 by Maikelk
Die $499 is ongeveer 385 euro bij huidige koers. Altijd nog goedkoper dan een 2ehands td9 module.  Schijnt zich aan te passen naar de manier hoe je speelt om eventuele ghost notes niet te missen en  onnodige triggering te voorkomen. Klinkt goed allemaal alleen jammer dat de aansluitingen aan de bovenkant zitten ipv achter. Staat wat netter.

Otje


Heb ze een mailtje gestuurd over hoe en wat. ( ... )


...benieuwd wat ze 't zeggen hebben. ^^) ?

Robert-Jan

Als het die prijs wordt en het werkt dan hebben ze een goudmijntje in handen..helemaal als ze het voor elkaar krijgen dat ze met iedere trigger ook iedere hihat bedoelen..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Maikelk

Mail terug van KAT en schijnt nu verkrijgbaar te zijn. en er schijnen 2500kits al preloaded in te zitten.
Maar lijkt me wel een soort van BETA test te zijn.


Hi Mike

We have some news regarding the DITI.  Please read below

DITI UPDATE

It has been a long long haul getting the DITI together. We just wanted it to do more and more. With each new feature, it added more delay time.  Just last week we decided to add every major manufacturer's kit names and program changes into it.  That means that the DITI now has some 2500 kits pre loaded in it!  Insane but so cool.

All of the features are now complete.  The DITI is compatible with Roland's and Yamaha's pads and cymbals along with the ability to self power FSR triggers like the inHEAD, onHEAD, altZONEs and more.

The DITI can choke, dampen as well as send out continuous controller and sustain on FSR pads.  It can even switch sounds depending on pressure (i.e.cross stick, rim shot).  Of course we've added alternate note modes, velocities switching and many of the functions you've enjoyed on our legendary drumKAT.

Simply put, the DITI is the most powerful Trigger to MIDI converter ever developed.  You are no longer limited to one companies trigger environment.    Create your own unique set up, with whatever triggers you want and just play!

As we gear up for mass production, we still have first run units at the factory.  This is our offer.

Anyone interested in purchasing the DITI, can purchase one right now!

Included on this run is a free picKIT3 programmer so that you can update the DITI as we continue to add functionality, tweaks and fixes.

We will offer FREE updates for a full year

We will send you our new andriod/apple FLIPBOOK manual when its complete.  In the meantime, the pdf version is available on the website.

Otje

#29
sep 17, 2014, 07:39 Last Edit: okt 17, 2014, 09:14 by Otje

Waar komt die foto vandaan Otje?
Die set heb ik nog niet eerder gezien..dat is goed nieuws want dan is er dus beweging
:)


Het klinkt veel belovend (maar dat kennen we al). Ik hou al die tijd de internetsite's van 'Kat' & Alternate mode' in de gaten. De foto kwam van Alt.mode 'facebook*. Maar er is wel hèel sporadisch iets van nieuwswaarde.(zeg maar gerust nix-nada)  De 'PDF' uit bovenstaande brief kan ik niet vinden..
* https://www.facebook.com/alternatemode?fref=ts

Robert-Jan

Cool..met elke hardware dus..
Dit ding zou de edrum wereld wel eens op zn kop kunnen zetten.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

stefan

Waarom denk je dat dan RJ?
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Robert-Jan

Omdat het een soort van 'missing link' is tussen de hardware en de vst software.
Je hebt met deze interface blijkbaar de mogelijkheid om alles aan elkaar te koppelen.
Lijkt me een zegen voor de hardware fabrikanten als jobekey en drumtec bijvoorbeeld.
Neem mee dat er nu ook allerlei tablet pc's aankomen met ssd schijven..dan wordt t al snel heel leuk.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

stefan

Waarom is dit dan anders? Ik heb echt onderzoek gedaan, maar ik zie nog niet waarom dit zo'n uitkomst is.
Maar waarschijnlijk mis ik het eea toch nog in het grote plaatje..
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Robert-Jan

Als je nou kijkt naar de discussie Roland/yamaha/2box..die gaat over hoe het klinkt..niet over hoe het speelt.
Dus over software, niet over hardware. Terwijl de hardware van roland/yamaha echt substantieel beter is.
Wil ik die goede hardware hebben van roland/yamaha en ook de samplesounds dan zit ik dus met een dure module die ik simpelweg als triggerinterface gebruik.
Qua jobekey en drumtec..wil ik dat compleet maken met bekkens, dan moet ik de module kiezen die werkt met die bekkens/hihat..dat hoeft dan niet meer.
Als je er vanuit gaat dat er altijd een vst pakket is die je tof vindt klinken dan kan het dus zijn dat we niet meer kijken naar hoe t klinkt maar hoe t speelt..dus van sound naar hardware.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

stefan

Ik begrijp het.. Eigenlijk is dat presies waarom ik momenteel zo in dubio zit vwb de aankoop van de MegaDrum TMI. ;-)
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Robert-Jan

Ja snap ik, en natuurlijk dan ook dit of die megadrum neem ik aan.
Ik heb de ontwikkelaar van Kat drums eens gesproken en een beetje gevolgd op internet.
Het is een goede drummer die al jaren bezig met vst en zn eigen set. Zijn visie spreekt me aan en op dat vlak denk ik dat ze een streep voor hebben op megadrum..maar of ik nu al en eerste run diti zou bestellen.. hmm..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Maikelk

Vind alleen dat verhaal van die 2500 kits een beetje apart. Is het nu ook ineens een module geworden ? Zit net als Stefan ook in dubio of ik hiervoor zal gaan of voor een megadrum. Megadrum is meer inputs maar dit is weer makkelijk als het stuk gaat. Je pakt het op en zegt bij de balie van doet ut niet! En met megadrum moet je het hebben van hulp op afstand. Dat is een ding wat me nu nog tegen houdt met de megadrum.

Robert-Jan

Nee niet een module met sounds, maar wel alle presets qua hardware instellingen..van iedere gangbare module.
Waarom snap ik ook niet zo, lijkt een beetje gewoon omdat het kan.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Maikelk

#39
sep 17, 2014, 17:58 Last Edit: nov 05, 2014, 22:35 by Maikelk
Ben ook niet echt van plan een eerste run DITI te bestellen. Eerst maar eens kijken hoe en wat

Maikelk

Zijn er hier mensen die de sprong wel willen maken om een eerste run DITI te bestellen? Ze gaan verschepen vanaf m'n 15e deze maand zag ik in een mail. M'n interesse is gewekt maar ik wacht wel even tot er eventueel filmpjes op youtube staan voordat ik overga tot aankoop. Het is toch rond de 350 a 400 euro die je uitgeeft.
Tot die tijd ga ik gewoon een td9 of td11 module gebruiken en eens kijken hoe dit zich ontwikkeld.

Omhoog