Nord Drum

Gestart door Groove, jun 01, 2013, 11:49

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Groove

Heeft er iemand ervaring met de Nord Drum? Dit weekend zijn ze in de aanbieding bij Feedback en denk er over om er eentje te kopen om oa mijn bassdrum te triggeren (en wellicht nog wat andere dingetjes via een pad).
De geluiden in de Youtube filmpjes zijn behoorlijk electronisch, maar kun je er ook meer realistische/acoustische geluiden uit krijgen?

Hans

Hij is echt gemaakt voor electronische sounds. Eerder een producers dingetje volgens mij.

Otje

Ze zijn idd spotgoedkoop geworden in korte tijd. Binnenkort verschijnt er ook een nieuwe  uitvoering. Want werden de eerste Nord drums aanvankelijk enthousiast ontvangen blijkt  t het toch niet helemaal waar te maken. Vandaar ook een verbeterde versie binnenkort op de markt. Voor de prijs voor de 'oude' versie hoef je het niet te laten want echt slecht zijn ze nou ook weer niet lijkt mij. Ik denk voor die prijs (€149,=) zeker de aankoop waard.

Groove

Die versie 2 is dan ook weer meteen een stuk duurder.
Zijn er alternatieven die wel een meer acoustisch geluid produceren of ga ik dan gelijk richting een drummodule van roland, yamaha, alesis enz...?

musiqman

De eeste vragen die je je zou moeten stellen is; waarom ga ik triggeren? en dan, wat ga ik triggeren?


Dan heb je een veel beter zicht op wat je behoeftes zijn en wat er op de markt is.

Otje


Die versie 2 is dan ook weer meteen een stuk duurder.
Zijn er alternatieven die wel een meer acoustisch geluid produceren of ga ik dan gelijk richting een drummodule van roland, yamaha, alesis enz...?


Klopt. Voor alternatieven die acoustisch benaderen, heb je meer aan dit.. http://www.google.nl/search?q=vst+drum+kit&hl=nl&rlz=1T4HPEA_nlNL306NL306&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=9-ypUZ6fMaHz0gWf5oAw&ved=0CAoQ_AUoAQ&biw=1024&bih=597
..heb ik van horen zeggen. Zelf heb ik er geen ervaring mee

Groove

#6
jun 01, 2013, 15:08 Last Edit: jun 01, 2013, 15:10 by Groove
Ik heb thuis een TD12 met VST's (superior drummer), dus daar ben ik wel bekend mee. Ik wil alleen niet bij live optredens m'n laptop, midi interface enz, enz, meesjouwen. Plus vind ik dat in live situaties niet heel betrouwbaar (ook al draait het op een mac  :D). Ik zoek dus gewoon een 'no nonsens' apparaatje dat de klus kan klaren.

Musiqman: in m'n openingspost stond dat ik voornamelijk mijn kick wil triggeren om wat meer 'punch' te krijgen. En eventueel via een pad wat koebelletjes en andere percussiedingetjes.

musiqman

Heb je dan aan de td12 zonder niet genoeg? Zeker qua kick sounds.

Anders eens kijken naar een alesis PercPad

https://www.alesis.com/percpad

Robert-Jan

De yamaha dtx12 is ook behoorlijk scherp bij feedback zie ik..

Is dat niks dan?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Groove

Ik heb afgelopen zondag, na lang testen en uitproberen, bij Feedback de Nord Drum meegenomen. Ik was bang dat - na alle bekeken YouTube filmpjes - er voornamelijk elektronische geluiden uit zouden komen (bleep, blap, enz ;-). Dit zitten er zeker ook in, maar je kunt zoveel instellen dat er bv ook koebel- en tamboerijn geluiden uit te krijgen zijn.

Maar het belangrijkste is toch wel dat ik nu een gigantisch subgeluid uit m'n bass kan krijgen. Na een beetje tweaken heb ik één van de 'standaard' geluiden zo aangepast dat ie perfect bij m'n akoestische bass past en het geluid aanvult.

Ik speel voornamelijk op een vintage Beverley set met een 22x14 bass en kan nu dus ook dat volle dreunende geluid krijgen als dat bij bepaalde nummers noodzakelijk is. I'm a happy camper  *O*

Robert-Jan

www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

harmen 18

cool  :)

Omhoog