Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Berichten - Murgen

51

14 oktober onze demo opname live bij te wonen in : Get Rhythm In Ridderkerk. Komt allen om 15.00 uur. We hebben uiteraard veel applaus nodig ;)

We spelen een mengsel van jazz, blues en funk.... Je mag het fusion noemen.




Gaaf Hans, ik ga toch proberen om meer van dit soort feestjes te gaan bezoeken. Maar dit gaat nog niet lukken op 14/10.
52

Die Oak X set heb ik bij Vriese bespeeld. Dikke sound zeg. Wel erg hard. Weet niet of 'ie er nu nog staat en de prijs weet ik ook niet. Had meer oog voor de Masterwork Verve bekkens en de Gretsch Purewood Hickory die daaf stonden :P


In 2004 getwijfeld tussen Oak en MHX, is toch MHX geworden (mahony, ook lekker in het laag). Drumworld had ze allebei staan, kon ze goed proberen.
54
Nabrander op het VDrums forum:

Citaat
It *always* comes down to that: Roland's stranglehold patent here in the US on the mesh head. Folks, that's why these products are available practically everywhere else in the world, even those places with decent intellectual property rights laws: Roland's never been able to apply the same patent logic in (pick your country) and get it to "stick" they way they did here on mesh heads and their relation to electronic modules.

---------><---------

There are actually 5 separate patents that are related to Roland mesh head pads.

Mesh material, Multi-Ply Mesh, 2 separate patents pertaining to sensor position, and a broader Pad Structure patent that includes the head, cushion, sensor, and support member. At least four (and in some cases all five) patent numbers are imprinted on current Roland mesh heads.

Geek out with Google Patent Search!



Ik hou van volledigheid.  :w
55
Er ligt bij mij alleen geen kapot Pearl pedaal in de hoek.  :+
56
For something completely different: voor als de 2Box opstelling me toch gaat vervelen of als er optredens gaan komen. :)

http://www.jobekydrums.co.uk/index.php?main_page=index

57
drumkits & snaredrums / Re: Sonor drums
okt 03, 2012, 10:29

Wel of geen rozet op de bassdrum doet niets af aan de kwaliteit van de kit, het is gewoon een persoonlijke keuze. Als jij de kit met Virgin bassdrum wil is dat (dus) ook mogelijk.
V.w.b. de draaiknoppen kan ik vertellen dat ze best handig zijn. *D


Ben jij van Pearl af?
58

Haantjesgedrag om een paar dollar voor de licentie...  Daar vind ik het naar klinken.


Mwah ... grote vijver, kleine vis ... jammer.
59

Ok duidelijk..
Als ik het kort samenvat is het dus zo dat de Canadese importeur ook de US doet. Nu Roland dreigt met een patent infrigment over de mesheads trekt die zijn handen er vanaf, maar wordt nu wel de module los geleverd (goed idee ;)) mogelijk later de pads met rubber.
En Scott maakt handig gebruik van de situatie door te vertellen dat hij die dan het goedkoopst kan leveren..slim ;)


Erg slim. :)
60

Maar begrijp ik het goed, deze Scott is heeft een winkel in de US?
Er is toch ook een Scott uit de UK?


Dit is Scot van Cymbalism music USA.
61
Update op US:

I spoke with our supplier today and got more facts about this situation. The issue with Roland is with the mesh head patent. Nothing more and nothing less. The supplier was in no mood to deal with Roland on any level and decided to pull the whole line from the US market. After thoroughly explaining what a mistake that would be and pleading for a resolution I've made some headway.

As of today the module will be available through our company and can be purchased at http://stores.cymbalismmusic.com/-strse-2222/Drumit-Five-2Box-Electronic/Detail.bok
I'll be working with our suppliers to help come up with possible alternatives for the kit in the meantime such as shipping the kits with rubber or Mylar heads. Mesh heads are always available separately through us or other dealers.

We're working hard to make sure this amazing kit does not disappear from the US market and we'll keep all of you up to date as things develop.

For you that are interested in purchasing a kit please contact me personally for news and possible alternatives at sales@cymbalismmusic.com

Thanks all,

Scott
62
Trouwens: update website! http://www.2box.se/pages/products/
63

Die rubber vellen was het eerste wat ze erop hadden..daar wordt al 3 jaar over gesproken. Snel kijkend naar dat patent kan het simpelweg niet alleen om de meshhead gaan. Ik snap je sentiment over dit naar Roland best wel een beetje, maar aan de andere kant is het weer een ding waarvan ik denk, jongens jongens..wat zijn ze toch allemaal aan het prutsen bij 2box? Zoals Paq ook zegt, dit kan je van te voren uitvogelen. Vergis je niet, de muziekintsrumenten handel is geen club die het allemaal leuk vind en elkaar vanalles gunt uit liefde voor muziek..het is keiharde bussines. Als Roland andere partijen aanpakt op dit patent dan doen ze dat ook bij 2box..daar kan je op wachten.

Ik heb al eerder gezegd dat 2box er slim aan zou doen als ze zich volledig zouden richten op de module. ( mits daar geen patent issue ligt). Kijk naar wat nordlead heeft gedaan..een klein degelijk ding waar je de hardware naar keuze aan hangt. Er zijn tal van hardware merken ( drum-tec, hart , jobkey, pintech etc) die er boven op zullen springen en een config maken voor de 2box module (gebeurd al) . Laten we wel wezen, al het gedoe rond 2box zit ( nu dus misschien ook ) in de hardware en niet in het concept wat 2box uniek maakt tov de rest..het gebruik maken van goede samples als klankbron.


Ik ben niet snel sentimenteel hoor, alleen tegen patent trollen. :)

Daarbij, feit is dat grote firma's zich een batterij advocaten kunnen veroorloven en kleine bedrijfjes niet. Ik zie dat in de muziek industrie, in de IT en dus ook hier. Ik kan me goed voorstellen dat 2Box en de Canadese importeur hier niet en/of onvoldoende over hebben nagedacht.

De suggestie om alleen de module te doen? Ik vind persoonlijk de pads van 2Box lekker groot (10-12-14 inch), fijn spelen en is het hihat concept met zijn magneet interessant. Cymbals zijn log, zwaar maar niet beroerd.

We hebben eerder verhitte discussies gehad over 2Box, Beni en andere kleine initiatieven (GigPig, Soprano ;) ) Vaak zijn die kleintjes de smaakmakers in het aanbod en worden sommige liefdevol omarmd en anderen verketterd. Ik vind 2Box een tof merk en lekker spelen, daar gaat het mij om.
64

Sja... dan is het of een schikking treffen, of nokken...

Dat heet nou marktonderzoek. En als je dat vooraf niet (goed) uitvoert moet je niet raar opkijken op een later moment. Yamaha is er lang geleden al mee gestopt, en als ex ddrum 3 / 4, had ie wellicht ook daar even kunnen informeren hoe het zat met een eventuele licentie.
Dat, of gewoon de gok nemen, dat kan natuurlijk ook. Zoveel zal Roland niet te vrezen hebben van 2box


Ik denk dat 2Box daarom druk bezig is met rubber vellen (in ontwikkeling).
65
Vervolg:

For those that don't know, this isn't the first time that an edrum maker/manufacturer was forced to stop selling in the states because of the threat of legal action on the part of Roland. Chances are Roland is most likely citing patent number US 7,385,135 B2 (or some variant of it) as the patent that is being infringed. Roland doesn't have a patent on mesh heads. Their patent (that I listed above) is for an entire system. All one has to do to infringe on that patent is to have two or more of the listed parts of the system in their design. The patent is very specific on general aspects of a mesh head based edrum system (Yes, that sounds odd, but read the patent for yourself). So, if you use a mesh head and foam touching the drum head to make connection with the sensor, you just infringed on Roland's patent.

Zo simpel is het dus, Roland kan waarschijnlijk in de US alle concurrentie tegenhouden doordat ze het concept hebben gepatenteerd. Beetje ranzig, naar mijn bescheiden mening. Aan de andere kant ligt zoiets in Europa een stuk lastiger.
66
Ja, dat kan het probleem niet zijn. Er is iets anders aan de hand maar ik weet nog niet wat. De Amerikaanse dealer die het doorgaf probeert uit te linken wat er aan de hand is. Raar en ik denk dat Roland meer heeft geleerd van DDrum3 & 4 dan Bjengt van 2Box van Roland.
67

Nou daar zit ik dan mooi mee als (niet meer zo) trotse Roland drummer. Want boven aan mijn verlanglijst staaat... de 2Box 8)7


In Europa is er (nog) niets aan de hand hoor.
68
Kijk, zo'n opmerking snijdt hout (Birch). Ik zou lekker gaan voor een klein acoustisch kitje met een mooi setje bekkens en niet voor een compromis op een compromis op een compromis. Ben ook wel benieuwd naar de mening van de drummer zelf. Zit die Haagse Dennis van Rock Palace niet op dit forum?
69

uh...
nouja... om nou te gaan optreden met een TD9, epro live met gen16.....


edit:
en dan zeggen: het geluid is echt heel erg goed!!! (na een rits aanpassingen)


*fluistert* het is een pianisten band ... Drummers are too loud. ;)
70

Ik zat meer met het gevoel van..ook dat nog eens.


Ook dat, daarom is het een goed verhaal.
71
Ik vind met name het breken serious shit.
72
Dezelfde discussie is gestart op het 2box forum. Europese distributeur heeft geen nieuws. Wij weten niet hoe Roland de Amerikaanse markt heeft dichtgetimmerd. Als er meer info komt post ik het wel.
73

Pintech wel toch?


DDrum had ze ook. Scot van Cymbalism weet niet meer dan wij en vermoedt ook het meshhead patent.
74

Is er ook iets bekend over het hoe en waarom?


Probeer ik achter te komen. Ik vermoed het gaasvel verhaal. Om dezelfde reden heeft Yamaha ook geen gaasvellen.
75
Overige merken / Zildjian Gen16 Review
sep 30, 2012, 11:14
Ik heb toestemming om deze review op het 2Box forum over te nemen voor ons. Ik denk dat dit verhaal de moeite waard is!

Hi everyone!

A newbie here; I'm not a drummer, but I run a duelling piano band in the Netherlands, and I came across a review for the Gen16 here.  We've been using the Gen16 cymbals for nearly a year now, and I think we're probably at the front end of the user experience, as we were the first people to get them here in NL.  My descriptions may not be very 'drummer'-like, and for that I apologise ... I am but a lowly keyboard vocalist! :-)

Firstly, although much of what I have to say is necessarily critical, I want to applaud Zildjian for their innovation; aside from the 'issues', the system does what it is supposed to do, and makes my sound engineering job easier, whilst keeping my drummer happy!

Our Drum Set-up:  we use a Pearl ePro Live set, running into a Roland TD9 module, because we didn't like the lack of functionality on the Pearl Red Box.  We are currently moving to purely sample-based drums (minus cymbals), using Battery running through Logic / Mainstage.  We use the Gen16 14" hi-hat, one 16" cymbal, one 18" cymbal and the standard ride, and of course the Gen16 module.

Our FoH & Monitor Set-Up:  we use a JBL VRX system, in both pole mounted and line array configurations, with Crown iTech 4000 amps, and a set of JBL SRX728 sub.  We use IEMs exclusively.

Our 'Style':  like most piano bands, we play covers, but probably slightly harder than would be the case in my experience in the US. 

Sound Quality:  the initial sound that comes out of the module is tinny.  This is to be expected, because the easiest way to reduce the amplitude of the sound and still retain the resolution, is to reduce the lower frequencies, which is what the holes in the cymbals do.  The mics, apart from looking good, do a fairly good job, and being closer to the target cymbals, are much less prone to cross-talk and feedback than a normal mic set-up.  (To compare, we almost always use AKG C430 for OH and HH when micing an acoustic kit; these are OK mics price / quality, and a lot less hassle than my matched Neumann pair!)  As I said, the output sound, on all the presets, is fairly tinny;  but after some judicious frequency analysis in Logic, and EQ adjustment in our Allen & Heath iLive iDR32, we have always managed to get a VERY good sound through the FoH and into the monitors.  At no point have we had to 'gate' or put aggressive LPFs.  Once you compensate for the design of the cymbal, you get a GREAT cymbal sound, with relatively little stage noise (my bug bear) and very little feedback.

Playability:  one of the main reasons for going for the Gen16 was the drummer(s) complaining about hitting rubber instead of brass.  Our supplier, the very excellent Dennis van Hoorn from Rock Palace in The Hague, suggested the Gen16 system, although it wasn't yet out.  We waited and waited, but the drummers reaction was worth it.  These cymbals, to all intents and purposes, are just regular cymbals, especially when using IEMs with a correctly engineered drum sound.

Build Quality: unfortunately, this is where it all goes wrong.  We have played around 60 gigs on the Gen16 system, in 10 months.  During that time, we have had to return a total of 7 cymbals (2 HH tops, 1 HH bottom, 2 16" and 2 18" crashes).  The first breakage was a HH top after 6 gigs.  The cymbals have been replaced each time, and the 'new' ones seem to be of a heavier gauge.  Additionally, the clever little mics break apart from fatigue:



This is because the cymbals move, thus flexing the mix on its very inflexible cymbal stand.  To be fair, we've gaffa'd them and they work fine! 

However, all joking aside, the system has great design functionality, but the failure rate is too high. 

Conclusion: drummers pay a lot more than the purchase price of Gen16 for good cymbals.  For professional users, the difference between €1k and €2k makes very little difference, over the lifetime of a product.  What IS important is reliability, and without the efforts of our supplier, we would be writing a different summary here.  I think that Zildjian can solve the quality issues, if they want to, and I'd be happy to pay more for a more reliable product.

****

On an additional note, I would be happy to receive advice about digital cymbals from you guys, who know more about it than me / us!

Thanks!

Guy Harris
PianoJam