Welke versterker?

Gestart door Bert, dec 21, 2013, 20:26

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Bert

dec 21, 2013, 20:26 Last Edit: dec 21, 2013, 20:28 by Bert
Hallo,

Ik heb een tijdje geleden een Roland TD-11K aangeschaft. Ik zoek nu een versterker voor mijn drumstel. Nu lees ik op heel veel verschillende reacties, dus ik weer nog steeds niet precies wat nou goede versterkers zijn. Ik zat zelf te denken aan een Roland PM-10. Heeft iemand hier ervaring mee?
Alvast bedankt!
P.S. M'n budget is wel flink wat geslonken na de aanschaf van de TD-11, dus ik heb niet heel veel meer te besteden. ;)

Mvg Bert
Roland TD-11K met CY-13

Robert-Jan

Het hangt er ook een beetje vanaf wat er mee wil,
Eerlijk gezegd vind ik voor 'thuis gebruik' een goede koptelefoon veel fijner.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

animal

Hoeveel heb je nog te besteden? Is bij het geven van advies toch makkelijk om te weten.

Bert

Ik heb nog ongeveer €300,- te besteden. Van medeli en alesis waren er ook wel flinke versterkers, maar qua drumstellen is de kwaliteit niet heel geweldig, dus ik wert niet precies hoe het met de versterkers zit.
Roland TD-11K met CY-13

animal

#4
dec 22, 2013, 02:14 Last Edit: dec 22, 2013, 02:19 by animal
Je zoekt volgens mij eigenlijk niet alléén een versterker, Bert, maar een zogenoemde 'Actieve speaker'.
Dat is een speaker en versterker in één behuizing.
Persoonlijk zou ik niet voor de Roland PM-10 gaan, een 30 watt versterker levert op zeker te weinig vermogen om de drum-sound soepel te verwerken, m.a.w. het geluid gaat snel vervormen.
Voor iets meer dan € 300,- , € 359,- om precies te zijn, zou ik eerder kiezen voor deze http://www.bax-shop.nl/actieve-fullrange/dap-rx-15a-actieve-15-inch-luidspreker/product-details.html?gclid=CKSb_v_RwrsCFQhZ3god8wUAng .
Geen "Top of the Bill", maar zeker waar voor zijn geld. 450 watt vermogen en een 15" speaker waar een behoorlijke bass uit komt.


Een andere ding om rekening mee te houden is, is dat je met 1 speaker alléén een mono signaal hebt.
Daarom gebruik ik zelf een HK Lucas Nano 300 set, een prima setje voor weinig, maar met statieven altijd nog een € 600,- .



drfill

had je niet e-drums voor de buren ? dan is een koptel. toch handiger..
zo niet zou ik dit doen binnen je budget :  http://www.thomann.de/nl/alto_pro_kick_12.htm
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Bert

Bedankt voor de reacties! Ik zal er goed naar kijken! Ik heb idd e-drums voor de buren(en natuurlijk ook voor de medemens in huis ;))
Maar ik wil graag een versterker, omdat mijn broer gitaar speelt. Dan kunnen we jammen. En ook gewoon met vrienden is het leuk dat je wat kunt horen :) .

Grtz Bert
Roland TD-11K met CY-13

Nijlpaard

nano kopen dan :Y Beste keus :Y
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Bert

Ik zou de nano best willen kopen, maar zo groot is m'n budget niet meer ;)
Ik heb nog even gekeken op internet en zag de Alto Pro TS112A. Heeft iemand daar ervaring mee? Hij ziet er namelijk goed uit!
Roland TD-11K met CY-13

Technobeat


had je niet e-drums voor de buren ?



Dat denk ik niet , Bert speelt er toch zelf op en niet de buren ......... :+ :)
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Bert

Hahah lol XD
Roland TD-11K met CY-13

animal

De Alto ziet er voor het geld goed uit. Het enige waar ik echter bang voor ben is dat je uit een 12" speaker in combinatie met de bouwwijze van de kast, te weinig laag/bas zult kunnen halen.
Persoonlijk zou ik gaan voor een 15" speaker.

djska

Wat wil je er mee doen? Als het alleen voor thuis is: heb je een redelijk stereosetje in de buurt staan? Anders kun je ook een wat groter 2-1 setje voor de PC kopen. Of wat grotere actieve monitoren, bv. van KRK. Thuis ga je in mijn optiek niet echt snel behoefte aan een hoog vermogen en 12 of 15" woofers krijgen.
Ga je er echter wel mee in een bandsituatie spelen dan heb je dat wel nodig. Ik heb zelf een Roland PM-30, dat kan best hard, maar benaderd zeker niet het volume van een stevig bespeelde akoestische set.

Bert

Bedankt voor de reacties! Die van 15" is wel gelijk echt een heel stuk duurder. Ik ga hem gebruiken voor thuis. Ik heb alle speakers in huis geprobeerd, maar dat was niet echt een succes. Ik heb ook nog deze gevonden: http://link.marktplaats.nl/731912111
Kent iemand deze?

Gr. Bert
Roland TD-11K met CY-13

Technobeat

Ik heb ook nog deze gevonden: http://link.marktplaats.nl/731912111
Kent iemand deze?



Dat is alleen een passieve subwoofer , daar moeten nog twee satellitespeakers bij en een stevige versterker .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

animal

Kortom, dat wordt hem niet.

drum1964

Als je in alle stilte met je broer wilt jammen is een JAMHUB misschien de oplossing.

http://www.musicstore.com/nl_NL/NLG/JamHub-Bedroom-Rehearsal-Studio-/art-GIT0018921-000
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

animal

#17
dec 22, 2013, 16:41 Last Edit: dec 22, 2013, 16:42 by animal
Ik heb op Marktplaats gekeken, maar voor € 300,- ga je op dit moment niets goeds kopen, ook niet gebruikt.
Doorsparen is dus eigenlijk mijn advies.

For the time being (en daarnaast sparen), adviseer ik je nu deze te kopen.
http://link.marktplaats.nl/744217410

Ik heb jarenlang eenzelfde monitor gebruikt voor m'n e-drums, een 15 inch actieve speaker, toonregeling en voldoende vermogen.
Als je gespaard hebt voor iets echt veel beters, dan verkoop je de Laney voor (bijna) hetzelfde geld weer door.



animal

Zo'n Roland Cube gebruiken wij al zo'n 20 jaar als keyboard-monitor/versterker. Mijn ervaring met e-drums is dat de Cube daar moeite mee heeft en al snel gaat vervormen.

Robert-Jan

Deze 15"?
Vreemd want je zit in hetzelfde spectrum.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

animal

My bad, onze Cube 100 heeft een 10" of 12" speaker. Het vermogen ligt wel net zo laag, 100 watt.

Robert-Jan

Is het niet zo dat de Roland 100 watt rms is en de Laney 300 watt peak?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

animal

#23
dec 22, 2013, 18:38 Last Edit: dec 22, 2013, 18:38 by animal
RMS van de Laney is 150 watt, die 300 watt die in de advertentie genoemd wordt zal idd 'Peak' vermogen zijn.
Is toch 50% meer vermogen voor minder geld.

Bert

Dank voor jullie reacties! Die Laney lijkt me wel wat, dus ik ga even verder kijken wat de specs zijn. Waren jullie er tevreden over?
Gr. Bert
Roland TD-11K met CY-13

Omhoog