Het Grote 'Wat Is Dit Waard?' Topic

Gestart door Anserini, sep 16, 2011, 14:25

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

drums97

Citaat
Als ik me goed herinner is/was Newsound een merk van het Duitse Meinl
en maken ze hoofdzakelijk betaalbare percussie en Stagg-achtige drumstellen die inderdaad uit het Verre Oosten komen


Van PutterV van het oude forum. Ik heb ook op de site gekeken http://www.newsound.com.tw/drum_sets.html, maar en het komt idd uit Taiwan.
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

FoREVer

#351
aug 14, 2012, 20:40 Last Edit: aug 14, 2012, 21:04 by AEDrumsA7x
net een optreedsetje gehaald, zit er een tama royalstar bij :P. nu weet ik wel dat dat vroeger een van de toplijnen is geweest in 1975

maar wat is zo'n snare waard?

Tama royalstar 14x5,5 steel
10 lugs versie
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

drums97

Dmenace kom er maar in......

100 euries?

Wat is het voor set?
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

FoREVer

#353
aug 14, 2012, 22:37 Last Edit: aug 14, 2012, 22:38 by AEDrumsA7x

Dmenace kom er maar in......

100 euries?

Wat is het voor set?


Njaa zo te zien een winstpakkertje, Drum collective maple set zonder de rims
slagwerkkrant was er destijds zeer over te spreken en dit was een koopje nu zeker  *O*

Als je Show je kit in de gaten houd zal ik ze morgen allebei posten, mijn geliefde sonor en mijn drumcollective
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

dmenace


net een optreedsetje gehaald, zit er een tama royalstar bij :P. nu weet ik wel dat dat vroeger een van de toplijnen is geweest in 1975

maar wat is zo'n snare waard?

Tama royalstar 14x5,5 steel
10 lugs versie


75 euro, als je geluk hebt 100.
Was overigens geen toplijn. Dat waren vooral Arstar, Granstar en Superstar. Royalstar zat daar net onder. En Royalstar kwam dan ook weer in verschillende vormen. Er zijn 22" Bassdrums met 10, maar ook met 8 lugs. Voor snares geldt hetzelfde. Ze komen met wrap en gelakt. Etc.

Voor dat geld de snare lekker zelf houden, prima spul.

tRow

Hallo, ik ben even jullie mening nodig;

Ik heb wat oude bekkens:

14 inch zildjian avedis 60's hihats , klinken erg lekker.
20 inch zildjian avedis 60's bekken, met 6 gaatjes voor rivets
20 inch zildjian aevid 60's bekken, met heel wat gaatjes voor rivets, en op 3 plaatsen zitten ook rivets.

Ook een vintage pearl snare drum uit de 60's; namelijk de Pearl Super Metal Snare Drum
(heb de catalogus gevonden):




Iemand?

Hoefnix

20 inch avedis vind je tussen 100 en 250 euro op marktplaats 60er jaren. Met gaten zou ik aan de onderkant denken. Hihat en snare weet ik niet.

Groove

Kan iemand mij vertellen wat een Ludwig Blue Olive snare uit '78 of '79 waard is? De staat is (volgens de advertentie ;-) goed.

FoREVer


Kan iemand mij vertellen wat een Ludwig Blue Olive snare uit '78 of '79 waard is? De staat is (volgens de advertentie ;-) goed.


is het toevallig deze?
http://www.drum-forum.nl/index.php/topic,1340.0.html

ik denk zelf zo'n €100,-
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

tRow


Kan iemand mij vertellen wat een Ludwig Blue Olive snare uit '78 of '79 waard is? De staat is (volgens de advertentie ;-) goed.


eurotje of 200   :X :X

Groove

Haha, ik dacht nog; "misschien zit ie ook op drumforum" ;-)

Stokmans

Laat me raden, een rode? ;)

Groove

Er is blijkbaar al eerder over gesproken op het forum? Wat zijn de meningen? Is het een goede snare? Ik ben er niet helemaal mee bekend, maar wats dit vroeger niet de toplijn van Ludwig?

Stokmans

Geen idee, zag hem op marktplaats staan en het mailadres & naam waren herkenbaar ;)


drums97

Welk type is 't eigenlijk? De plaatsing van de badge vind ik raar?
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

Jenslathouwers

ik heb bij enkele tom's die ik 2dehands gekocht had een floortom bij gekregen van sonor, nu staat die al een tijdje op zolder en ben ik eens op zoek gegaan naar het jaar waaruit hij afkomstig is.

het blijkt dat het er eentje is uit de jaren 60 met deze lugs en badge:




(deze foto's zijn van een site met sonor badges, foto's van mijn eigen floortom volgen nog)

heeft iemand een idee wat zoiets waard is ?

(ik ben overigens aan het twijfelen of ik hem wel zou wegdoen omdat de shell echt heel degelijk aanvoelt en de rims lekker zwaar zijn , (mss aanpassen voor mijzelf ?))
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Fibesman

Tja, maak even een fotootje.. Wat is de maat, zitten de pootjes er bij? Op zich zijn orphan trommels niet zoveel waard, tenzij je een zeldzame 14" round badge gretsch hebt dan is het weer anders.

Jenslathouwers

16" x 16"  met poten ;) foto's komen nog maar daar moet ik eerst even tijd voor hebben ;)
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

tRow

Dat is een sonor teardrop. Brengen nog best wat op, kun je denk ik beter op ebay zetten.

Jenslathouwers

Ik vind hem echt geweldig qua klank en qua uitzicht maar hij past niet bij mijn kit, ik ben er nog niet uit of ik hem weg wil doen. Maar nu staat ie daar ook maar te staan. Ik heb hem gratiss meegekregen toen ik enkele drumspullen ergens ging kopen en ik ben bang dat als ik hem weg doe dat ik er spijt van ga krijgen... Als ik op zoek ga naar andere teardrop toms (hoeft niet perse in dezelfde finish) zouden die goed te vinden zijn? 
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Hoefnix

Je kan er een leuke rat-kit mee maken. Een verzameling mooi klinkende trommels bij elkaar zetten als drumstel. Zeker voor in de oefenruimte leuk en handig of afhankelijk van het genre zelfs op het podium (punk, alternatief ofzo)

FoREVer


Ik vind hem echt geweldig qua klank en qua uitzicht maar hij past niet bij mijn kit, ik ben er nog niet uit of ik hem weg wil doen. Maar nu staat ie daar ook maar te staan. Ik heb hem gratiss meegekregen toen ik enkele drumspullen ergens ging kopen en ik ben bang dat als ik hem weg doe dat ik er spijt van ga krijgen... Als ik op zoek ga naar andere teardrop toms (hoeft niet perse in dezelfde finish) zouden die goed te vinden zijn?


die zijn wel te vinden maar zoals trow al zegt errug duur  -O-
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Jenslathouwers

ja de floortom die ik heb is een witte.. dus daar kan ik zo goed als alles bijzetten zonder dat het echt 'lelijk' wordt  ;) voor de sound zou ik hem houden maarja zonder een extra kick en tom ga ik er nooit op spelen. Dat is dan mss ook weer jammer dat zo'n mooi exemplaar niet gebruikt wordt... nou ja, ik zie nog wel ;)
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Hoefnix

Op marktplaats een andere goed klinkende Bas kopen voor weinig en een Tom. Gaan met die banaan. Eerst koop je andere merken erbij die goed klinken tot je teardrops tegenkomt. Tenminste zo doe ik het :). Anders wacht je tot je een ons weegt.

FoREVer


Op marktplaats een andere goed klinkende Bas kopen voor weinig en een Tom. Gaan met die banaan. Eerst koop je andere merken erbij die goed klinken tot je teardrops tegenkomt. Tenminste zo doe ik het :). Anders wacht je tot je een ons weegt.


Dan ken ik nog wel een goedkope site die alles controleerd, PaQ of Paul of wie dan ook, dit is geen reclame voor mijn site is namelijk ook niet van mij  *O*

http://jouwdrumstel.nl/
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Omhoog