Notatie software

Gestart door Groove, jul 19, 2013, 11:20

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Groove

Voor één van mijn leerlingen zoek ik drumnotatie software waarbij ik de kleur van de afzonderlijke noten kan aanpassen. Bijvoorbeeld; snare = rood, bass = blauw, hihat = geel.

Ik heb dit geprobeerd met Finale en Sibelius, maar die maken alle noten binnen dezelfde tel dezelfde kleur. Misschien is het een instelling of is er een ander (simpel) pakket die dit kan? Voor windows of mac maakt niet uit.

paQ

>> Spelen

Nlz

Dit klinkt een stuk onaardiger dan het bedoeld is, maar probeer misschien de Josti-band eens. Heb eens een docu over ze gezien, en die werken ook veel met kleuren, dus misschien ook wel op de manier die jij voor ogen hebt.
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Groove

Ehh PaQ  :?

Nijlpaard

Daar geeft ie mee aan dat hij je topic naar een ander gedeelte heeft geplaatst.

Mod-talk ;)
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Wouters

Volgens mij heb ik dat al wel eens in Musescore geflikt. http://musescore.org/
Iets van: rechtermuisknop -> note color..

Groove


Dit klinkt een stuk onaardiger dan het bedoeld is, maar probeer misschien de Josti-band eens. Heb eens een docu over ze gezien, en die werken ook veel met kleuren, dus misschien ook wel op de manier die jij voor ogen hebt.

Ik zoek inderdaad iets wat hierop lijkt (het is ook voor een leerling met een verstandelijke beperking  ;)), maar met het Klinkende Kleuren programma lukt het niet om meerdere noten op dezelfde tel te krijgen. Het zijn losse note - of - akkoorden.




Groove

#7
jul 19, 2013, 12:28 Last Edit: jul 19, 2013, 12:54 by Groove

Volgens mij heb ik dat al wel eens in Musescore geflikt. http://musescore.org/
Iets van: rechtermuisknop -> note color..


Ik ga er eens naar kijken!

EDIT: YES, dat is wat ik zocht! Inderdaad rechtsklikken en kleur kiezen. Perfect! Bedankt!  *O*

Ik kwam tijdens mijn zoektocht trouwens ook nog dit tegen:
http://chroma-notes.com/

Ziet er ook veelbelovend uit en komt binnenkort beschikbaar!

Robert-Jan

#8
jul 19, 2013, 12:44 Last Edit: jul 19, 2013, 12:52 by Robert-Jan
Het kan wel in sibelius ( althans iig in sibelius7)
Selecteer de noot, rechtermuis klik en dan komt er een menutje waar je de afzonderlijke noot een kleur kunt geven.

Maar..Ik heb er met verschillende leerlingen mee ge-experimenteert, maar het bleek weinig toegevoegde waarde te hebben in drumritmes. De notehead een andere vorm geven ( driehoekje bolletje kruisje) werkte bij mijn verstandelijk gehandicapte leerlingen beter. De truc met de kleuren is dat je je instrument dan ook een kleur moet geven, dus een gekleurd plakkertje plakken op het instrument, dat werkt goed op een piano met allemaal toetsen die er hetzelfde uitziet.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Groove


Het kan wel in sibelius ( althans iig in sibelius7)
Selecteer de noot, rechtermuis klik en dan komt er een menutje waar je de afzonderlijke noot een kleur kunt geven.

Maar..Ik heb er met verschillende leerlingen mee ge-experimenteert, maar het bleek weinig toegevoegde waarde te hebben in drumritmes. De notehead een andere vorm geven ( driehoekje bolletje kruisje) werkte bij mijn verstandelijk gehandicapte leerlingen beter. De truc met de kleuren is dat je je instrument dan ook een kleur moet geven, dus een gekleurd plakkertje plakken op het instrument, dat werkt goed op een piano met allemaal toetsen die er hetzelfde uitziet.


In Sibelius 7 worden (althans bij mij...  :+) alle noten die onder elkaar staan dezelfde kleur, dus je ziet dan geen onderscheid meer tussen bv. bass/tom/hihat.

Robert-Jan

Ja ik zie je punt.. Dammit.
Je kan wel verschillende voices gebruiken maar dan staat t weer niet tof onder elkaar .. Hmmm
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Robert-Jan

Btw heb je toevallig logic?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Groove

Logic heb ik ook ja. Alleen nog niet geprobeerd haha  8)7 Zou het daar ook mee kunnen?

Maar Musescore doet dus wel wat ik wil!

Robert-Jan

#13
jul 19, 2013, 13:39 Last Edit: jul 19, 2013, 13:40 by Robert-Jan
Logic heeft een boomwhacker optie weet ik dus daar kan je diverse kleuren in aanbrengen..maar goed als je nu hebt wat je wil..klaar.. *O*
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Groove

Haha top. Ga ik daar ook nog eens naar kijken :-)

Robert-Jan

Kijk dit is Logic
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Robert-Jan

Bizar dat sibelius dat zo doet trouwens..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Omhoog