Kinderdrumstel

Gestart door Groove, jul 15, 2013, 11:37

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Groove

Ik wil les gaan geven aan kinderen (vanaf ca. 6 tot 16), maar vraag mij af welk drumstel ik hiervoor het beste kan aanschaffen.

Zo'n speelgoed ding is sowieso geen optie, maar het moet dus wel klein genoeg zijn zodat de jongste kinderen in ieder geval bij de pedalen kunnen.

Is een jazz setje (18" bass) wellicht een optie? Iemand ervaring hiermee?

NathanR

Check de Mapex Tornado setjes. :)
Zijn leuke drumstellen voor relatief weinig geld. En je hebt ze ook in kleine maten als ik mij niet vergis.


Jenslathouwers

Ikzelf heb leren drummen op een normaal drumstel, werkt perfect, ik was toen 7 jaar.  ;)
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

NathanR

Ik heb inderdaad ook rond mijn 7e leren drummen op een normaal 'grote mensen' drumstel.
Ik weet niet of het echt heelveel uit maakt om op een kleine set te beginnen of een grote, maar een grotere lijkt me in ieder geval wel logger dan een klein kindersetje.

Luuk

Bij de muzikschool waar ik les heb staan gewoon alleen kits met 20" bassdrums. Werkt prima.
Nu hebben ze daar gibraltar krukken die je door te draaien omhoog en omlaag kan zetten, dat kan ook erg handig zijn voor kleinere kinderen.
Dw performance series, Sabian hhx evolution, Gibraltar hardware

MatiZ

Zelf kreeg ik les op een Remo setje met een ondiepe bassdrum en toms zonder ondervel.. zijn minder diep waardoor je ze makkelijker lager kan zetten.

Lijkt erg op de Pearl Rhytm traveller



Deze zou je ook kunnen overwegen  :)
Gretsch Renown Maple (Blue Metal) | Gretsch 13" Mark Schulman snare | Zildjian A Custom cymbals | DW hardware | Jobeky L/V Real feel cymbals | Jobeky triggers | ATV aD5 module

druMees

- taye to go
- ludwig breakbeat
- sonor jungle
- yamaha bebop
- yamaha hipgig?
- of idd zo'n pearl rhythm traveller.

Dit zijn enkele kleine kitjes, ook voor een zacht prijsje.

musiqman

#7
aug 22, 2013, 14:26 Last Edit: aug 22, 2013, 16:34 by musiqman
Ik ben op mn 7e begonnen met een standaard kit. 22x16, 12x9, 13x10, 16x16 floor.

Het lijkt mij lastiger als je kleiner hebt gespeeld en dan als je lekker live gaat spelen of in een oefenruimte ,overal 22" kick kits tegen komt.

Joris

Ik heb ook altijd het idee dat ik op mijn eigen 20" bassdrums meer terugslag heb dan op alle 22" bassdrums waar ik op speel.

Headshrinker

't Gaat om lessen, toch? Daar hoort wellicht ook bij dat de leerling zich later wel aanpast aan ander materiaal/omstandigheden/instellingen. Net als de jongens/meisjes die les kregen op 'n acoustische gitaar--alleen maar om later electrisch te gaan shredden.

Omhoog