Show je Kit - Deel 3

Gestart door chriswagenaar, jan 31, 2013, 10:45

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

XD30STMXD

Dankjewel! Ik ben er uiteindelijk ook wel wat tevredener mee, het duurde even voordat ik doorhad hoe de module in elkaar stak. Ik heb er wel degelijke sounds uit, maar dat is ook echt maar 1 kit. Goede tip! Ga ik zeker doen! De eerste "klagende" buurvrouw is ook langs geweest.. dat word een isolatieplaatje kopen voor m'n bassdrum denk ik...

Otje


De eerste "klagende" buurvrouw is ook langs geweest.. dat word een isolatieplaatje kopen voor m'n bassdrum denk ik...


"Welcome 2 the World of Drums", miss XD.. enz.  ;)

XD30STMXD

Haha ja dankje! En dan heb je al speciaal een Ekit aangeschaft.. ik ga denk ik maar verhuizen naar het platteland haha!

Technobeat


Dankjewel! Ik ben er uiteindelijk ook wel wat tevredener mee, het duurde even voordat ik doorhad hoe de module in elkaar stak. Ik heb er wel degelijke sounds uit, maar dat is ook echt maar 1 kit.

De eerste "klagende" buurvrouw is ook langs geweest.. dat word een isolatieplaatje kopen voor m'n bassdrum denk ik...



In mijn module zitten 50 verschillende kits ( Roland TD-9 ) maar over het algemeen gebruik ik er ook maar één en dat is , in mijn ogen / oren , de beste .
Want een kit met bv diverse oeh en aaa`s als sound vind ik niet echt heel realistisch  :') .

De bassdrum is bij een E-kit idd het '' zwakke '' punt , het beste is om een tennisballen platform te maken en de set daar op te zetten , dan wordt het geluid niet meer door gegeven aan de vloer en dus hebben huisgenoten en de buurvrouw geen reden meer tot klagen .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

XD30STMXD

Ja dat klopt, je hebt maar 1 kit die je echt heel de tijd gebruikt. Het is ook wel iets wat niet direct nodig is, ik ben er eerst nog even voor aan het sparen haha!

Over dat platform: Ik heb er hier ook al een keer wat over gelezen, maar hoe maak je dat? Ik ben niet zo technisch  :X

NathanR

2 platen laten zagen van pak 'm beet 2 bij 2 meter.
Gaten er in zagen met een cirkelzaag, om de 10 centimeter een gat ofzo, dit voor beide platen doen. (hier ben ik niet zeker van, correct me if i'm wrong.) Tennisballen op de gaten van 1 plaat leggen, andere plaat er bovenop en klaar is kees.

Denk dat je aan dit topic ook nog wel wat hebt:
http://www.geluidforum.nl/viewtopic.php?p=3073

XD30STMXD

Ik heb in een ander topic net ook wat informatie over het platform gekregen, dankjewel voor de uitleg!
Ik ga dit zeker nog doen, gelukkig heb ik een vader die heel handig is, en het ook leuk vind om te klussen haha  *O*

Animal baars


2 platen laten zagen van pak 'm beet 2 bij 2 meter.
Gaten er in zagen met een cirkelzaag, om de 10 centimeter een gat ofzo, dit voor beide platen doen. (hier ben ik niet zeker van, correct me if i'm wrong.) Tennisballen op de gaten van 1 plaat leggen, andere plaat er bovenop en klaar is kees.

Denk dat je aan dit topic ook nog wel wat hebt:
http://www.geluidforum.nl/viewtopic.php?p=3073


Gaten zaag je met een gatenzaag. De plaat 2x2 zagen doe je met een cirkelzaag ;) ik zou 'em trouwens 244x183 maken, dan kun je gewoon af met 3 platen triplex.

XD30STMXD

Oke! Triplex ipv die MDF platen bedoel je?

dutchdrummer

#284
aug 07, 2013, 23:51 Last Edit: aug 08, 2013, 00:05 by dutchdrummer
Nog maar een keer de Pearl Reference, met nieuw voorvelleke.






Animal baars

#285
aug 08, 2013, 06:58 Last Edit: aug 08, 2013, 07:01 by Animal baars
Edit: heb maar ff geantwoord in het goeie topic..

Jenslathouwers


Oke! Triplex ipv die MDF platen bedoel je?


Dat maakt niet veel uit denk ik, het zijn de tennisballen die het contactgeluid tegengaan. De mdf of triplex platen moeten gewoon dik genoeg zijn om alles wat erop staat te dragen :)
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

XD30STMXD

Toppie! Bedankt voor alle informatie iedereen ;)

Technobeat


Mooie set Dutchdrummer  *D , alleen wat weinig bekkens  :+ .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

dutchdrummer

#289
aug 08, 2013, 23:18 Last Edit: aug 08, 2013, 23:20 by dutchdrummer
Thanks, ben aan het sparen voor meer bekkens.....  ;)

Ach, je verzamelt wat bekkens in 38 jaar drummen. En ik heb de ruimte (op het rack), en het is wel lekker om overal iets te raken, waar je ook slaat  8)7

Ik heb wel voor alle bekkens de Tama QC8 Quick Release Cymbal Mates. Daarmee heb ik ze heel snel op en af de statieven geplaatst.

Stokmans


...en het is wel lekker om overal iets te raken, waar je ook slaat  8)7


Deze kop ik niet binnen, te makkelijk  ;)

Stella

Bij deze, even snel opgezet in de kamer. Afmetingen van mijn kamer staan me niet toe om een frontal picture te maken (of wat voor andere angle dan ook). Binnenkort maak ik nog wel wat stagepics.

Anywho, Beverley kit uit jaren '70, meen ik. Chad Smith snare. SPD SX met twee externe single trigger pads en pedal. Amedia + Paiste 3000. Stand voor SPD SX is nog onderweg, obviously.


NathanR


Gaten zaag je met een gatenzaag. De plaat 2x2 zagen doe je met een cirkelzaag ;)


Haha foutje van mij, klopt ja!

Groove

Stella, ik heb oa ook een Beverley kit in de kleur WMP. Een blue badge uit de B&H periode, dat was van 1969-1974. Die van jou, de red badge, kwam na die tijd op de markt dus ergens vanaf 1974. Dit is oa ook te zien aan de vierkante tomholder. Die van mij is meer ovaal.
In het 'show je kit' topic staan ergens foto's ;-).

XD30STMXD

Vette kit! Je snare is ook echt mooi  :D

Stella

Thanks! En bedankt voor de leuke info, Groove. De tomholder staat inderdaad op een vierkante plaat. Het statief is dan weer wel ovaal.

jamsmurf

Ik heb mezelf een luxeprobleem aangepraat. Bij een optreden moet ik dus eerst de boel afbreken, sjouwen, opbouwen, optreden zelf, afbreken, sjouwen, en dan weer de boel opbouwen in mijn drumhok.
Dat kan makkelijker: Een yamaha power v special 22, 12, 14, 16. En een ddrum snare 14x8. Bekkenset had ik al dubbel.

En zie daar: luxeprobleem opgelost  :Y

Koptelefoon is inderdaad nodig ja  :)


Bluebe

#297
aug 25, 2013, 20:51 Last Edit: aug 25, 2013, 22:18 by Bluebe
Vorige week op een klein festival 3 uurtjes op mijn 2e kit gespeeld



Tama Silverstar in Chameleon Sparkle

cymbals vlnr:

15" Zildjian Oriental China
14" Zildjian A custom Hi-hats
18" Sabian HHX Evolution Crash
16" Zildjian A custom Crash
20" Zildjian A custom Projection Ride
18" Zildjian A custom Projection Crash
18" Zildjian A custom China

Niet op de foto:

Pearl Firecracker 10x5 piccolo snare
Mein ABS recording Tambourine  ;)
Tama | Sabian HHX | Zildjian A Custom / K Hybrid

Technobeat


Jamsmurf en Bluebe : Toffe sets . :)


Stella : Hoe bevalt die Roland SPD-SX ?
Misschien wil ik er zelf ook een kopen , de promo clips zien er wel gelikt uit maar ik wilde ook graag de bevindingen van een man uit de praktijk horen / lezen . 
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Hans

#299
aug 27, 2013, 20:09 Last Edit: aug 27, 2013, 20:13 by Hans

Ik heb mezelf een luxeprobleem aangepraat. Bij een optreden moet ik dus eerst de boel afbreken, sjouwen, opbouwen, optreden zelf, afbreken, sjouwen, en dan weer de boel opbouwen in mijn drumhok.
Dat kan makkelijker: Een yamaha power v special 22, 12, 14, 16. En een ddrum snare 14x8. Bekkenset had ik al dubbel.

En zie daar: luxeprobleem opgelost  :Y

Koptelefoon is inderdaad nodig ja  :)




Ahh power v, mijn eerste 'echte kit'.  Ik heb hem in het rood :)



Haha 20 jaar geleden.... Hij staat nu bij een achterneefje. Ik had hem ooit verkocht, maar heb hem weer teruggekocht.....

Omhoog