Trigger bouwer/aanbieder

Gestart door animal, jan 21, 2021, 18:07

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

animal

De triggers zien er indrukwekkend uit, dat vind ik echter ook van de prijs en hoewel mooi gefabriceerd vraag ik af of zoveel (extra) hardware ook een beter resultaat oplevert??
Ik twijfel er aan.

https://link.marktplaats.nl/m1655849860

alhambra

Grappig, ik heb net vandaag een prijs opgave gevraagd en gekregen.
Zit je goed ?

Voor een 8/10/12/13/14 795 euro !!!!!!!

Maar het ziet er wel mooi uit.
Daarom kwam ik ook met mijn trigger topic.
Geheel over naar AYOTTE, 3 stuks ayotte DS kits, ayotte keplinger snare, ayotte custom snares. Alesis strike pro kit, alesis strike multipad.

animal





Inclusief ketels en mesh heads???  :+



drfill

#3
jan 21, 2021, 21:56 Last Edit: jan 21, 2021, 22:06 by drfill
dat zijn r-drums pro cones https://www.r-drums.com/english/shop/trigger-cone-pro/#cc-m-product-9869091893
zeer goed..   (ik heb bv. een 13" diy met cone 4 cm van de rand, geen hotspot, prima trigger)
ik heb geen atv pads, die zullen wel beter zijn..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

drfill

#4
jan 22, 2021, 11:19 Last Edit: jan 22, 2021, 11:21 by drfill
wat ze bedoelen met 'sampling rate' is natuurlijk de 'hardheid' en flex van de foam cone
dit komt vrij nauw.. zacht genoeg voor 'demping' maar 'hard' genoeg voor signaal/ puls
doorgifte, naar de juiste maat piezo.. en dan moet de foam ook nog deze eigenschappen
houden over lange termijn, en niet 'degraden' door (vel)frictie en impact..
ik kan maar een paar cones noemen die dit hebben en een kleine hot spot (door de vorm)
en dat is standaard roland cones, of deze..  (weet iemand er nog een ?)
de aluminium hardware is natuurlijk kei -duur, en niet echt nodig (ijzer werkt ook)
(ps.  ik heb er een als side trigger in een 13")  ze hebben ook blauwe 'roland' type cones..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

animal

Of de ATV-pads beter zijn qua triggering weet ik niet, ik heb geen ervaring met r-drum triggers.

Heb jij de cones in een eigen oplossing verwerkt?

drfill

wat mij beter lijkt met atv pads, is, als ik (met 12u trigger) richting andere kant ga,
word mijn signaal iets minder.. bij atv pakt een andere cone het dan over..
voor mij is het goed genoeg, ik speel vrij goed in het midden.. nou ja, of het 'goed' is..
maar ik zou niet van die 'dikke' cones willen, of van die 'strip' triggers, daar heb 'ik'
dan slechte ervaring mee..  (misschien is iemand anders wel happy)
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

mvdput

Flinke prijs voor die triggers. Zien er wel goed uit maar als je module geen positional sensing ondersteund dan heb je voldoende aan een side-trigger.
Overigens is dat ontwerp goed "geleend" van een Duitser of Pool ofzo die dat jaren geleden als ontwerp online heeft gezet en het zelf ook verkocht.
Als je een center trigger wil heb je ook genoeg aan 1 rechte balk midden door je Shell.
En alles is vrij eenvoudig zelf te maken. ????

alhambra

En dat niet alleen, als een rechte balk hebt kan je nog schuiven met de trigger, lijkt mij hier wat lastig.
En inderdaad ontwerp was al heel wat ouder.
Geheel over naar AYOTTE, 3 stuks ayotte DS kits, ayotte keplinger snare, ayotte custom snares. Alesis strike pro kit, alesis strike multipad.

Omhoog