Welke Drum Monitor

Gestart door K9 Spike, jan 02, 2016, 05:30

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

baszuidwijk

Weet je wat de bassist voor een versterking gebruikt? Voor jou is van belang of er in de basversterker (combo of head+cabinet) ook een tweeter zit in verband met de klank van de hogere tonen.

HHBBXX

Mijn E-kit Speel ik altijd met de koptelefoon op, inderdaad om het geplok niet te horen. Bij mijn kit zat een Fame monitor (AP-30) in de deal, die heb ik wel een paar keer gebruikt en werkte eigenlijk wel prima.
Hard spelen doe ik wel op mijn akoestische kit  :6 maar goed, dat is wel een luxe situatie  *O*
De E-kit heb ik gekocht met het doel om minder herrie te produceren, dus hard op de E-kit is voor mij helemaal niet nodig. Maar zonder koptelefoon, dan moet het wel net het geplok overstemmen vind ik.
Gear: Tama Starclassic, Yamaha Stage Custom, Zildjian, Ludwig, Natal, Pearl, DW

Jazz

Bas, dat weet ik zo niet.
Van de week spelen we weer, dan maar eens kijken.
There is no music without jazz

Otje

#28
jan 11, 2016, 22:28 Last Edit: jan 11, 2016, 22:37 by Otje
De E-kit heb ik gekocht met het doel om minder herrie te produceren, dus hard op de E-kit is voor mij helemaal niet nodig. Maar zonder koptelefoon, dan moet het wel net het geplok overstemmen vind ik.
Voor mij Idem  Dito ! Meestens mét koptelefoon, heel af en toe over een paar PC stereo speakertjes: en dat is hard zat, ..vraag maar aan m'n buren.  :+


Op deze (oude) foto zie je twee speakers staan, er staan er nog 2 achter me, 4 in totaal; 80 & 120 watt volgens het 'opschrift'. T lijkt me sterk. Maar ze zijn iig hard zat .

Maverickje

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een speaker voor mijn elektronisch drumstel. Het is alleen voor thuis gebruik, zodat ik niet altijd met headphones hoef te spelen.
Is zoiets als dit geschikt hiervoor?

http://link.marktplaats.nl/m1010589767

67Deadman

Yep, die heb ik ook maar dan als 400 watt. Zijn voldoende voor thuisgebruik.  :Y

Maverickje


djska

Heb contact opgenomen maar waren helaas al verkocht. Zijn studio monitoren zoals deze misschien geschikt?
http://www.bax-shop.nl/home-audio-speakers/samson-mediaone-bt3-actieve-studio-monitor-set?gclid=Cj0KEQiAq920BRC8-efn57XrotYBEiQAlVlMQ7uOX0muqqCWcirZrvzYjgvr70r1NMI0hrMn8ai1y7kaAkTA8P8HAQ
Dat is dan wel weer heel klein, uit 3" woofertjes kun je geen enkel laag verwachten.

Dr.Funkensteyn

Zoals velen hier speel ik thuis met koptelefoon.. De helderheid van cymbals, definitie en klankkleur ga je niet snel (helemaal niet) via een externe versterker zo mooi krijgen. Heb daarnaast een Laney keyboardversterker. Zijn niet te duur en veeeeel beter dan de speciale drummonitoren in die prijsklasse. Keyboardversterkers kunnen de full range van laag tot hoog goed aan (int hoog veel mooier dan een basversterker met tweeter..). Ik heb ook bewust voor een hoge output (250watt) gekozen. Simpelweg omdat je deze op een laag volume kunt zetten terwijl je dan toch een mooi geluid overhoudt. Beter dan een lage output die continue op toppen van vermogen moet presteren. Net als bij een hifi versterker.. Verder heb ik bij het drummen zowel koptelefoon op als versterker aan.. Geeft n beetje body int geluid die je bij alleen koptelefoon (Sennheiser HD205) mist.
Mapex Orion, Masterwork Jazzmaster, Sabian HH
DW -Workshopserie

Technobeat


Mmm , Sennheiser HD205 ...... heb ik ook een tijdje gebruikt maar ligt nu achter in de kast .
Want als ik hem een uurtje gedragen had knelde hij '' lichtelijk '' :(  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Jazz

Zo af en toe speel ik over de tuner/versterker. Boxen zijn kwalitatief niet zoveel soeps.
Dus zo nu en dan overweeg ik om een monitor aan te schaffen voor n beter geluid. Ik vind t toch net wat anders om even niet met de koptelefoon te spelen. Geeft toch wat ander effekt. Maar misschien is dat gewoon mijn gevoel.
Als ik een monitor aan ga aanschaffen wil ik daar niet veel geld aan spenderen. Moet geen bagger zijn natuurlijk.
Het moet dus een lichte monitor zijn wat watt's betreft. Hoeft echt niet te knallen.
Ik heb echter geen idee aan hoeveel watt ik moet denken.
Ik denk dat veel forumgenoten daar beter zicht op hebben dus ik zou graag wat advies willen hebben.
There is no music without jazz

Technobeat

Als ik een monitor aan ga aanschaffen wil ik daar niet veel geld aan spenderen. Moet geen bagger zijn natuurlijk
Niet veel geld spenderen resulteert veelal in de mindere goden qua nieuwe monitoren .
Dus beter is het dan in de sector gebruikt te zoeken bij BV. Marktplaats .
In welke prijsklasse wil je gaan shoppen ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Jazz

Tja, eens kijken wat er gevraagd wordt.
Monitor mag ook niet te groot zijn.
Wel eisen hebben en zo min mogelijk betalen.
Klinkt wel een beetje; hebbuh,hebbuh,hebbuh en bijna niet betalen

Heb jij enig idee hoeveel watt een lichte monitor heeft?
There is no music without jazz

Technobeat

#38
aug 01, 2016, 18:07 Last Edit: aug 01, 2016, 18:11 by Technobeat
Beter een redelijke zware monitor waarbij je al bij een klein beetje volume een strakke sound hebt dan een lichte waarbij je de volumeknop op MAX. moet zetten en het geluid ernstig vervormd de drumruimte binnen komt , dat wil je niet ...

Misschien is dit iets ( kost de kop niet en loop je dus weinig risico ) wel even contact met de verkoper opnemen wat het RMS vermogen is , dat is het vermogen wat de speaker lange tijd continu strak kan weergeven , het maximale vermogen is leuk om te weten maar niet echt interessant :

http://link.marktplaats.nl/m1068151342


Of deze ( nieuw bij Conrad ) voor 138,= euro ( met 2 jaar garantie ) :

http://link.marktplaats.nl/a1061823133
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Jazz

Dank je wel
There is no music without jazz

hjs

Heb sinds een paar weken de TD15K als vervanging van een Yamaha Xpress3 en ben nu ook aan het kijken voor een fatsoenlijke monitor voor een redelijk bedrag.
Voornamelijk voor thuis om ook eens herrie te kunnen maken :) Maar wat ik met de Yamaha niet zou doen overweeg ik wel met de Roland, meenemen naar een optreden. Nu hebben we die niet veel met het bandje ;)
Vorig jaar een keer op een bruiloft gespeeld waar m'n gewoon drumstel al heel snel te luid was (best lastig dat inhouden).

Heb de aanbevelingen bij drum-tec eens bekeken en een Alto TS115 of de TS215 lijkt me wel wat.
Mensen hier ervaring mee? K9 Spike bevalt de TS115 nog steeds?

Omhoog