Met welke stokken speel je?

Gestart door Nickvm, sep 15, 2011, 20:01

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Hoefnix

van alles en nog wat, maar ik eindig altijd weer op de SD2 bolero's

Thijs

Vanalles en nog wat getest, maar blijf terug komen op VF5A behalve met carnaval, dan heb ik vater 5a met glitter wrap :)

Stella


Dat de Sherwoods die ik getest heb, stuk voor stuk krom waren. En dat dit na een 30 minuten spelen last gaf op de polsen.


Ah dat ze krom zijn heb ik nooit zo veel last van, maar wat wel opvalt is dat individuele stokken verschillend geluid produceren. Als je met je linkerhand of je rechterhand van hetzelfde paar op je ride speelt heb je twee verschillende rides?  8)7

dunDaan


van alles en nog wat, maar ik eindig altijd weer op de SD2 bolero's

Jemig, dat zijn wel enorme boomstammen .....
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

ALF

Heb vroeger op Vater 5B gespeeld en tevens Balbex 5B. Nu ik weer ben gaan drummen. Vind de 5A lekker in de hand liggen, lekker medium. Op dit moment van Vic Firth.

Rens

Vic 5a en als het ff wat heftiger gaat de X5a.
rods gebruik ik van Qsticks

en nog een kleine pallet met specials die ik meestal een keer gebruik en die dan in de tas verdwijnen..
Adams, Sabian, Vic Firth, Roland, Craviotto, Brady

Dribbel

Op dit moment de VicVirth X5a ( de langere versie van de 5a)
Tijdje met vicgrip geprobeerd. Was in het begin wel leuk maar kwam er achter dat het voor mij geen meerwaarde heeft. En dus de meerprijs niet kon billijken.
Yamaha recording & sabian

Panda-Beer

Ondertussen een switch gemaakt. Ik speelde eerst altijd met vater/promark 5a's nu overgestapt op promark 7a, speelt toch net wat beter naar mijn smaak
Lignum // DW // Sonor
Lignum Custom Sycamore Maple + Lignum Mahonique snare

Technobeat


Vindt je de 7a`s niet erg licht , ik heb altijd het gevoel met een 5a meer gewicht in de handen te hebben.
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Panda-Beer


Vindt je de 7a`s niet erg licht , ik heb altijd het gevoel met een 5a meer gewicht in de handen te hebben.


In het begin voelde ze idd erg licht, maar als je het even de tijd geeft wen je daar aan.
Nu vind ik 't bijv. weer een raar gevoel om een 5a vast te hebben.
Ik heb ook ooit met de Gavin Harrison Signature's gespeeld.. die met die paars/blauwe griptape, wat een knuppels waren dat  :+
Lignum // DW // Sonor
Lignum Custom Sycamore Maple + Lignum Mahonique snare

Animal baars

Ik ben ook van 5A naar 7A gegaan. 7A vind ik soms net ietsje TE licht voor hoe ik wil spelen, daarom ook 85A erbij gekocht. Kan ik wisselen. 5A vind ik nu echt log en lomp in m'n handen, dat lichte van dunnere stokken speelt erg lekker

Anserini

Ik ben ook van 5A naar dunner gegaan, de dikte van 7A en de lengte van 5A, de Pro Mark PWJZW is de enige die ik kon vinden met die maat van Pro Mark. Bevalt me erg goed, 5A voelt inderdaad log aan nu.

patrick76

Momenteel speel ik met:
Vic Firth SMT Mike Terrana
Vic Firth SPE3 Peter Erskine Big Band Stick
Vic Firth 5A Hickory
Deze stokken bevallen me (tot nu toe) heel goed.

Ik heb gespeeld op Headhunters, maar die gingen heeeeeeeeeeeeel snel stuk.Was wel een hele fijne stok.
Pearl,Paiste,Mapex,Remo,Evans,Vic Firh,Vater

Star

Van Vic Firth gebruik in diverse modellen,

7A en 7AN, 8D en de 85A.

Van Wincent gebruik ik de 7A stokken, iets zwaarder en dikker dan 7A's van andere merken.
Ook gebruik in rods van Wincent de 19R.
Dixon drums & hardware.

havezet

#314
nov 05, 2014, 14:54 Last Edit: nov 05, 2014, 14:58 by havezet
Ik speel meestal met Vic Firth 7A of Tama 216p stokken. De Tama vind je niet overal en dus is de VF erbij gekomen. Het eikenhout van de Tama stokken voelt degelijker en zwaarder, terwijl het wel een dunne stok is.
Als ik zachter moet spelen dan de rode rods van ProMark.

FoREVer

Rohema 5A Hoornwood Series (lichte muziek tot rustige rock)
Rohema 5A Natural Sereis (Zware muziek)
Rohema Kombisticks
Altijd Ahead Brushes
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

JohanDrumt

Vic Firth American Jazz 1, met lichtere stokken maak ik minder lawaai wat erg handig is voor de muziek die ik speel  :)

Verder uiteraard een verzameling aan brushes, rods en een heerlijk pluizig, donzig en aaibaar setje mallets
Gretsch Catalina Maple - Zildjian Avedis New Beat 14" Hi-Hat - Zildjian A Custom 15" Crash - Zildjian Avedis 16" Medium Crash - Paiste Sound Formula 20" Full Ride - Zildjian Avedis 10" Splash

Rick

De laatste 2/2.5 jaar speel ik eigenlijk alles met een Vic Firth George Kollias Signature stok. Het is een 5b met de balans iets meer naar voren en met een jazz tip. Speelt fijn, goed te controleren (ook voor subtiel werk) en de tips blijven ook goed heel bij wat steviger ride werk op het blad. Erg tevreden

frakke

#318
dec 12, 2014, 20:05 Last Edit: dec 12, 2014, 20:24 by frakke

Veel succes. Heb ooit eens de laatste hornet rods bij Rimshot opgehaald. Heb ze daarna niet weer terug kunnen vinden.


Hier kan je een voorraadje opdoen

Muziekcentrum Assen (Deel 1)

https://www.onlineveilingmeester.nl/nl/#

kavels 22

kavels/23
kavels/129

Spijtig te ver om af te halen anders zou ik wel eens willen bieden om ze te proberen.
Moest iemand ze hier kopen wil ik er wel een paar overnemen  ;)
Grts Frank.

Coos Kruisenga

Voornamelijk Vic Firth 5AN, soms Vic Firth SD4.

dutchdrummer

Voor 1 nummer van Coldplay (Viva la vida) gebruik ik de Vic Firth T1 paukenstok.
http://youtu.be/9ldOuVuas1c
Ik merk echter dat deze heel hard slijt (gebruik: ca 4x 1 nummer per maand). Het vilt valt er zo'n beetje af, de pluizen vliegen om m'n oren.

Blijkbaar is deze dus niet geschikt voor gebruik op de floor en de cup van de ride.
Heeft iemand een idee welke stok ik hiervoor beter kan gebruiken? (Lees: slijtvaster)

Groet,

Joost

Thijs


croissantje

8A
Type hangt een beetje af van wat er verkrijgbaar is. Ik heb gespeeld met:
Vater 8A Stewart Copeland
Regal Tip 8A en Regal Tip 8A Jeff Porcaro, maar die laatste zijn niet gelakt en spelen pas lekker na een paar keer als er wat vet van je handen in is getrokken (yummie..).

De Vaters zijn iets steviger heb ik het idee, de Regal Tips hebben een kleine barrel tip en daar knallen vrij snel stukjes vanaf, ook al sla ik niet zo hard.

HHBBXX

Vic Firth 7AN en als ik meer power wil, 5AN ook Vic Firth.
Bevallen me prima. In het begin van die Vic Firth e-drum stokken gebruikt, maar ik vond ze een beetje te lang. Nu helemaal gewend aan de 7AN dus.
Gear: Tama Starclassic, Yamaha Stage Custom, Zildjian, Ludwig, Natal, Pearl, DW

MatiZ

Vic's 55a of 5a... heerlijke sticks :)
Gretsch Renown Maple (Blue Metal) | Gretsch 13" Mark Schulman snare | Zildjian A Custom cymbals | DW hardware | Jobeky L/V Real feel cymbals | Jobeky triggers | ATV aD5 module

Omhoog