Het algemene Yamaha topic.

Gestart door musiqman, sep 15, 2011, 23:01

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

musiqman

sep 15, 2011, 23:01 Last Edit: sep 15, 2011, 23:04 by musiqman
(dat was niet de bedoeling, maar  a la)

Voor alle algemene vragen/opmerkingen mbt Yamaha e-drums.



Jochem

Het is al een apart forumdeel voor yamaha, dus lijk me niet nuttig om daar ook nog een algemeen topic in te maken..

paQ

Dit board is al "algemeen Yamaha"  (voor e-drums)

Liever content dan een leeg topic iig ;)

mr. Drums

Hey!

Ik heb een Yamaha DD-10 in huis. En ben op zoek naar een hoes. Heeft iemand een idee?

Nijlpaard



Lekker warm voor de winter :+

On-Topic. Al eens op drum-tec.de gekeken ? Daar hebben ze ook tassen voor e-drums :Y
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Nolan

Het is een beetje stil hier :0

Kleine "review" dan maar:
Ik heb op de Yamaha DTX900K gespeeld en de nieuwe pads voelen erg goed naar mijn mening!
Ze zijn alleen een beetje lelijk vergeleken met wat Roland maakt. Ze stuiteren wel lekker! Iets gecontroleerder dan de Mesh pads denk ik. Ik speel zelf op de TD-9KX2 en iets uitgebreidere pads (pd125, extra bekken)
Verder vind ik de PCY's van Yamaha wat luidruchtig maar de geluiden van de module weer iets mooier dan Roland. (Mijn mening uiteraard.)

Wat vinden jullie van de nieuwe Yamaha kits?

Harry

Ik speel sinds kort op de nieuwe siliconenpads van Yamaha. Ze bevallen mij veel beter dan de meshheads. Ze benaderen het gevoel van echte vel veel meer. Met de meshheads stuiterde ik heen en weer. Ik speelde meer noten dan ik zelf wilde.
Over de cymbals van Roland kan ik verder niet oordelen.



Paintpro

Mijn Yamaha kennis hiervoor is ontoereikend, maar Arjen komt wel vaker met creatieve namen.

Rick

Is het geen recording custom?

Robert-Jan

Het is wel een club custom, alleen niet die zoals we 'm nu kennen.
Ik weet even niet precies wanneer deze lijn er was, ik meen begin jaren 90.
Was toen een nette middenklasser..de club custom zoals we m nu kennen is een heel ander beestje, het is dus geen re-issue van de eerdere..ze hebben gewoon de naam weer uit de kast getrokken.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Hans

Thanks voor de info. Rare japanners....

musiqman

#12
nov 25, 2013, 23:37 Last Edit: nov 25, 2013, 23:41 by musiqman
Dit is idd een andere serie. Wel een hele mooie serie op de oude leest geschoeid (Birch/mahogany) Het is ook geen Cherry Wood maar een rood met zwarte vlekken kleur. Het was eigenlijk een Tour Custom in een goedkopere afwerking (en zat daarmee tussen deze en de instapper Stage Custom in)

De nieuwe Club Custom is met oa Steve Jordan gemaakt en heeft een vintage benadering.

Robert-Jan

Volgens mij werd de tour custom toen niet meer gemaakt en de stage custom nog niet.
De ketels van deze club custom zijn gelakt
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

musiqman

Klopt het ik bedoelde het meer om aan te geven waar aan gedacht moet worden waar ze in de "rangorde" staat met name qua afwerking.

Omhoog