Yamaha DTX900M Module

Gestart door 67Deadman, sep 27, 2016, 19:49

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

67Deadman

Das zeker jammer. Er was toen mij verteld door Bax dat het wel ging maar ben er door omstandigheden niet op verder gegaan. Had zelf het plan om desnoods de hele Roland kit in te ruilen op een Yamaha en de daarbij hebbende pads. Die spelen toch ook best wel lekker en heb het idee dat ze minder lawaai maken.
Er zal toch wel een manier zijn ?

Robert-Jan

Las net op de Triggera site dat de Intrigg trigger werkt met ALLE modules .

Met alle respect maar op de site staat dit;

'Works with all modules and mesh heads. Roland (v-drums), Alesis, 2box, Megadrum and all other electronic drum modules (even with Rock Band). Second zone (rim) won't work on some Yamaha modules. Be sure to check your module manual or contact us.'
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Technobeat


Klopt , ik heb in de vluchtigheid alleen snel de eerste 7 woorden gelezen ... O+  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

stefan

Er bestaat geen trager die zowel op een Yamaha als Roland 100% werkt. Echt geloof me..
Dat kan ook niet, omdat de werking van Yamaha en Roland anders is. Zoals al eerder gezegd, Roland voert de spanning via de tip van de jack, en Yamaha via ring.
Bijna alle triggers voeren de Roland methode, niet de Yamaha. Terwijl Yamaha feitelijk handiger/beter is voor DIY.
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

djska

Omsolderen is niet echt nodig...
Wat je kunt doen in gewoon een jack naar RCA stereo plug kopen en dan met 2x tulp weer terug naar jack. Je draait de witte en rode tulp om, en op 1 van de 2 manieren moet deze het doen.
Zo simpel is het.
Yamaha voert de spanning over de tip van de 6.3mm jack ipv de ring zoals bij Roland.
Duidelijk verhaal? (Klinkt nogal warrig in mijn optiek)
Nou volgens mij is er meer nodig vanwege piezo/piezo, piezo/switch verhaal en komt daarbij dat Keith Raper verhaal kijken.

Dus Techno, je had je toch iets beter moeten informeren, maar persoonlijk zou ik die rim alleen essentieel op de snare vinden, geen rimsound op de toms zou mij niet echt boeien (dat vond ik ook niet erg bij de aD5).

Maar hier misschien een idee voor je: ik heb een Yamaha XD125SD snaredrum pad liggen. Dus 12", top of the line. Die gaat natuurlijk 100% goed werken met de Yamaha module. Is dat wat voor je?

67Deadman

Nou volgens mij is er meer nodig vanwege piezo/piezo, piezo/switch verhaal en komt daarbij dat Keith Raper verhaal kijken.

Dus Techno, je had je toch iets beter moeten informeren, maar persoonlijk zou ik die rim alleen essentieel op de snare vinden, geen rimsound op de toms zou mij niet echt boeien (dat vond ik ook niet erg bij de aD5).

Ik kan het fout hebben maar volgens mij kan je op de rim van de overige toms div samples starten dus lijkt mij wel handig als die ook werken.

Technobeat

Techno, je had je toch iets beter moeten informeren , ik heb een Yamaha XD125SD snaredrum pad liggen.Is dat wat voor je?
Idd , wat meer verdiepen in de materie had wenselijk geweest , echter loop ik daarmee verder gelukkig geen financieel risico want ik krijg gewoon mijn geld terug .
De module gaat retour en ga kijken naar iets wat wél gewoon compatible is met de triggers die nu in mijn set zitten , dus alles behalve Yamaha . 
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Robert-Jan

Maar ik begrijp het toch niet helemaal. Je wil heel graag met samples spelen, je hebt een 2box module, je hebt nu triggers in je set..waar gaat dat dan mis?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Technobeat

#33
mei 06, 2017, 17:59 Last Edit: mei 06, 2017, 18:40 by Technobeat
Je wil heel graag met samples spelen, je hebt een 2box module, je hebt nu triggers in je set..waar gaat dat dan mis?
Waar het mis gaat is dat ik de 2Box trigger setting niet goed krijg , heb al de nieuwste OS update geïnstalleerd maar ik krijg het niet 100% strak .
Met de Roland TD-9 module no problemo , veel makkelijker menu en bediening , dus misschien moet ik het daar in zoeken , TD-30 of iets dergelijks , of wachten op de module die nog niet leverbaar is in Nederland ( PMP ) .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

stefan

Nou volgens mij is er meer nodig vanwege piezo/piezo, piezo/switch verhaal en komt daarbij dat Keith Raper verhaal kijken.

Dus Techno, je had je toch iets beter moeten informeren, maar persoonlijk zou ik die rim alleen essentieel op de snare vinden, geen rimsound op de toms zou mij niet echt boeien (dat vond ik ook niet erg bij de aD5).

Maar hier misschien een idee voor je: ik heb een Yamaha XD125SD snaredrum pad liggen. Dus 12", top of the line. Die gaat natuurlijk 100% goed werken met de Yamaha module. Is dat wat voor je?

Hoe kom je erbij dat er een Keith Reaper circuit is ingebouwd in Yamaha pads? Waar je hier op doelt vwo de piezo/piezo en piezo/switch is enkel van toepassing bij cymbals, niet bij pads.
Het enige verschil is als volgt:



Meer is het niet...
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

stefan

Waar het mis gaat is dat ik de 2Box trigger setting niet goed krijg , heb al de nieuwste OS update geïnstalleerd maar ik krijg het niet 100% strak .
Met de Roland TD-9 module no problemo , veel makkelijker menu en bediening , dus misschien moet ik het daar in zoeken , TD-30 of iets dergelijks , of wachten op de module die nog niet leverbaar is in Nederland ( PMP ) .

Wat bedoel je met dat je het "niet 100% strak" krijgt? Kun je het eens proberen beter te verwoorden, wellicht kan ik je iets verder helpen.
Wat ik weet van Roland-pads op een 2box, is dat ze nogal erg sensitief zijn en je ze moet temmen met behulp van min. 1 15 kΩ weerstand, liefst meer. 
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Technobeat


Hoi Stefan .


Als eerste , ik heb geen Roland pads maar een omgebouwde akoestische set met in de toms Triggera Intrigg side-triggers en in de snare`s Jobeky brug-triggers .
Met de 2Box krijg ik de tom-triggers niet zo ingesteld dat de tom sounds ' puur ' klinken , er zit altijd een bij-geluidje bij ......*
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

stefan

#37
mei 10, 2017, 09:08 Last Edit: mei 10, 2017, 09:32 by stefan
Als eerste , ik heb geen Roland pads maar een omgebouwde akoestische set met in de toms Triggera Intrigg side-triggers en in de snare`s Jobeky brug-triggers .

Met de 2Box krijg ik de tom-triggers niet zo ingesteld dat de tom sounds ' puur ' klinken , er zit altijd een bij-geluidje bij ......*
Ik weet dat je de Jobeky's en Triggera triggers gebruikt, maar deze zijn gemaakt volgens het Roland principe en niet via het Yamaha principe (zie tekening hierboven voor verschil). Dat de Rolands een positieve amplitude uitsturen in de eerste halve waveform (wanneer we een aanslag op een vel bekijken via een oscilloscoop) is enkel om positional sensing mogelijk te maken. Yamaha snapt dit niet, omdat deze gebruikt maakt van de omgekeerde polariteit.
Een aantal vragen om je te kunnen helpen:
Wat heb je gedaan met de tom triggers om het probleem te verhelpen?
En wat bedoel je met bij-geluidje? Een kraakje in de sound samples (slechte samples?), dubbele triggering (threshold naar beneden en sensitivity, wellicht de hoogte van je trigger anders instellen)?
Een bij-geluid uit de trigger zelf? (is je trigger wel waterpas gemonteerd, of zit er misschien een rammel in de trigger zelf? Alle spanbouten goed vast?)
Kun je het bij-geluidje stelselmatig reproduceren, op alle toms waar de triggera triggers op zitten?
Kun je het evt. vastleggen op video en ergens stallen zodat we ernaar kunnen kijken/luisteren?

Ik denk serieus, dat het aan de triggerhoogte ligt. Als ik het me goed herinner gebruikte je ook die 3 laags drum-tec meshheads toch?
Wat ik je adviseer om te doen is, om te proberen je floor tom goed te krijgen door de hoogte van je trigger (waarschijnlijk een mm hoger) bij te stellen. Ik zeg nadrukkelijk floor tom, omdat deze het lastigste is goed te krijgen met die intriggs tgv de grotere diameter.
Intrigg geeft aan deze standaard op 3mm boven de bearing edge uit te laten steken, maar ik heb ze daar zelf nooit op gezien. Altijd 1-2mm meer om false notes en double triggering tegen te gaan. Daarbij, doe deze testen even zonder ondervellen (weet niet of je die überhaupt ope AE-kit hebt zitten, maar meer om even uit te sluiten dat het resonantie is tussen boven en ondervel.
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Technobeat

#38
mei 10, 2017, 21:13 Last Edit: mei 10, 2017, 21:15 by Technobeat
THX voor je uitgebreide antwoord .

Bij de 2Box module ( degene die de moeilijkheden geeft ) kan ik geen sensitivity  instellen voor de toms en snare , alleen voor een 2Box hihat , maar die heb ik niet .
Onder in de toms ligt bovenop het ondervel dempingsmateriaal , en daar komt het bij-geluid ook niet vandaan , alleen bij sample aanslag op het bovenvel , dus voor de duidelijkheid ..... de sample zelf geeft het bij-geluid niet iets in de toms .

Voor de zekerheid kan ik de Triggera triggers terug stellen naar 1 mm boven de bearing edge om zoveel als mogelijk double triggering te elimineren .

Wat ik mij steeds afvraag waarom ik met de Roland TD-9 module nergens last van heb en met de 2Box module wél ?
Heeft dit iets te maken met de langere layered samples uit de 2Box module ?   
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

drfill

(gezien jullie openbare gesprek)  en als je de samples uit de 2box via midi aanstuurt vanuit de TD-9 ?
het is wel waar dat roland meer instellingen per trigger heeft dan 2box..  het lijkt wel iets van retrigger cancel,
scan /mask time instelling..  wat 2box niet heeft..   dus komt het heel nauw met de triggers zelf ..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Technobeat


Maar natuurlijk is dit een openbaar gesprek :)  , als ik dat niet zou willen is er een alternatief namelijk PB .
Enjoy the club DrFill , you`re welkom .....

Het probleem met de 2Box is idd iets met de triggers , 2Box moet een zeer presies afgestelde set triggers kunnen ' waarnemen ' dit in tegenstelling tot de TD-9 module die sneller tevreden is ;)  .
Zowel de 2Box als de TD-9 worden steeds afzonderlijk van elkaar aangesloten .
Zondag ga ik de Triggera triggers afstellen op één millimeter boven de bearing edge en dan beluisten of dit tot het beoogde resultaat leid . 

 
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

drfill

als iemand met een oplossing komt, dan wil ik daar niet meteen doorheen 'stoorzenderen' ..  dus misschien is het dan opgelost..
maar..   als je het niet voor elkaar krijgt met die triggers,  zou ik het ook eens proberen met een midi kabel via td-9
ik zie hier geen nadelen aan ?  maar wel voordelen ..      voordelen van andere module triggeren via midi kabel:
-betere trigger instellingen van andere module.
-kan spelen met sounds van 2 modules :  maak bv. 4 kits met alleen td-9 sounds
 en 4 kits met toegewezen midi nootnummers aan 2box (en volume td9 sounds hier op 0)
-kunt sounds ook layeren of mixen..  (ook weer te saven als kits)
 (ik gebruik soms attack deel van roland sounds en sustain deel van vst's.. omdat sommige vst samples 'punch' missen,
   sounds dan gelijk stemmen)
-vertraging met direct midi triggering is minder als bv. door audiobuffer van een
 computer.
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Technobeat

#42
mei 12, 2017, 20:24 Last Edit: mei 12, 2017, 20:27 by Technobeat
Aha , dus de TD-9 als ' interface ' gebruiken , met midikabel op 2Box OUT naar TD-9 IN neem ik aan .
Het toewijzen van midi nootnummers aan een module heb ik nog nooit gedaan en geen idee hoe dat moet , maar misschien is Google en / of YouTube mijn vriend in deze .
Hopelijk ligt de oplossing in het verstellen van de triggers , maar anders heb ik gelukkig dus nog een andere optie door twee modules met elkaar te verbinden middels een midikabel .

THX voor je inbreng :)  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Technobeat


Vandaag de Triggera tom-triggers versteld naar 1 mm boven de bearing edge , en dat is al een verbetering , ga straks verder met fine tunen in de 2Box module ( voor zover als dat mogelijk is dan ..... ) .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

stefan

Vandaag de Triggera tom-triggers versteld naar 1 mm boven de bearing edge , en dat is al een verbetering , ga straks verder met fine tunen in de 2Box module ( voor zover als dat mogelijk is dan ..... ) .
Natuurlijk is dat een verbetering... Dat zei ik toch? ;-)
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Technobeat

Natuurlijk is dat een verbetering... Dat zei ik toch? ;-)
Waarvoor dank :)  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

XXL1966

Ben mij nog maar net aan het verdiepen in dit trigger en edrum gegeven en wil niet onbeschoft binnen komen vallen maar ik vroeg mij het volgende af :

Kan je op een 2BOX module het input signaal visualiseren ? Stel ik maak een trigger met potmeter zodat ik de "hardste" slag als input kan afstellen ?


Niet lullen, maar drummen !

kaboemba

Als je potmeter tussen de trigger en de 2box zet heeft het niks met de 2box te maken.
Afstellen van je triggers doe je gewoonlijk op je module, van gain tot gevoeligheid enz enz.
Yamaha heeft wel de mogelijkheid om bij de bekkens de triggers fijn te stemmen, maar dat heeft niets met een 2box te maken.
Er is overigens een 2box thread lijkt mij handiger als je daar 2box gerelateerde vragen in stelt.

Floppus

Ik heb deze staan, maar dan de DTX900 en dan zelf geheugen toegevoegd destijds. Ik dacht 2x 128MB.
Kan er alle custom sets van Yamaha in ieder geval mee inladen.

Die van mij doe ik echter weg; ik zie de module bij Bax op 1699 staan.
Voor die prijs doe ik de hele mikmak (Hele DTX-900k drumset, kicker, stoelen, monitor) weg plus meer;
http://www.drum-forum.nl/index.php?topic=4473.0

kaboemba

Net 2x512mb besteld, geeft mij 1gb aan geheugen dat zou moeten werken volgens sommige bronnen *hoop dat ze gelijk hebben.

Omhoog