Stokken voor edrum meshhead

Gestart door rene p, apr 21, 2012, 16:23

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

rene p

Ben op andere fora aan het zoeken geweest over welke stokken het beste zijn om je meshheads te bespelen maar vraag me af wat hier de ervaringen zijn.

nylon tip of gewoon houten?
ik las dat je er voor moet zorgen dat de tips niet beschadigt zijn vanwegen het scheuren van de meshhead wie heeft er ervaring mee?

en tevens over de klopper dat vilt inbrand op de meschead kick?
welke klopper is het beste volgens jullie?

alvast bedankt voor de reacties
" Im not nervous im a DRUMMER"

drum1964

Ik gebruik altijd lichte 7AN stokken met nylon tip.

Meshheads kunnen idd niet goed tegen een vilten klopper, de meeste kloppers kan je gewoon omdraaien en de plastic zijde gebruiken.
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

Laurens

Ik heb altijd stokken met houten tip gebruikt, en inderdaad de plastic kant van de klopper gebruiken.

rene p

ik zal dan aan een nieuwe klopper moeten die van mij is rondom vilt.
en ik moet toch aan nieuwe stokken aangezien ik ze ook op mij acoustische drums heb gebruikt en beschadigt dus denk nog even na want het is ook een mooie gelegenheid om eens nylon tips te testen denk ik

" Im not nervous im a DRUMMER"

Jochem

Dat van dat vilt wist ik niet! Ik speel eigenlijk al een hele tijd met het vilt naar voren.. Hoewel het niet logisch is dat het met vilt sneller beschadigd dan met gewoon plastic. Maar iig bedankt hiervoor ;)

Otje

 Als je klopper 'rondom' van vilt is kan je daarvoor in de winkel ook speciale plakkers kopen die je op de meshhead v.d. bassdrum plakt zodat deze niet beschadigt.

rene p


Dat van dat vilt wist ik niet! Ik speel eigenlijk al een hele tijd met het vilt naar voren.. Hoewel het niet logisch is dat het met vilt sneller beschadigd dan met gewoon plastic. Maar iig bedankt hiervoor ;)


he schijnt dat het vilt inbrand op de meshhead en daardoor beschadigingen oplevert.
@Otje bedankt ga even shoppen inline  :Y
" Im not nervous im a DRUMMER"

Technobeat



nylon tip of gewoon houten?
ik las dat je er voor moet zorgen dat de tips niet beschadigt zijn vanwegen het scheuren van de meshhead wie heeft er ervaring mee?

en tevens over de klopper dat vilt inbrand op de meschead kick?
welke klopper is het beste volgens jullie?


Of je nu stokken met een nylon of houten tip gebruikt is om het even , meschheads zijn ijzersterk en het moet gek gaan wil je er één laten scheuren door de drumstokken .
Het verschil tussen nylon en houten tips is wél te merken op akoestische bekkens , maar op E-cymbals en E-drumpads maakt het 0.0 verschil .

Zelf heb ik een Roland KD-8 kickdrumpad en die is van rubber , dus heb ik alleen '' last '' van een beetje zwart op het vilt van de klopper , maar natuurlijk niet op de bassdrumpad zelf .
Maar als ik een mooie witte kickdrum meschhead zou hebben zou ik ook de plastic kant van de klopper gebruiken , of zoals al is geopperd er en speciale stikker op de meschhead plakken .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

JayDie

Bij m'n e-drum kit met alleen snare een mesh pad (Roland TD4-K2) heb ik de Vic Firth e-Sticks gekocht. Speciaal voor e-kits dus je zou verwachten dat dat goed is...


Zelf heb ik een Roland KD-8 kickdrumpad en die is van rubber , dus heb ik alleen '' last '' van een beetje zwart op het vilt van de klopper , maar natuurlijk niet op de bassdrumpad zelf .

Pfieuw... ik schrok al. Ik heb ook deze kickpad en heb bij m'n kit een pedaal gekocht met een rondom-vilten kloppen. Zou wel stom zijn als ze me die zo verkocht hadden terwijl ik een plastic nodig had...

Murgen

Thomann verkoopt drumkloppers die eruit zien als een kleine tennisbal en prima spelen op meshhed en ook geen schade aanrichten, zitten ook standaard op de 2box.
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

Jochem


he schijnt dat het vilt inbrand op de meshhead en daardoor beschadigingen oplevert.
@Otje bedankt ga even shoppen inline  :Y

Hmm ik heb het even geprobeerd maar ik speel toch maar weer met vilt. Toen ik met de andere kant speelde (iron cobra) begon ik als snel beschadiging te zien, wat ik met het vilt eigenlijk nog niet heb gehad.

rene p

Heb een aparte klopper geprobeerd van rubber/plastic. Hij beschadigt de meshhead niet maar hij stuitert veel meer, dus onbedoelde roffels zijn het gevolg.

Ook maar weer overgeschakeld naar de rondom vilten klopper die ik al had en het enige wat zich daarbij voordoet is dat er een beetje wit vilt achterblijft op de zwarte meshhead.
" Im not nervous im a DRUMMER"

EcoR


Bij m'n e-drum kit met alleen snare een mesh pad (Roland TD4-K2) heb ik de Vic Firth e-Sticks gekocht. Speciaal voor e-kits dus je zou verwachten dat dat goed is...

Die had ik eerst ook, maar ik vond ze vooral erg lang...Tegenwoordig speel ik met lekker lichte 7A's met houten kop. Hoewel het voor het geluid op edrum niet veel uitmaakt, vind ik nylon tips vooral op e-bekkens een enorme bak 'contactherrie' maken, wat met houten tips stukken minder is.

Omhoog