Ondertussen bij Pearl... Mimic pro module

Gestart door Robert-Jan, jun 24, 2016, 11:18

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Robert-Jan

Dat snap ik niet, immers ik schrijf:

' T zou niet uit moeten maken welke drummer er achter zit..' Als reactie op het machinegunnin' in dat filmpje..

Jouw reactie daarop is:
'De wijze van afstellen, instellen en registratie wel.'
Dat is precies het punt wat ik wilde maken..

In het voorbeeld van de atv zou je het mijns inziens niet bij die drummer moeten zoeken. Zo heel heel slecht speelt hij niet, hij speelt hard en snel ( rommelig ook) maar dat zou de kit moeten kunnen handelen, precies wat je ziet in het filmpje wat jij post ( qua volume en snelheid)

In het filmpje (om dan hier on topic te blijven) hier van de Mimic vind ik de stock kits natuurlijker klinken dan de daar waar hij aan de knopjes is gaan zitten.
Veel dynamischer en dat ligt niet aan de techniek van de drummer want dat is dezelfde.




www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

animal

#151
jan 27, 2019, 15:43 Last Edit: jan 27, 2019, 15:46 by animal
In het filmpje (om dan hier on topic te blijven) hier van de Mimic vind ik de stock kits natuurlijker klinken dan de daar waar hij aan de knopjes is gaan zitten.
Veel dynamischer en dat ligt niet aan de techniek van de drummer want dat is dezelfde.
Naast 'instelling, registratie etc.' ben ik van mening dat de techniek van de drummer (ook bij e-edrums) een rol speelt, volgens mij zit daar het/een verschil in opvatting.
In het filmpje wat Kaboemba heeft geplaatst lukt het mij niet daar 'doorheen' te luisteren, m.a.w. het stoort me te veel/leidt me te veel af, mijn gebrek wellicht.

nabrander: dit gezegd hebbende is het in het filmpje van de ATV niet eens zozeer de techniek van de drummer (die zit wel goed) maar meer het inspiratieloze spel.

Robert-Jan

Maar is dat de rede van de machine gunning?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

kaboemba

#153
jan 27, 2019, 16:15 Last Edit: jan 27, 2019, 16:23 by kaboemba
Grappig  :+ , las net nog een reactie dat 'een drummer niet het verschil zou maken', maar dit filmpje bewijst (voor mij) toch echt het tegendeel, ook de registratie zelf vind ik de Mimic geen dienst bewijzen.

Op v-drums forum stond laatst een verwijzing naar deze opname van de Mimic https://soundcloud.com/user-761115092/mpms, ik was vooral positief verrast door de 'akoestische beleving' van het geheel, had ik niet verwacht.
 
Ik ben het met jee eens dat het nogal een amateur filmpje is maar het gaat mij om het verschil wat je kan mkane door de instellingen.

Maar goed dat leek mij duidelijk, anderen kennelijk niet.
Ik ben het overigens eens met dat ik het origineel ook beter vind klinken, nogmaals het gaat mij alleen om de invloed van de instellingen.

animal

#154
jan 27, 2019, 16:28 Last Edit: jan 27, 2019, 16:30 by animal
Maar is dat de rede van de machine gunning?
Ik heb het woord MG niet eens 'in de mond' gehad, ik beschouw het in een breder perspectief, techniek en beleving vormen samen de 'sound'.

Omhoog