TD 11KV update naar Drum-Tec Jam/Diabolo

Gestart door K9 Spike, mei 27, 2018, 09:48

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

K9 Spike

Hoi Drummers,

Zijn er hier drummers die hun bestaande Roland kit een update hebben gedaan naar Drum-Tec pads zoals Drum-Tec Jam of Drum-Tec Diabolo ?
En wat zijn jullie ondervindingen er van....

Of zouden jullie ineens gaan voor de Complete kit van Drum-Tec Jam of Drum-Tec Diabolo

Zou graag de voor- en nadelen weten van de gebruiker, dan sta je niet voor verassingen.  :)

drfill

#1
mei 27, 2018, 10:14 Last Edit: mei 27, 2018, 10:47 by drfill
drum tec jam is meer low budget, m.i.    ik heb zelf nu een diabolo 13" snare met real-feel en moet zeggen,
ben hier erg tevreden mee..  als je nog positional sensing wilt, heb je een center trigger nodig, diabolo heeft
dit,  je zou ook voor een ATV 13" snare kunnen gaan, deze heeft 3 triggers,  maar dan geen pos. sens. meer,
voordeel is wel helemaal geen hot-spot..   (diabolo heeft toch ook bijna geen hot spotting)
als je snare zelf zou willen bouwen, r-drums duitsland heeft bv drum-tec stijl spoke triggers..
er is heel veel kwaliteit verschil in inbouw triggers..  ik heb zelf roland pd-125/ 128,  inbouw center trigger
en een rt30hr gehad op 13" .. maar met diabolo heb ik betere triggering ..
voor snare zou ik dus een oplossing kopen..  voor toms en bassdrum zou ik een 'budget' pearl studio kit
20" bd  kopen (of ander merk) en jobeky bridge triggers erin bouwen..   (maar dat is mijn mening)
https://www.thomann.de/nl/pearl_roadshow_studio_jet_black.htm?ref=search_prv_7
https://www.thomann.de/nl/yamaha_stage_custom_studioha14.htm
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

kaboemba

Tja persoonlijk zou ik gezien het prijs verschil voor jobeky gaan, als is de communicatie ronduit slecht uiteindelijk krijg je je spellen keurig thuis en het is erg goed moet ik zeggen.
Ik heb net de triggers binnen, netjes geinstalleerd en het werkt perfect.

Dat doet me eraan denken dat je ook gewoon prima zelf een akoestische set kan ombouwen naar elektrisch, staat nog mooier en de jobeky trigger zijn dual en kosten je echt niet de kop.

K9 Spike

ja, blijkbaar heel veel mogelijkheden en dan word het alleen maar moeilijker wat te kiezen.  8)7
Had dacht eerst voor een base drum 22" van Pearl tegen samen met de Ronald KD-A22 te gaan..

En voor snare en tom's ging ik dan nog rond zien, want ik ben niet zo op de hoogte van wat wel en niet gaat met mijn Roland kit.
Tot ik dan Drum-Tech tegen kwam en dacht - nu heb ik het gevonden, maar hoor jullie al zeggen van jobeky bridge triggers enz... en hoor het weer donderen in Keulen.  8)7  :)

Ben benieuwd wat nieuwigheden ik hier nog ga zien van andere drummers

Oké, de Drum-Tec Jam valt er al af - dus de Drum-Tec Diabolo of update van men TD-11KV kit.
Zal me in ieder geval mij meer moeten verdiepen in de E-drum techniek dat 100% compatibel is met Roland v-Drum.

Ik hoor graag nog meer van jullie idee hier op dit forum. (ben benieuwd)  :)

drfill

een KDA-22 zou ik eerst uitproberen..  (kwestie van herrie en feel..)
met een 18 of 20 inch mesh bass drum zit je mi het dichtst bij acoustische feel ..
ik weet niet wat verzenden kost vanuit uk..  maar die kit prijzen van jobeky zijn
erg scherp (incl trigger en 3 ply mesh)  alleen ik weet niet hoe die snares zijn ..
https://jobekydrums.co.uk/product/jobeky-standard-electronic-drum-shell-pack/
er is nog zo'n ekit ombouw bedrijfje in uk  'diamondelectronicdrums'  ..
zijn allemaal piezo triggers, dus compatibel met roland..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

K9 Spike

@drfill WOW, die prijzen van Jobeky zijn inderdaad heel schappelijk...

Omhoog