ATV aD5

Gestart door Otje, feb 09, 2016, 10:22

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

kaboemba

Ik zie toch ook dat het in ieder geval een atv snare is, strip hout vor de rim zie je ook duidelijk en net onder de bekkens zie ik een flightcase en aan de kleur van de leds verlichte knopen te zien zou het een module kunnen zijn.
Volgens mij is het juist de bedoeling dat je geen module hoort, daar gaat het juist om.
Toen ik de ad5 gebruikte heb ik meerdere keren meegemaakt dat mensen pas wisten dat het elektronisch was toen ze bij mijn drumstel kwamen.

Okee ik ben het eens dat het beeld niet overtuigend is.

PvN

Heb in 2017 de AD5 module in bezit gehad. Destijds, na getest te hebben, toch retour leverancier. Voornaamste redenen het beperkt aantal outputs, een multikabel en ontbreken van volume control. Voor live (podium) niet geheel onbelangrijk.

Omdat ik nieuwsgierig ben vorig jaar een 2Box Drumit Three aangeschaft en EZdrummer 2 kits geimporteerd mbv Lustark. Leuke module zonder multikabel en een open menu structuur en hardware ondersteuning van de grote merken. De sounds lijken echter toch net wat anders te klinken op de module dan vanaf de laptop met EZ drummer. Wie weet kwestie van verder tweaken maar toch..
Zourman converter gekocht voor de ATV hihat. Na contact met Zourman krijg ik een nieuwe (type) converter omdat er serieuze issues zijn met half open hihat. De converter kan sowieso voor meer problemen zorgen etc...
Op dat moment besloten om de Drumit te verkopen. Het is simpelweg te complex om het 100% te kunnen vertrouwen in een live situatie. Mijn mening en ervaring althans....

Nu dus een ATV Adrums kit in mijn bezit met op het moment een Drum-Tec pro snare.

De komst van de expander en de ipad software plus mogelijkheden om straks zelf sounds te mixen hebben me daartoe doen besluiten.
Verder goed contact met de account manager en support afdeling, top! ATV is een relatief jong bedrijf en toch hebben ze al een volwassen product waar ze op door ontwikkelen, zie nieuwe producten en firmware upgrades...

Tuurlijk is het nog niet perfect maar ze zijn goed bezig.




kaboemba

Ontbreken van volume control ?????
Die zit er echt wel op, mogelijk bedoel fysieke knoppen.

animal

#803
feb 11, 2019, 10:19 Last Edit: feb 11, 2019, 10:30 by animal
Ontbreken van volume control
Hier worden waarschijnlijk faders per instrument bedoeld of een gescheiden volumeregeling voor Master Out en koptelefoon.

Sinds vorige week kan ik beamen dat de account manager van ATV absoluut top is!!! Na 9 weken tevergeefs wachten op BAX op een reparatie, reageert de Account Manager direct op mijn mail, dat is op zich niet bijzonder, maar wel als je je bedenkt dat het zaterdagavond 21:00 uur was!!!
Hij is er achteraan gegaan en binnen 3 dagen was het geregeld, echt geweldig.
 

drfill

vorig jaar een 2Box Drumit Three aangeschaft en EZdrummer 2 kits geimporteerd mbv Lustark. Leuke module zonder multikabel en een open menu structuur en hardware ondersteuning van de grote merken. De sounds lijken echter toch net wat anders te klinken op de module dan vanaf de laptop met EZ drummer. Wie weet kwestie van verder tweaken maar toch..
dus dit is nog steeds zo ? dit heb je ook op een drumit5, de sounds klinken net iets anders, toms, snares,
cymbals.. zodra je ze in de module hebt.. het lijkt erop dat de sample freq van de 2box converters net iets
anders is.. waardoor je een iets ander karakter krijgt..  de sounds zijn nog steeds goed, maar ongeveer
50% is dan 'teveel' veranderd tov. de originele sounds..  selecteren dus..  (tweaken gaat niet)
ook zit er schijnbaar een verschil tussen koptelefoon output en direct outs, bij drumit5..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

PvN

#805
feb 11, 2019, 11:47 Last Edit: feb 11, 2019, 12:19 by PvN
Hey goedemorgen Animal... goede tip hè de accountmanager van ATV

Kaboemba. Het gaat mij idd om faders etc. Zonder ook door menu's te hoeven grasduinen. Maar een app vind ik ook goed, evt voor geluidsman en FOH.

Dit weekend met een mixer over de PA kunnen drummen in de oefenruimte, wat niet eens zo gek klinkt. Echter de hihat is te schel, draai ik high weg op de mixer, dan is oa de snare weer te dof. Wanneer dat nog met de ipad app afzonderlijk geregeld kan worden zijn we er bijna.. alle oneindige opties uit de Roland modules interesseren me verder niet.

Drfill. Het is nog steeds niet best idd met de ezdrummer sounds ingeladen vanuit de module. Echt een wezenlijk verschil waardoor je weer in de buurt komt van Roland modules.
Daar ga ik dus nooit mee optreden. Ook niet met vst en gekoppelde laptop. Als ict er geen vertrouwen in deze constructie..




animal

Hey goedemorgen Animal... goede tip hè de accountmanager van ATV
:Y


kaboemba

Hey goedemorgen Animal... goede tip hè de accountmanager van ATV

Kaboemba. Het gaat mij idd om faders etc. Zonder ook door menu's te hoeven grasduinen. Maar een app vind ik ook goed, evt voor geluidsman en FOH.

Dit weekend met een mixer over de PA kunnen drummen in de oefenruimte, wat niet eens zo gek klinkt. Echter de hihat is te schel, draai ik high weg op de mixer, dan is oa de snare weer te dof. Wanneer dat nog met de ipad app afzonderlijk geregeld kan worden zijn we er bijna.. alle oneindige opties uit de Roland modules interesseren me verder niet.

Drfill. Het is nog steeds niet best idd met de ezdrummer sounds ingeladen vanuit de module. Echt een wezenlijk verschil waardoor je weer in de buurt komt van Roland modules.
Daar ga ik dus nooit mee optreden. Ook niet met vst en gekoppelde laptop. Als ict er geen vertrouwen in deze constructie..




Dat was voor mij de reden om van de ad5 af te stappen, wat ik echt heel jammer vind.
Ben nu over op de mimic pro en daar heb je wel alle controle die ik zoek.

ronniev

Mijn ATV begint vorm te krijgen ;-)
Ik heb hem nu uitgebreid met een extra tom en extra floortom.
Ook heb ik de stalen bekkens vervangen door originele ATV's omdat laatstgenoemde wat zachter klinken.
Daarbij moet ik wel eerlijk zeggen dat de stalen hihat toch wat realistischer aanvoelde en speelde dan de originele ATV.
Maar ik ben zeer tevreden over het geheel nu.


Otje

#809
mei 05, 2019, 01:01 Last Edit: mei 05, 2019, 01:14 by Otje


Dit filmpje kwam'k zonet te zien op 't WWW.; maar nog niet vertoond op 't forum (voor zover ik weet). Vandaar maar ff 'geplaatst' . Mooie 'update' van ATV, is 't niet?

https://youtu.be/yUBM8XzbAf0

animal

maar nog niet vertoond op 't forum (voor zover ik weet).

Dit nieuws was reeds te lezen in het Namm 2019 topic, mooi spul hoor, maar ik had liever een uitbreiding van de tom's gezien in de Artist serie en dat de uitbreiding op de module al te koop zou zijn.

drfill

ze zouden hun trigger inserts (met de 3 triggers) los moeten gaan verkopen.. (m.i.)
kan iedereen zelf goede kwaliteit getriggerde drums bouwen..  (en goedkoper waarschijnlijk)
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

ronniev

inderdaad drfill, ik kan wel een setje interne triggers gebruiken.
Ik zoek een betaalbaar alternatief voor mijn 2boxes triggers op de toms.
Die van padtech , wat je over de rand legt, lijken me ideaal.
Maar ik heb geen idee of ze echt goed werken.
Ik vind er maar weinig over terug.

animal


ronniev

thanks Animal!

kaboemba

Wat nieuws over de komende app, maar nog steeds niets over de uitbreidings unit (triest).

\\https://www.facebook.com/atvcorporation/photos/a.429371883933426/1003720059831936/?type=3&theater

chico

Atv engineers werken aan een ander project
EFNOTE?

https://youtu.be/9NFgzILsOdY



animal

#817
jan 10, 2021, 11:30 Last Edit: jan 10, 2021, 11:40 by animal
Dat is wel heel oud nieuws, maar wel waar. De overeenkomsten zijn dan ook duidelijk en uit wat ik je gisteren heb toegestuurd kun je opmaken dat een aantal mogelijkheden van de EF-module in potentie ook aanwezig zijn in de ATV, zoals bijvoorbeeld FX-effecten.

We gaan het zien hoe het afloopt, voorlopig is de support op ATV nog heel goed (bron internet), maar hopelijk ontwikkelen ze nog wel door, de aD5 module kan zoveel meer. Ik vrees alléén dat juist de mensen met die kennis EF-note zijn gestart, laatstgenoemde geef ik trouwens weinig bestaansrecht, te afwijkende maten en kleurstellingen, niet innovatief genoeg (dat was ATV).
Ach de tijd zal het leren, ATV, EF-Note en 2Box, zijn toch een soort van niche producten die hun bestaansrecht alléén aan e-drums ontlenen - dit in tegenstelling tot Yamaha en Roland dus -,  je moet dus reëel zijn en rekening houden met de mogelijkheid dat het een keer ophoudt te bestaan.
Maar niet getreurd, ik heb sinds Corona elke avond heel veel plezier met m'n ATV Artist-drums, aD5 en Pearl-Mimic module en JAMULUS!!!!! :Y

chico

Ad5 en Pearl Mimic module doe maar lekker duur????

animal

Jawel maar JAMULUS is gelukkig gratis  ;)

chico

Hoe gaat het eigenlijk met Atv op het moment?

Zijn er mensen die een Atv Ex-5 hebben?
Hoe is de kwaliteit van Atv? Cymbals en pads?

Ik sta op het punt een Atv Ex5 te kopen, maar denk ook nog aan de nieuwe Alesis Strike pro SE.
Graag jullie reacties.

drfill

#821
jan 17, 2021, 11:03 Last Edit: jan 17, 2021, 11:34 by drfill
in nederland nog een goede dealer (maatwerk in drums) waar verschillende mensen goede
ervaringen mee hebben,  maar ook hij weet niets van een 'geheime' mod, waar je sounds
mee kan manipuleren in een aD5..    (een eX5 module is geen aD5)
er is wel een procedure met micro sd card en SDSE (heb jij toch?) zodat je samples kan
vervangen op sd card, een beetje a la 2box (atv aD5 kan tot 4 layers round robin gaan)
maar als je pads etc. uit wil proberen zou ik daarheen gaan, kan missch op afspraak..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

alhambra

Je had het kort kunnen houden met "hij weet niets".
Echt wat een waardeloze flapdrol is dat zeg.
Weet niks van de modules die hij verkoopt, heb de mimic daar gekocht (geruild).
Dan heb je dus de duurste module van dat moment in huis en hij wist er werkelijk waar niks over.
Omdat ik er toch was ook even gekeken naar die zogenaamde custom e cymbals, wat dus gewoon de goedkoopste chinese mute cymbals zijn met heel lelijk een trigger kastje er aan gemaakt.
Ja het werkt maar als ik een trigger onder een karbonade leg werkt het ook.

Dat hij niks over een mod voor de ad5 weet kan ik mij wel voorstellen, een dealer houdt zich daar niet echt mee bezig.

De koffie was wel redelijk.
Geheel over naar AYOTTE, 3 stuks ayotte DS kits, ayotte keplinger snare, ayotte custom snares. Alesis strike pro kit, alesis strike multipad.

drfill

en als die man dit nou leest, kaboemba  :D    never mind,
ik wilde er ook een keer heen om een mimic te testen, ga ik missch nog doen een keer,
chico.. jij had toch een 2box met sdse 32 gB sounds ?
ik weet niet of een atv aD5 een echte stap vooruit is voor je
ik zou er zeker eerst een proberen,  baat het niet..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

alhambra

Als die man dit leest dan zou hij goed moeten nadenken of er iets in zit, hij heeft een bedrijf ik niet.
En mogelijk vindt hij het onzin, geen probleem maar mij zie je er niet meer.

Ad5 blijft geweldig maar heeft zeer zeker zijn beperkingen, ik weet niet hoe 2box nu is maar als je met de waardeloze 2box interface kan leven denk ik niet dat de ad5 echt een dikke upgrade is.
Geheel over naar AYOTTE, 3 stuks ayotte DS kits, ayotte keplinger snare, ayotte custom snares. Alesis strike pro kit, alesis strike multipad.

Omhoog