Paiste 20" PST5 Rock Ride ruilen voor iets lichters

Gestart door baszuidwijk, jan 02, 2015, 11:21

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

baszuidwijk

jan 02, 2015, 11:21 Last Edit: jan 02, 2015, 20:29 by baszuidwijk
Hi!

Ik heb een 20" Paiste PST5 Rock Ride liggen die ik graag wil ruilen voor een lichtere ride. Ik ben meer en meer jazz aan het spelen en de PST5 Rock Ride past daar gewoon niet zo lekker bij. Heb voorkeur voor Paiste maar helemaal heilig is dat nu ook weer niet.

De PST5 is in uitstekende staat.

Grtz, Bas





Fakir

hallo,
ik heb een zildjian planet z 20 inch ride liggen. Ik wet niet of je er iets aan hebt?

Fakir

baszuidwijk

Hi Fakir,

Een Zildjian Planet Z loop ik niet warm voor.
Toch zeer bedankt voor het aanbod.

Grtz, Bas

Fakir

okee, wel geïnteresseerd in een sabian xs20 20inch ride?

Fakir

Beste Bas,
Waarom reageer je niet?

Mvg
Fakir

baszuidwijk

Hi! Ben er nog niet aan toegekomen om me te verdiepen in de 20" Sabian XS20. Heb geen idee wat voor een ride het is (materiaal, gewicht, geluid etc.). Kom er nog op terug.

Alle info is natuurlijk welkom.

Fakir

Tja.....
Ik weet nooit zo goed hoe ik de klank van bekkens moet omschrijven. Ik heb wel ff gegoogeld en volgens Google shopping waren ze qua prijs in iedergeval ongeveer gelijk.

Fakir

baszuidwijk

Is het de Rock Ride of de Medium Ride?
Weet je uit welk jaar deze (ongeveer) is?
Zou je er een foto van willen posten?

FoREVer


Hi! Ben er nog niet aan toegekomen om me te verdiepen in de 20" Sabian XS20. Heb geen idee wat voor een ride het is (materiaal, gewicht, geluid etc.). Kom er nog op terug.

Alle info is natuurlijk welkom.


even een beknopte omschrijving van de sabian XS20 ride's ter vergelijking van de PST5 (links sabian)
- B20 legering - B8 Legering
- Ride is naar mijn mening het beste van de set - Geen ervaring mee, maar volgens mij ook wel een redelijke ride
- Zijn niet heel erg dik - volgens mij wel redelijk dikke ride's
- Redelijk open klank maar niet zo zeer snijdend - luid vergeleken met sabian

Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

djska

#9
feb 24, 2015, 09:11 Last Edit: feb 24, 2015, 09:22 by djska
Bas, mag ik je aanraden met je huidige bekken onder de arm bij bv. Stockenhof muziek in Beek-Ubbergen of bij Arjen in Amersfoort naar binnen te stappen en eens uitgebreid verschillende bekkens te proberen? Schroom niet gewoon een nieuw bekken te kopen als je het geluid vind dat je zoekt, dat bespaart een hoop gezoek en geruil. Houd ook het gewicht in de gaten zou ik zeggen, jouw Paiste is waarschijnlijk boven de 2500gr, beneden de 2000gr is weer te licht om nog all-round als ride bruikbaar te zijn, dus zoek iets wat er tussen ligt. Klinkt wel heel simpel misschien, maar tis een goed vertrekpunt.
http://youtu.be/DQbu6-ljHsE

baszuidwijk

Stockenhof Muziek in Beek-Ubbergen? Leuk, die kende ik nog niet.
Ga ik daar binnenkort eens naar binnen. Dank je voor de tip.

paQ


Beste Bas,
Waarom reageer je niet?

Mvg
Fakir


Niet iedereen zit 24/7 op fora op het Internet.
Je kunt eventueel ook iemand een privebericht sturen ipv het topic te schoppen. Komt ook wat minder dwingend over ;)



djska


Stockenhof Muziek in Beek-Ubbergen? Leuk, die kende ik nog niet.
Ga ik daar binnenkort eens naar binnen. Dank je voor de tip.

naar mijn weten de best voorziene zaak in onze regio, in Arnhem en Nijmegen heb je geen zaak met voldoende collectie meer.

Robert-Jan

Jongens, ook dit valt onder vraag en aanbod.
Dus on topic aub..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Star

Ben je nog op zoek naar een andere ride?
Dixon drums & hardware.

baszuidwijk

Nee, ik heb een tijdje geleden een mooie Sabian Jack Dejohnette op de kop getikt. Ik heb de de Paiste PST5 nog wel liggen. Wil 'm best ruilen voor iets anders; voor een niet te dikke Sabian crash bijvoorbeeld.

Omhoog