Wie zijn je favoriete drummers?

Gestart door Nickvm, sep 15, 2011, 20:27

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Jake

Momenteel zijn het voor mij (Als ik er 3 zou moeten kiezen om op een verlaten eiland naar te luisteren... ):

Art Blakey
Joey Baron
John Bonham

Ok, Stéphane Galland er ook nog bij...

FoREVer

Ik heb er maar 1  :(. echt mijn voorbeeld ( behalve hoe hij is overleden dan :D )
nee maar ff serieus

Mijn favoriete drummer/voorbeeld is:
Jimmy owen THE Rev Sullivan

hij was tot 28 december 2009 bij Avenged Sevenfold en is overleden aan een verkeerde combinatie van alcohol en Drugs
R.I.P. Brother! :'(

voor mensen die hem niet kennen:



Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Tijn

all time favorite is toch wel Brian Blade! Echt geweldig wat hij allemaal kan.
Ik vind het ook geweldig om te luisteren en te kijken naar Benny Greb en Stanton Moore. De man met de mooiste techniek vind ik toch Dave Weckl. die linkerhand...

Black Page

Vinnie Colaiuta, Peter Erskine, Jeff Porcaro, Gavin H., Marco Minnemann, Gergo Borlai, Paco Sery, Omar Hakim

Van eigen bodem: Hans Eijkenaar, Hans Greeve, Hans v. Oosterhout,

........................................

Machiel

Neem mij vooral niet te serieus.

Black Page

De naam is denk ik twee genoemd in slagwerkkrant, maar veel genoemd op de internationale fora. Ik vind dit wel een bizarre video van hem:


zildjianboy

#31
sep 29, 2011, 13:31 Last Edit: okt 18, 2011, 16:11 by zildjianboy
Gavin Harrison
Ton Dijkman
Oscar kraal
Hans Eijkenaar


dit is toch zo vet(A) echt  [ Invalid YouTube link ]

gr

Rascul

Deze drie heren zijn mijn grote inspiratie. Brian Blade:



Elvin Jones:



En Joey Baron:



Hoewel ik niet alleen maar jazz speel vind ik hun benadering van een drumkit als een melodisch instrument dat heel mooi kan mengen met de rest van de muziek ontzettend inspirerend - maar zonder ook maar iets aan power te verliezen. Elke keer dat ik ze hoor spelen is het intens en vrij, nooit vastgeklonken aan een vorm. Plus, alleen al naar die gasten kijken is een feest.

Tsja, verder zijn er natuurlijk altijd nog Tony Williams, Steve Gadd, Eric Harland, Bill Stewart, Mel Lewis, Steve Jordan, Keith Carlock en een enorme hoop lokale helden...

Tijs

Steve Jordan en Stanton Moore!!!

Als je wil weten wat grooven is, moet je naar hun luisteren.

Technobeat


O.a.

Stewart Copeland ( Police)
Roger Taylor ( Queen )
Cesar Zuiderwijk ( Golden Earring )
Francois Comtois ( Young the Giant )
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Harre

Chad Smith
Hans Eijkenaar
Abe Laboriel jr
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Tommeh

#36
okt 12, 2011, 15:35 Last Edit: okt 12, 2011, 15:41 by Tommeh
Echt een favorieten lijstje heb ik niet, is toch steeds weer anders haha, maar Keith Carlock blijft toch wel boven aan staan denk ik. En Dave Weckl ben ik de laatste tijd ook wel redelijk door geïnspireerd, vooral van wat hij doet bij Chick Corea, erg nice.



MattHelders

#37
okt 13, 2011, 21:37 Last Edit: okt 13, 2011, 22:06 by MattHelders
Benny greb en natuurlijk jojo Majer  ;) Dylan Elise kan er ook wat van..

En Matt Helders? Iemand?

timmie

Steve Jordan, Stanton Moore, Questlove, Art Blakey en Joe Morello doen het voor mij... En John Bonham uiteraard stiekem ook

outsidr

Dat Ian Paice nog niet is genoemd!
Is toch wel 1 van mijn grootste invloeden kwa spel, feel en groove.


marnixkwd

Ik weet dat dit niet echt het goede topic is voor deze vraag. Ik vond het nog al overdreven om een nieuw topic aan te maken ..

Wie was ook al weer die drummer die een china in het midden had hangen, boven zijn hoofd. Hij had ook zo een gebogen rek, een soort kooi...

Nijlpaard

#41
nov 08, 2011, 17:20 Last Edit: nov 08, 2011, 17:22 by Nijlpaard
Terry Bozzio ?


Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Jochem


Ik weet niet of je dit bedoelt met een 'kooi'?

marnixkwd

haha, beiden niet.

Erik


Ik weet dat dit niet echt het goede topic is voor deze vraag. Ik vond het nog al overdreven om een nieuw topic aan te maken ..

Wie was ook al weer die drummer die een china in het midden had hangen, boven zijn hoofd. Hij had ook zo een gebogen rek, een soort kooi...


Dhr. Mike Mangini?

Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

Jochem

^Die is wel pro ja xD

Hammar


Dat Ian Paice nog niet is genoemd!
Is toch wel 1 van mijn grootste invloeden kwa spel, feel en groove.


+1

outsidr


Ik weet dat dit niet echt het goede topic is voor deze vraag. Ik vond het nog al overdreven om een nieuw topic aan te maken ..

Wie was ook al weer die drummer die een china in het midden had hangen, boven zijn hoofd. Hij had ook zo een gebogen rek, een soort kooi...


Ik denk dat je Ray Luzier bedoelt

Nijlpaard

Dat ziet er vet wreed uit. Maar hoe gaat hij die Midi pads raken ?
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

marnixkwd


Ik denk dat je Ray Luzier bedoelt



YEAH !!! Die bedoel ik!
THNX!

Omhoog