Wie zijn je favoriete drummers?

Gestart door Nickvm, sep 15, 2011, 20:27

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Cas

Benny Greb staat bij/voor mij bovenaan! Verder ben ik ook erg fan van Jojo Mayer, Emmanuelle Caplette, en, die misschien nog niet (vaak) hier genoemd is: Johnny Rabb, ook echt een held!  :Y

slagmans

Nicko Mcbrain van Iron Maiden natuurlijk :)

drums97

Ik heb er iig. een favoriet bij; Kieth Carlock.
Dichtbij het origineel gebleven en goeie vibe  :Y
Zo was Mr. Simon Philips ook echt een waardige vervanger natuurlijk, maar ik moet echt zeggen; I'm impressed  :Y

Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

dunDaan

Phillips was natuurlijk niet echt een vervanger, maar een opvolger, die zijn eigen draai aan de nummers gaf.
Carlock houdt zich dichter bij het origineel, en eigenlijk vind ik dat ook wel beter passen. Heerlijke groove heeft die man in ieder geval (beter dan Phillips imho).
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Black Page

Keith was in augustus weer vervangen door Shannon Forrest die nog dichter tegen Jeff aan kruipt, maar veel meer zich zelf is. Persoonlijk vind ik keith hier wat onwennig overkomen ...., maar weer erg goed bij steely dan of bij sting een jaar of wat terug ....

Shannon Forrest:

TOTO - Georgy Porgy Live 2014

Check ook de andere vid's

willem4130

Phoe, vind die van Keith Carlock wel érg dik hoor.
Wat bedoel je precies met onwennig? Misschien moet ik hem wat beter luisteren maar in eerste instantie hoor ik een zieke groove.

Hij kruipt dicht tegen het origineel aan maar het blijft Keith Carlock. Dat vind ik bij hem altijd heel cool. Vind hem soms té herkenbaar maar dit doet hij juist wel mooi.
Gretsch Renown Purewood Cherry ll Noble and Cooley CD maple ll  Ludwig Breakbeat

Jip


Ik heb er iig. een favoriet bij; Kieth Carlock.
Dichtbij het origineel gebleven en goeie vibe  :Y
Zo was Mr. Simon Philips ook echt een waardige vervanger natuurlijk, maar ik moet echt zeggen; I'm impressed  :Y




Nou ja zeg, een popdrummer naar wie ik kan luisteren. Dat gebeurt ook niet vaak! Hij legt inderdaad een lekkere beat neer, met een niet al te voorspelbare solo. Leuk!  :)

havezet

#132
jan 06, 2015, 23:44 Last Edit: jan 08, 2015, 10:32 by havezet
Vaker genoemd hier: Gavin Harrison

Verder: Steve Smith, Jeff Porcaro, Nick d'Virgilio, Will Calhoun, Tony Royster Jr., Damien Schmitt, Thomas Lang

Mad Devil

#133
jan 07, 2015, 23:45 Last Edit: jan 07, 2015, 23:47 by Mad Devil
Buitenlands: Steve Gadd, Manu Catchè, Jeff Pocaro.
Nederlands: Ceril Directie, Freek  Kroon.
Gear: Yamaha V Power 22', 16', 13', 12'. Yamaha Recording Custom snare 14' x 7'. Paiste 2002 ride, crashes en splash. Paiste 2002 sound edge hihats

HHBBXX

#134
jan 09, 2015, 19:29 Last Edit: jan 18, 2015, 15:40 by HHBBXX


Mijn absolute favoriet is Mike Mangini. Verder nog Léo Margarit (Pain of Salvation), Gavin Harrison (Porcupine Tree) en Marco Minneman (Steven Wilson's band).
Gear: Tama Starclassic, Yamaha Stage Custom, Zildjian, Ludwig, Natal, Pearl, DW

Black Page


Buitenlands: Steve Gadd, Manu Catchè, Jeff Pocaro.
Nederlands: Ceril Directie, Freek  Kroon.

The Troupe plays Catholic Girls by Frank Zappa

Freek Kroon heeft direct de heldstatus gekregen nadat ik hem zag met Egon Kracht, Catholic Girls, niet ieders cup of tea, maar die 5/16 intro is erg coool

Technobeat


Mike Mangini.




En het opbouwen doet hij iedere keer zelf :+ ( een paar weken van tevoren ) .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

croissantje

David Garibaldi
Manu Katché
Omar Hakim
Chad Smith
Stewart Copeland

Groove en vernieuwend hou ik van.

croissantje

PS ik zal er nog een Fransman ingooien, ook al komt hij uit Guadeloupe: Jean Philippe Fanfant. Dat zegt jullie waarschijnlijk niks, maar hij was de altijd gein hebbende drummer in de Franse Idols en in The Voice. Met Manu Katché nu de bekendste drummer van Frankrijk zo'n beetje. Hij speelt dus alle stijlen maar z'n specialiteit is latin:

http://youtu.be/nrUGMKzT5vU
(met z'n broer de bassist)

En hij heeft ook een dvd en boek van Latin/caribbean met allerlei vette grooves:
http://youtu.be/lAKdaj3hL70
http://youtu.be/YH0Kq0N3XB8
Op de Amerikaanse amazon zie ik z'n boek ook in het Engels, dus dat is misschien een tip.

Wim04

Mart Nijen Es. Wat een heerlijke super drummer is dat zeg. Ik was in december bij een optreden van de Moonkings in Groningen en vanaf de eerste klappen was ik om. NL hoop in bange Rock tijden. Mart Go jongen!!!!!


67Deadman

Ja, Forta rock 2014. Daar was ik ook bij. Vooraan in het publiek. Ik ben diegene daar met dat zwarte t-shirt en lang haar  :Y  8)7
Goeie show was dat. Nu ik het van zijn perspectief ziet zie ik pas hoe druk het is. Heb je nooit zo in de gaten vind ik als je in het publiek staat.  We hebben toen Vandeberg's  Moonkings geloof ik in Graspop 2014 weer gezien. Wederom lekker van dichtbij bekeken. *D

March

#141
sep 04, 2015, 16:30 Last Edit: sep 04, 2015, 19:51 by March
Matt Tong (Bloc Party) - zo heerlijk strak en aanstekelijk
Brian Viglione (o.a. Dresden Dolls) - beestachtig en o zo muzikaal
Manu Katché - vanwege zijn werk voor Peter Gabriel  O+
Elvin Jones - hij kan een drumstel laten klinken als golven op het strand
Stephen Morris (Joy Division) - ook superstrak, zijn spel maakt hun album Closer echt áf en zo uniek

Drummers die me verder inspireren door ze bezig te zien: Ordy Garrison van Wovenhand en Adam Clayton van U2. Ook gewoon twee bands waar ik van hou :) Verder valt me bij het luisteren naar The Beatles de laatste tijd op hoe creatief Ringo Starr eigenlijk was.

En als het om klassiek slagwerk gaat: het Top Secret Drum Corps uit Zwitserland!

--

Edit:
Eerder kwam ook al de naam van Roger Taylor voorbij en daar sluit ik me graag bij aan. Queen is bovendien nostalgie maar luister ik er nu naar dan valt me ook het drumwerk op. Somebody to love, The Miracle bijv.

Een groep die ook mijn oren deed spitsen voor percussie maar op een heel andere manier is Kodo uit Japan.
En het nummer Obvious Child van Paul Simon, vooral het laatste stukje.


ChrisVanMeer

Jeff Porcaro
Simon Phillips
Phil Collins

Jazz

Deze schieten mij zo te binnen

Brian Beller
Dave Weckl
Dennis Chambers
Robert Searight
Christiano Parato
Juan van Emmerloot
There is no music without jazz

March

p.s.: ik zei Adam Clayton van U2 maar ik vergiste me, dat moest natuurlijk Larry Mullen Jr. zijn :) (Adam Clayton is de bassist...)

drumslet

Mike Portnoy
Simon Philips
John Otto
Ray Luzier
Dominic Howard
DW Collectors drums, DW 14" x 6" VLT maple snaredrum, DW 14" x 6" knuckled steel snaredrum, DW hardware, Meinl Byzance cymbals, Pro-mark drumsticks

Metalhead21

Mike Portnoy
The Rev (R.I.P.)
Joe Rickard

Jazz

Chris Coleman
Wel op leeftijd maar ik vind hem nog steeds weergaloos



http://youtu.be/__kupr7KQos

There is no music without jazz

havezet

#148
nov 01, 2015, 18:10 Last Edit: nov 01, 2015, 23:27 by havezet
Chris Coleman
Wel op leeftijd maar ik vind hem nog steeds weergaloos

Waanzinnig goed inderdaad. Zeer muzikaal, iets wat weleens ontbreekt bij de technisch uitstekende drummers.

Hammar


Omhoog