Voorsteltopic!

Gestart door Jochem, sep 15, 2011, 19:42

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Jazz

Was ook al aan t denken; oh, was ik nog maar............
There is no music without jazz

animal

(ik word   t oud.....pfff)
Nooit te oud om te leren .. ;)

En idd top gedrumd Joasv en welkom hier.

dunDaan

Welkom !!

Vraag me trouwens af Joas, speel jij "open handed"?  Zie dat je een heel vaak met links leidt, zodoende ...........
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Joasv

Welkom !!

Vraag me trouwens af Joas, speel jij "open handed"?  Zie dat je een heel vaak met links leidt, zodoende ...........
Ik ben links.  :)

Nijlpaard

Top Joas !! :D en welkom hier :) 
Maar als je links bent waarom staat je kit dan rechtshandig op gesteld ?
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

animal

Maar als je links bent waarom staat je kit dan rechtshandig op gesteld ?
Gokje, z'n vader, die ook drumt/drumde, is rechts?

Joasv

De kit is van mijn drum docent.
Op drumles staan de kits altijd rechts en ik heb het me zo aangeleerd

Technobeat


Welkom Joasv *O*  , jij drumt op de zelfde wijze als Niles Vandenberg ( drummer van Kensington ) , die is ook links maar drumt ook altijd op een rechts opgestelde kit .

Veel plezier op het forum :Y  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Joasv

Welkom Joasv *O*  , jij drumt op de zelfde wijze als Niles Vandenberg ( drummer van Kensington ) , die is ook links maar drumt ook altijd op een rechts opgestelde kit .

Veel plezier op het forum :Y  .
Nu nog net zo goed worden  :Y  :P

Bedankt voor jullie leuke berichten

Stokmans

Kleine triomf op het einde, geweldig ;) Top gespeeld hoor

Zelf ook linkshandig, maar ik heb op een rechtshandige kit leren spelen en nooit anders gedaan. Aangezien 99% van de kits al zo opgebouwd staan, ben ik daar heel blij om (oefenruimtes, podia, jamsessies, etc.).

Tipje, een crash rechts kan heel prettig voor je zijn als je zo speelt. En dan is die EFX misschien wat heftig om een heel refreintje op door te crashen  8)7

Dreamdrummer

Welkom Joasv !

Lekker bezig man :Y  *O*
Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

FreeFloater

Welkom Joas!  *O*
Pearl | Paiste | Evans | Pro Mark

daan1992

Hallo allemaal,

Ik ben Daan en ben 28 jaar oud. Ongeveer 1 maand geleden ben ik begonnen met drummen. Ik heb een Roland TD1K set gekocht en ben dus voornamelijk bezig achter een elektronisch drumstel. Ik doe het vooral omdat ik het leuk vind! Ik volg online les via www.onlinedrumles.nl en dit bevalt me prima. Wellicht dat ik in de toekomst ook nog een paar lessen ga volgen. Ik ben dus een echte beginner en moet nog veel leren waaronder de echte basistechnieken. Het is af en toe wel frustrerend en dan hoopte ik dat ik veel eerder was begonnen. Maar ach, ik heb zoveel mensen horen roepen dat je nooit te oud bent om een instrument te leren spelen. :)

Groetjes Daan

dunDaan

Welkom Daan.
Het is hier de laatste tijd nogal rustig; sinds het forum er een half jaartje uit heeft gelegen zijn er velen afgehaakt lijkt het.
Desondanks veel leesplezier, en mocht je specifieke vragen hebben dan horen we het uiteraard graag.
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Otje

#614
nov 03, 2020, 14:38 Last Edit: nov 03, 2020, 15:07 by Otje
Daan..; drummen is ( voor mij althans) éen van de weinige dingen waarin ik zoveel genoegdoening haal met m'n broek nog 'aan'. Ondanks dat ik binnenkort al de '60 haal.  Het is lol, sport, training,  euforisme.  Af & toe lukt het voor geen meter. het is een emotionele 'rollercoaster'. Het overkomt me, laat 't maar gebeuren. Ik leef op als ik drum. ga door tot ik van m'n kruk val. Het heeft alles in zich ; het maakt m'n hoofd 'leeg' en mijn leven heeft weer een 'boost' I luv my drumkit and i will keep it dat way until death will keep us apart .  :')

Technobeat


Welkom Daan  *O*  .

Het drummen is érg leuk , ik zit al jaren op het forum en de meeste kennen mij wel hier .
Idd is het rustiger geworden sinds de technische storing van ruim een half jaar maar gelukkig is het Drum-Forum weer online , nu nog meer actieve leden er bij zodat er meer aktie komt hier want dat dit een TOP forum is heeft de tijd wel bewezen .
Eigenlijk zou ik meer achter mijn kit moeten zitten , echter heb ik daar te weinig tijd voor .
Want na een verbroken relatie van bijna 23 jaar heb ik nu weer een hele lieve vriendin :)  en daar ga ik helemaal voor , dus moet ik prioriteiten stellen en vandaar dat ik het drummen op een iets lager pitje heb gezet .
Maar de keren dat ik thuis lekker drum geniet ik er dubbel van , en voor sommige mensen is het een echte uitlaatklep om alle sores even te vergeten en helemaal er in op te gaan .......... heerlijk toch  :Y  . 
 
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

FreeFloater

Welkom Daan!  :w
Het is inderdaad wat rustig(er) sinds het Forum eruit lag, maar wellicht komt daar nu wat meer verandering in
Pearl | Paiste | Evans | Pro Mark

animal

Welkom Daan  *O*  .

Want na een verbroken relatie van bijna 23 jaar heb ik nu weer een hele lieve vriendin :)  en daar ga ik helemaal voor , dus moet ik prioriteiten stellen en vandaar dat ik het drummen op een iets lager pitje heb gezet .

 
Goed te horen, was je ex het achterop een brommer zitten zat?  ;)

Karma

Dag allemaal. Ik ben Guus en ben vier jaar geleden begonnen met drummen. Ik ben inmiddels 50 jaar oud, maar je bent nooit te oud om te leren. Ik heb vanaf het begin les genomen. Ik oefen regelmatig dus ik leer bij maar er is nog zoveel te leren. Ik heb inmiddels een zeer respectable Roland Edrum set bestaande uit een Roland td20x met KD140, PD125xs, PD 125x en twee PD105x. Dit allemaal in een zilveren uitvoering. Verder twee CY14, een CY15 en een CY12. En tot slot een VH11. Op dit moment probeer ik weer een stap naar boven te maken met het nummer Silent Lucidity van Queensryche. Ben benieuwd of dat gaat lukken!
Roland TD30

alhambra

Welkom Karma, er gebeurt niet heel veel meer op het forum maar gelukkig is er nog wel enige activiteit in het edrum deel.
En inderdaad je bent nooit te oud om te drummen.
Geheel over naar AYOTTE, 3 stuks ayotte DS kits, ayotte keplinger snare, ayotte custom snares. Alesis strike pro kit, alesis strike multipad.

animal

Hoi Karma,

Welkom hier en heb vooral veel plezier met drummen.
Het is hier een stuk rustiger dan vroeger en het gaat inderdaad voornamelijk over E-drums, maar laten we eerlijk zijn, op het vlak van akoestische drums gebeurd er al minstens 15 jaar niet echt iets opzienbarends meer. In de E-drum wereld des te meer  :) .

Karma

Dankjulliewel! Jammer dat het hier rustig is. Lijkt me juist leuk te kijken wat anderen zo'n beetje doen met drummen. Inderdaad zit er op edrums ontwikkeling. Maar ik moet zeggen dat ik met mijn wat oudere TD20x eigenlijk weinig mis.
Roland TD30

Technobeat

Goed te horen, was je ex het achterop een brommer zitten zat?  ;)
Haha , dat niet , vond ze altijd erg leuk .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

animal

Ik was alweer kwijt waarop mijn reactie betrekking had, maar ik maak uit je aankoop van de Pearl Mimic op dat je je drumstokken weer hebt opgepakt.

Tevens trek ik daaruit de conclusie (hopelijk niet voorbarig) dat het je goed gaat.  :Y

Technobeat

Welkom Karma  :)  .

Altijd fijn om er nieuwe leden bij te hebben , en leeftijd speelt bij drummen geen enkele rol .
Het is een leuke hobby en je bent goed bezig met body and mind  .
Veel plezier met de mooie TD-20 kit en het lidmaatschap van Drum-Forum.nl  :Y  .  
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Omhoog