Oorpijn maar niet door het geluid/volume

Gestart door jvros, jul 23, 2018, 11:35

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

jvros

Beste forumgenoot,

Al langere tijd kamp ik met oorpijn agv drummen. Ik drum op e-drums, en een keer in de week tijdens repetities op akoestische set. Bij oefenen op e-drums, voel ik de oorpijn doorgaans een uurtje na oefenen op komen zetten. Inmiddels speel ik zonder koptelefoon en speel ik gewoon  akoestisch op mijn gaasvellen en drumpads. Dit genereert dus nauwelijks geluid, toch blijf ik last houden (ook als speel ik inmiddels drie maanden niet meer akoestisch).  Half uurtje spelen/oefenen en oorpijn komt na uur weer opzetten (en houdt vervolgens anderhalve dag aan).

Spelplezier is inmiddels helemaal weg. huisarts vindt niks, KNO-arts ook niet. Volgende week naar kaakchirurg.

Mogelijk dat het vanuit nekspieren komt doordat ik te krampachtig speel, ofschoon ik hier natuurlijk al langere tijd  op heb gelet. Voor mijn gevoel speel ik dan ook niet krampachtig.

Wij herkent dit probleem, én heeft de oplossing??

BVD!

Jochem

drfill

hele zeldzame klachten, en begrijpelijk balen..  wij zijn ook geen doktoren..
hou je soms altijd kaakspieren aangespannen ?  misschien als je bewust ontspannen
speelt (alles vanaf de nek omhoog..)   maar ik reageer eigenlijk alleen omdat
hier anders niks staat..   ik weet het ook niet..   succes in ieder geval..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Nijlpaard

Neem eens contact op met een haptonoom/fysiotherapeut.

Liefst een die beide kan. Deze kan je helpen met spanningen in je spieren die je zelf niet opmerkt maar er ongemerkt dus wel zijn.

Mogelijk dat deze je verder kan helpen.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Omhoog