Beginner Drummer

Gestart door K9 Spike, dec 30, 2015, 08:45

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Jazz

Bij ons in de groep is iemand die een half uur opneemt bij t oefenen.
Als ik t werk terug hoor weet ik precies waar ik aan moet werken en kan ik veel meer gericht oefenen.
Ik vind dit best wel prettig en zoals je al zegt, ben je niet zo in t luchtledige aan t werken.
There is no music without jazz

Vicky

Dat zou ik heel fijn vinden en dat zou zeker werken in mijn geval. Helaas weinig muzikanten in de buurt maar ook tijd is een probleem. Opnemen doe ik ook wel eens, dat werkt niet zo motiverend omdat ik dan hoor dat ik helemaal niet zo strak speel. Ik durf da wel eens de moed verliezen. Niet strak genoeg spelen, wil dat zeggen maar oefenen op ritmes? of is dat meer rudiments? ... Ik vind het vooral moeilijk om te bepalen waaraan ik zal werken: wat ritmes, fills, ...
Is de Ikdrum een oplossing voor mijn probleem?

Jazz

Oh jeetje, het wordt gelukkig steeds beter hoor maar toen ik begon met stukken terug te luisteren op de computer schrok ik me rot. Wat een bagger ! Ik ben veel meer gaan herhalen en af en toe terug luisteren. Je zult merken dat je t in eerste instantie van kleine stukjes moet hebben die goed lopen. Dat is al geweldig om te horen.
Veel oefenen en de rest komt ook.
En zo denken , het wordt alleen maar beter maar je kunt echt niet alles snel verwachten.
Je zult er echt aan moeten werken.
Dit is in ieder geval mijn ervaring. En het is zo'n groot verschil of je met n cd meespeelt of met anderen. Ook daar moet je in groeien.
Er plezier in houden en lekker spelen. Zelfs het oefenen is prima om te doen.
There is no music without jazz

drfill

#28
feb 02, 2016, 18:26 Last Edit: feb 02, 2016, 18:31 by drfill
vroeger nam ik veel meer op dan nu..  in bands, elke oefensessie werd opgenomen (op cassette haha..)
heb dozen vol met tapes, die ik zo weg zou kunnen gooien  .. maar ja, 'kan' ik niet..
je hoort dan ook wat wel en niet werkt in een nummer.. en voorbereiding op optreden was luisteren
naar de beste oefentapes..  en een set in een keer spelen zonder pauze, was 'optreden oefenen' ..
als je 'elk weekend optrad' -was niet altijd-  hoef je dit niet meer zoveel te doen..
is heel goed jazz, wat dat bandlid doet..  opnemen..   staat er ook gelijk meer 'druk' op ..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Omhoog