Complete set (Sonor/Zildjian), combinatie elektronisch/akoustisch

Gestart door Ailurus, aug 24, 2013, 12:34

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Ailurus

aug 24, 2013, 12:34 Last Edit: aug 25, 2013, 01:32 by Ailurus
Hoi allen,

Wegens verhuizing naar Engeland heb ik besloten om mijn complete set te verkopen. Hieronder enkele foto's en een beknopte beschrijving. Tot en met 29 Aug. op te halen in Eindhoven, daarna in Bennekom (in de buurt van Wageningen/Arnhem).







- Ketels van een Sonor Force serie
- Pearl gaasvellen, DDrum triggers, Roland TD8 module, prima kabels
- Cymbals uit de nieuwe Zildjian GEN-16 (14" hi-hat, 16" en 18" crash, 20" ride en 12" splash)
- Bijbehorende Zildjian module
- Kleine mixer van Xenys om ook andere instrumenten te kunnen inpluggen, verder een verdeler voor koptelefoons (van 1 naar 4)
- Hardware is een wilde mix van Dixon (rek met veel nieuwe klemmen), Gibraltar (bekkenarmpjes), Pearl (pedalen, te combineren tot twin).
- Basdrum modules, twee keer Roland KD7 en nog een KD5
- Remote hi-hat
- Hele stapel aan handige dingetjes (dempmatten, anti-slip matten, memory locks, kliksystemen om je bekkens snel te kunnen wisselen). Daarnaast een krat met viltjes, vleugelmoeren, extra clamps enzovoort. Oja, en een hele verzameling sticks natuurlijk.
- Eventueel een MIDI interface (van MIDI naar USB), zo kan je je drumpartijen opnemen.

Een vraagprijs van rond de 2500 Euro lijkt me niet onredelijk, ook gezien alles nog in prima staat is. Vragen kan je hier uiteraard posten, PB'en kan ook. Kom vooral langs hier (in Eindhoven) om het eens uit te proberen. Tel 06-34190548.

Mocht er iemand trouwens een probleem mee hebben dat mijn eerste post meteen een verkoop-post is, daar kan ik inkomen. Ik heb echter op 't oude Forum een tijd terug wel eens wat gepost onder volgens mij dezelfde gebruikersnaam :).

Robert-Jan

Geen probleem, alleen mp linkjes houden we hier niet van..;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Paintpro

Ik gok dat een vraagprijs van €2500,- vrij...fors is.

Ailurus

Excuses, Robert-Jan *D


Ik gok dat een vraagprijs van €2500,- vrij...fors is.


Dan ben ik benieuwd wat je wel een redelijk bod zou vinden. De Zildjian GEN-16 bekkens en module zijn nog geen jaar oud en hebben me minstens €1500 nieuw gekost, om maar een voorbeeldje te noemen :). Bieden vanaf €2000 is overigens prima hoor, lager dan dat ga ik niet op in.

Paintpro

Geen TD-8 module meer dus TD-11 = €499,-
Triggers = €189
Mesh heads = €40

- Cymbals uit de nieuwe Zildjian GEN-16
€825 14/18/20+module
€237 16
€183 12

Xenyx 802 €55,-
Headphone Amp €20,-

Rek = €150,-
Klemmen = €100,-
Pedaal = €100,-

KD-7 2x €111,- = €222,-
KD-5 niet meer verkrijgbaar, dus KD-7 = €111,-

- Remote hi-hat
Millenium? €59,-

- Hele stapel aan handige dingetjes (dempmatten, anti-slip matten, memory locks, kliksystemen om je bekkens snel te kunnen wisselen). Daarnaast een krat met viltjes, vleugelmoeren, extra clamps enzovoort. Oja, en een hele verzameling sticks natuurlijk.
€???

- Eventueel een MIDI interface (van MIDI naar USB), zo kan je je drumpartijen opnemen.
€20,-

Eerlijk is eerlijk dan heb je de ketels nog. Maar, daar kan je dus eigenlijk 4 willekeurige trommels voor pakken. Kick ontbreekt, is voor (ruim gemeten) €300,- te vinden.

Dan krijg je alles bij elkaar een (ruim bemeten) totaal van 3.210,-.
MP vraagprijs was dan vaak ca. 60%, mits in (zeer) goede staat. Tegenwoordig eerder 50%.
Daarnaast drukt alles samen verkopen vaak de prijs.

Ik zou overwegen los te verkopen, anders gok ik dat je niet boven de €1250,- uit gaat komen.

Technobeat

Ik zou overwegen los te verkopen



Mocht je daartoe over gaan Ailurus , heb ik zéker interesse in de 12'' splash . :Y   
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Ailurus

#6
aug 25, 2013, 16:07 Last Edit: aug 25, 2013, 16:19 by Ailurus

Dan krijg je alles bij elkaar een (ruim bemeten) totaal van 3.210,-.
MP vraagprijs was dan vaak ca. 60%, mits in (zeer) goede staat. Tegenwoordig eerder 50%.
Daarnaast drukt alles samen verkopen vaak de prijs.


Goed overzicht, komt redelijk in de buurt. Prijs van 't rek (en de Gibraltar hardware) zit echter wel een stuk hoger, voor de ketels heb ik ook wel iets meer betaald (maar zoals je terecht opmerkt is dat niet echt relevant in deze setting). Vergeet ook niet de goede XLR-kabels en koptelefoon (SHURE SRH440). Daarnaast is het inderdaad vrij lastig om een prijskaartje te hangen aan al 't extra spul (o.a. goede tassen voor de snare drum en pedalen, extra pedaal voor de KD5, extra buizen voor 't rek stonden hierboven geloof ik nog niet genoemd). Al met al komt het dan op ongeveer €4000 uit denk ik, is wel wat minder dan ik zelf had gerekend (had de nieuwprijzen van toen opgeteld, terwijl sommige dingen tegenwoordig aanzienlijk goedkoper zijn). Daarmee is €2500 inderdaad vrij fors, maar hou ik toch vast aan m'n €2000 :)

Robert-Jan

Commentaar van de moderator dames en heren..dit is een advertentie..als je wil onderhandelen over prijzen, doe dat in een pm, als het een discussie moet worden over wat het waard is, prima, maar daar hebben we ook een topic voor, dan verplaats ik het daar heen..ik hoop echt dat we ooit nog eens op een punt komen dat er alleen wordt geageerd als er echt intresse tot aanschaf is..nogmaals eens advertentie is wat anders dan een discussie topic.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Omhoog