Lostrillende tension rods

Gestart door Stokmans, sep 16, 2011, 16:57

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Air Piet

Ik ook ja, of een stukje proberen af te breken en verbrokkelen. Het poeder dan aanbrengen op de schroefdraad en het ene paar keer in de spanners draaien.  :)

stick tight

Gewoon de schroef over het blokje ''vijlen'' en een paar keer in de en uit de spanbok draaien tot je weerstand begint te voelen. Het kan zijn dat je het een paar keer moet herhalen...

Julius Heide

Maken jullie de rods eerst goed schoon of knallen jullie die viool hars er meteen zo op? En... is het dan ook effectief?
Ludwig Classic Maple USA - Ludwig Black Beauty - Zildjian - Vic Firth

Stokmans

Ik heb niks schoongemaakt, en het werkt perfect. Moet dus gewoon kunnen, concludeer ik dus :)

stick tight

Je moet eerst het Vioolconcert in Bes majeur van Mozart neuriƫn met de stemschroeven in je linkerhand en de stembokken in je rechter broekzak anders pakt de hars niet goed ;)

Maar ff serieus, gewoon doen zoals ik omschreef en een paar keer herhalen als het resultaat niet naar wens is. Soms moet je het een paar keer doen voor de hars goed in de groeven gaat zitten en voldoende wrijving geeft om lostrillen tegen te gaan.

Julius Heide

Okay bedankt, ga ik doen.
Voor 4 maanden terug heb ik de tension rods al eens tot 2 maal toe ingemeerd met viool hars, dit blijkt dus (helaas) nog niet voldoende te zijn. Ze komen steeds (eerder) weer los op mijn snare, zucht!
Ludwig Classic Maple USA - Ludwig Black Beauty - Zildjian - Vic Firth

stick tight

ik had met mijn ludwig black magic ook veel problemen tot ik het echt een paar keer gedaan had.

Je moet de schroeven goed inwrijven en dan een paar keer los en vast draaien in de stembok. Dan weer nieuwe hars tot je weerstand begint te voelen.

Julius Heide

Gelukkig heb ik nu 2,5 week vakantie, want dan kan ik morgen weer fijn eens een dagje viool hars gaan harken. Ik laat je het resultaat weten Stick Tight, thanks.
Ludwig Classic Maple USA - Ludwig Black Beauty - Zildjian - Vic Firth

Citizen Kane

De spanbouten van mijn mapex Pro M willen op den duur wel eens losser gaan zitten. Heeft iemand ervaring met de Tama Hold Tight washers? (de tightscrews zijn me te duur voor een gehele bassdrum).

Joris

Wat is op den duur, elke dag, elke week?

animal

Pssst Joris, is niet relevanter te vragen naar het aantal uren gebruik? :+

Stokmans


Omhoog