Lostrillende tension rods

Gestart door Stokmans, sep 16, 2011, 16:57

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Julius Heide

#25
jun 08, 2012, 20:26 Last Edit: jun 08, 2012, 20:29 by Julius Heide
Zo, vandaag vioolhars gekocht bij de plaatselijke muziekwinkel.

Mevrouw; Goedemiddag, kan ik u helpen?
Ik: Goedemiddag, ik ben op zoek naar vioolhars.
Mevrouw; die heb ik heb ik hier staan. Wat voor een viool heeft u?
Ik: uhm... Zie ik eruit alsof ik viool speel? Ik ga hiermee de tensionrods van mijn snaredrum behandellen.
Mevrouw; Wat bedoelt u....???

Maar goed, voor idd een paar eurie een potje Pirastro Vioolhars gekregen. Ik ben benieuwd!
Ludwig Classic Maple USA - Ludwig Black Beauty - Zildjian - Vic Firth

Stokmans

N.a.v. de vragen in het Sonor-topic heb ik weer een update aan de openingspost toegevoegd (o.a. nylonlocks, links geüpdate, etc.).

Ervaringen zijn welkom overigens!

Air Piet

http://www.vioolshop.nl/VRS01.html

Zou deze hars voldoen?

Ik heb het probleem ook al heel lang, en ik heb het onderhand ermee gehad.  :) 8)7

Maar ik heb het alleen maar op m'n snare.

Stokmans

Vioolhars is vioolhars, zeker voor het doeleinde waarvoor wij het gebruiken.

Ik heb het ook alleen op mijn snare(s), gewoon een potje in huis, ideaal!

Paul

Heeft iemand het al geprobeerd op een strainer?
Ik merk dat de strainer van mijn Worldmax langzaam lostrilt. Lijkt me hetzelfde te werken als bij een spanbout, niet?

Rick


Heeft iemand het al geprobeerd op een strainer?
Ik merk dat de strainer van mijn Worldmax langzaam lostrilt. Lijkt me hetzelfde te werken als bij een spanbout, niet?


Ik heb het op een strainer van mijn Brady ply snare gebruikt. Dat is zo'n doorzichtige plastic nickelworks strainer. Nu geen gedoe meer mee!

Stokmans

Op mijn Supraphonic ook, werkt perfect op de strainer.

Air Piet

Chill, dan ga ik 't bestellen !!! :6

Paul

Komende week 's kijken of er in Eindhoven een muziekwinkel die het heeft. Zou Feedback het hebben?

Stokmans

Geen idee, maar als ik het goed had ben jij wel eens in Nijmegen toch? Even langs Schreeven en je hebt een potje.

Paul


Geen idee, maar als ik het goed had ben jij wel eens in Nijmegen toch? Even langs Schreeven en je hebt een potje.

Nou, de laatste tijd niet meer en voorlopig waarschijnlijk ook niet. Ach, morgenmiddag een bespreking waar een violiste bij zit, die zal het wel weten ;)

Headshrinker

Ach, morgenmiddag een bespreking waar een violiste bij zit, die zal het wel weten ;)


Zij neemt d'r hars (vioolhars, ja) mee; jij jouw strainer. Opgelost.

Hammar


Zij neemt d'r hars (vioolhars, ja) mee; jij jouw strainer. Opgelost.
en ze leefden nog lang en gelukkig....

Robert-Jan

Iedereen hars-tikke blij..
  :R
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

paQ


Stokmans


Zij neemt d'r hars (vioolhars, ja) mee; jij jouw strainer. Opgelost.

Als jij haar hars zo misbruikt als ik die van mij, gaat zij niet blij zijn vrees ik ;) (je trekt er beste groeven in)

Air Piet


Als jij haar hars zo misbruikt als ik die van mij, gaat zij niet blij zijn vrees ik ;) (je trekt er beste groeven in)


Dan kan die violiste misschien ook eens een keertje 'grooven'   :R

Rick


Nou, de laatste tijd niet meer en voorlopig waarschijnlijk ook niet. Ach, morgenmiddag een bespreking waar een violiste bij zit, die zal het wel weten ;)

Stagg vioolhars staat bij RDD op de plank voor ergens rond de 1,50 of 2,50 ofzo. Prima spul, kost geen drol en doet gewoon wat het moet doen.

Nlz


Stagg vioolhars staat bij RDD op de plank voor ergens rond de 1,50 of 2,50 ofzo. Prima spul, kost geen drol en doet gewoon wat het moet doen.


"Ja dag, je gaat toch geen Stagg vioolhars op je kit gebruiken, dan klinkt-ie gelijk veel minder! Dan maar voor 25,- een potje vioolhars van DW kopen, dat klinkt veel beter!"  :+
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Rick


Air Piet





Zojuist de vioolhars binnen, het spul is echt keihard!

Nu vraag ik me af of ik geen andere vioolhars moet hebben. Ik heb begrepen dat er 2 soorten zijn namelijk. Donkere en lichte. De lichte schijnt dan ook harder te zijn.

Nja ik ga het gewoon proberen.

Paul

#46
dec 01, 2012, 15:57 Last Edit: dec 01, 2012, 15:58 by Paul
Ik heb het net ook gehaald, kwam toevallig toch nog in Nijmegen vandaag dus voor 3 euro een blokje meegenomen bij Schreeven. Morgen de strainer behandelen.
Die van mij ziet er wel heel anders uit, is een blokje met een kurken "handvat" eraan. Meer als zo'n krijtblokje voor je biljartkeu.

Air Piet


Ik heb het net ook gehaald, kwam toevallig toch nog in Nijmegen vandaag dus voor 3 euro een blokje meegenomen bij Schreeven. Morgen de strainer behandelen.
Die van mij ziet er wel heel anders uit, is een blokje met een kurken "handvat" eraan. Meer als zo'n krijtblokje voor je biljartkeu.


Ohja die heb ik ook gezien ja. Zal ook ongetwijfeld werken. Heb je donkere of lichte?

Paul

Ik denk donkere? Deze is het:


Hoe brengen jullie dat spul aan? Het is behoorlijk hard, het beste wat ik kon doen is met de spanbout er overheen schrapen..

Stokmans

Yep, dat doe ik ook, gewoon de schroefdraad over een randje heen schrapen, blijft korrelig aan de bout zitten maar trekt er mooi in zodra je hem weer indraait.

Omhoog