Welke Iron Cobra

Gestart door Maverickje, jun 07, 2016, 12:32

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Maverickje

Ik wil mij een Iron cobra aanschaffen. Het wordt sowieso de rolling glide uitvoering.
Ik twijfel alleen of ik voor een nieuwe (2016 versie) single pedal moet gaan of een tweedehands vorige versie dubbel pedaal. Ik heb een budget van €200 waar ze beide invallen.
Ik speel op dit moment nog geen dubbel bas, maar wil dit in de toekomst misschien wel gaan doen.

Het probleem is vooral.....is de nieuwe versie zoveel beter dan de vorige versie? En is het verstandig een pedaal 2e hands te kopen?

Misschien hebben jullie tips.

Hoefnix

tip: ga ze eens testen

Maverickje

Helaas heb ik geen shop hier in de buurt hiervoor.
Heb je misschien wel antwoord op de laatste twee vragen?

Thijs

als je wilt dubbelen, zou ik een dubbel pedaal kopen.
als je geen dubbel nodig hebt een single.

Technobeat

Bestel een enkele en een dubbele bij Bax , je kunt beide 60 dagen uittesten .
Na twee weken weet je wel ongeveer wat je wilt en stuur je het overbodige artikel retour .
Kost wel iets meer dan een tweedehands dubbele cobra maar wel 3 jaar garantie en dat is ook wat waard .......
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Stokmans

Ik vind het verschil tussen de vorige series IC en de nieuwe minimaal. Ik heb 3 verschillende series IC's (verschil in jaartallen, 2 Power Glides, 1 Rolling Glide) en een Speed Cobra. Het verschil zit hem in de Rolling Glide of Power Glide voor de IC's voor mij. De oudste vind ik de fijnste... (inmiddels al bijna 12 jaar oud zonder ook maar 1 probleem). De Speed Cobra kan je niet vergelijken.

Enige nadeel als je nu een dubbele koopt, is dat je elke keer als je je pedaal meesleept, je met die grote koffer zit. Aan de andere kant, als je straks dubbel wil proberen, dan ben je er klaar voor.

En ik denk dat een oud pedaal testen in een winkel lastig wordt, die hebben meestal alleen de nieuwste uitvoeringen staan.

dunDaan

Heb lang geleden de 1e generatie IC's gehad, maar die zijn (waren) toch wel wat log. Dus als het echt een oudje is zou ik voor de nieuwere gaan.
Nu trouwens in het bezit van een speedcobra, en die is wel heul fijn  8)
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Maverickje

Ben gisteren toch maar een stuk gaan rijden om te testen. Ben ook bij de Speed Cobra uitgekomen. Dit ook door het langere footboard (maat 47).

Omhoog