Hi Hat spare parts?

Gestart door ChrisVanMeer, dec 02, 2015, 13:14

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

ChrisVanMeer

Hoi,

Weet iemand waar ik aan hi hat spare parts kan komen?
Ik wil graag een tweede upper pull rod bestellen van mijn Tama HH205 (partnummer HH35W3) willen bestellen (om die vervolgens in te korten).

Alleen zie ik eigenlijk nergens in Nederland / Duitsland de mogelijkheid om dit online te bestellen.
Ook op eBay zie ik er wel eentje aangeboden, maar wordt alleen binnen de US verzonden.

Iemand een idee?

gr.
Chris

dunDaan

#1
dec 02, 2015, 15:04 Last Edit: dec 02, 2015, 15:07 by dunDaan
Online zal inderdaad lastig zijn, maar de meeste (zo niet alle) drum-winkels kunnen die zo voor je bestellen. Gewoon ff bij een winkel langslopen dus (of bellen).
Hier kun je alle losse onderdelen vinden zodat je precies kunt aangeven welk onderdeel je moet hebben. (even op de productie datum van jouw model klikken om de losse parts te zien)

/edit, die had je dus al  8)7
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

djska

Wat is het probleem met inkorten van je bestaande rod? Doe het niet te kort, laat bv. 5 cm boven de clutch, voor als je de hihat ooit toch wat hoger wilt. Ik zou bang zijn een keer een oog uit te steken bij het opzetten van de kit e.d. als die rod meer dan 20cm uitsteekt, dus ik heb dat ook wel eens gedaan vroeger.
Aan de andere kant, als die rod echt zoveel uitsteekt, heb je de hihat dan niet veel te laag of zit je dan soms heel laag?

ChrisVanMeer

Nou, ik wil de originele houden, voor mogelijke verkoop later.
Ik vind het nu:
A) voor geen meter staan
B) ik zit laag, speel laag, open handed
C) belemmerd me om mijn linker cymbal te raken

dutchdrummer

Bij verkoop later kun je toch de kit voor €10 minder verkopen?
Ik zeg: nu inkorten!!

ChrisVanMeer

Ik zeg, ik wil een spare part!
Wat is daar zo raar aan??

Nijlpaard

Idd. Chris geeft duidelijk aan wat ie wil. Waarom zou hij dan wat anders moeten doen.
@Chris. Heb je al eens contact gehad met jouwdrumstel.nl ?
Hij heeft ontzettend veel 2de hands liggen. Misschien dat je bij hem voor een prikkie een 2dehandse kan vinden. Dan kan je die inkorten en je huidige in originele staat houden.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

leeqnl

Bel eens met HitIt. Grote kans dat zij het voor jou kunnen regelen. Ik heb mijn snare strainer bij hun vandaan. Aangezien ze geen losse meer hadden liggen hebben ze hem ter plekke van een te verkopen snare geschroeft en aan mij mee gegeven. Als iemand in de buurt van Groningen je kan helpen zijn zij het ;)

ChrisVanMeer

@leeqnl: ik zal Gerard vanmiddag inderdaad eens bellen, ben benieuwd :)
Kan ik gelijk vragen of hij een Tama klem heeft om de hihat aan mijn double bass pedaal vast te zetten.

@Nijlpaard: die kende ik nog niet, ga ik ook eens naar kijken :)

Dank!

ChrisVanMeer

Zojuist gebeld met HitIt, het onderdeel is niet bij de leverancier op voorraad, zal besteld moeten worden en komt half februari binnen....

Ik schroef binnenkort die upper pull rod er even van af en ga daar mee naar ze toe, hij had nog een zooi stangen liggen achter, misschien dat het een universele lengte + schroefdraad is.

Contactformulier ingevuld bij jouwdrumstel.nl.

dutchdrummer

Ik zeg, ik wil een spare part!
Wat is daar zo raar aan??
Ik vind dat raar omdat je een spare part wil om later misschien weer te verkopen.
Vandaar.

Rick

Zo'n tama pullrod voor de hihat (allemaal dezelfde van Iron Cobra tot Roadpro) kost nog geen 5 euro nieuw. Je kunt gewoon exact dezelfde bestellen en je huidige inkorten. Heb ik zelf ook gedaan.

ChrisVanMeer

Ik vind dat raar omdat je een spare part wil om later misschien weer te verkopen.
Vandaar.
Nou, wel wat breder, als ik iets modificeer aan iets, wil ik wel terug kunnen naar het origineel?

Zo'n tama pullrod voor de hihat (allemaal dezelfde van Iron Cobra tot Roadpro) kost nog geen 5 euro nieuw. Je kunt gewoon exact dezelfde bestellen en je huidige inkorten. Heb ik zelf ook gedaan.
Dat is het idee inderdaad, waar heb jij het toentertijd besteld? Want heb nu 3 zaken gehad en die moeten het allemaal bestellen, waarbij de levertijd uitkomt in februari volgend jaar...

Nijlpaard

Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

ChrisVanMeer

Is die compatible met een Tama rod?
Bij zo'n Tama rod zit er ook nog een of andere plastic ring bij ofzo.

Geischa

Die past niet, Tama is dunner.
Ik heb de Tama op voorraad.

Nijlpaard

Kijk, geregeld :)
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

ChrisVanMeer

Super! PM gestuurd!

ChrisVanMeer

#18
dec 09, 2015, 16:08 Last Edit: dec 09, 2015, 16:24 by ChrisVanMeer
Vandaag mijn nieuwe stang ontvangen....minus 15cm :Y
Staat en speelt een stuk beter naar mijn idee.





Bedankt, Gijs! *O*

Omhoog