12'' tom rim

Gestart door tRow, jul 09, 2013, 21:33

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

tRow

Hoi,

Ik heb een hele vet klinkende 12 inch acryl tom, alleen het probleem, hij staat op een snare stand en dan heeft hij heel wat minder resonantie.

Weet iemand een leuke 12 inch rim? en geen Pearl (die ik vind ik lelijk).


Nijlpaard

Ik dacht dat men juist een tom op een snarestand zette voor meer resonantie :?
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Treklof

Ik heb ook een tijdje een tom op een snarestand gehad, ik had het zelfde probleem.
Toen heb ik zo'n rubberen dempmat gepakt, daar 3 stukjes van afgeknipt en die stukjes op de snarestsand geplakt waar de spanrand van de tom op leunt.

Worked like a charm :)

tRow

Ik heb al een oplossing gevonden. De rubbers van de snarestand op de flanged hoop van de tom zetten, zoals hier:

Harre

En wat is dan het verschil? Het gewicht van de tom hangt nog steeds op de rim die op zijn beurt het gewicht doorgeeft aan de snarestand.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Rick

Minder contact.

Gauger maakt ook speciale snarestand tom isolerings systemen. Zijn alleen wel duur want er staat Gauger op. Misschien maakt Worldmax een cheap knock-off, doen ze wel met de RIMS floor baskets .

Omhoog