Drumrack millenium

Gestart door imme, jan 19, 2013, 17:39

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Harre

*grin* Dat komt in jou geval natuurlijk wel ergens vandaan... maar je hebt wel gelijk :)
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Nijlpaard

Met dat verschil dat ik er bij thomann niet voor hoef te zeuren (lees onderhandelen). Ben geen sjacheraar dus als ik het bij thomann meteen voor de juiste prijs kan krijgen zonder te moeten handjeklappen dan doe ik dat liever.

En daarmee steun ik toch ook de europese economie :P
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Geischa

Zonder een promo praatje af te steken, als ik even voor mezelf mag spreken, in de regel is Thomann te evenaren, dat wil zeggen dat je daar niet om hoeft te vragen/af te dingen/zeuren/handje klappen.
Met sommige producten zijn ze (vaak tijdelijk) goedkoop, maar met verschillende productgroepen zijn ze zelfs duurder...

Animal baars

Daarbij is service, goed advies en persoonlijke aandacht ook wat waard.

imme

ewaa (:
Ik heb het icon rack yeayeyaeyayyaa super blij
Er zitten 7 PC-50 klemmen op maar weet iemand welk bekken boom stand daar in kan??
En het is ISS systeem is echt niet goed? ik snap niet helemaal waarom ik heb ze namelijk ook gwn op mijn toms

Nijlpaard

In principe kan je daar alle bekken-armen in kwijt :Y
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Bluebe

Weet iemand of je bij het icon rack ook Pearl pcl-100 pipe clamps kan gebruiken? Het gaat om:




http://www.thomann.de/nl/pearl_cl100_drumrack_pipeclamp.htm
Tama | Sabian HHX | Zildjian A Custom / K Hybrid

imme

@bluebe Wat kan je hiermee en hoe werkt dit?? geen idee wat dit is...

Nijlpaard

Deze zet je normaal op de poot van een 501 rack zodat je daar ook een cymbal-arm in kan klemmen. Of ze op een icon rack passen weet ik niet. Je zou Harre ff kunnen vragen wat de diameter van een poot is. Als deze overeenkomt met de poot van je icon rek dan zou dat moeten passen.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Bluebe

#84
jan 27, 2013, 15:15 Last Edit: jan 27, 2013, 15:17 by Bluebe

@bluebe Wat kan je hiermee en hoe werkt dit?? geen idee wat dit is...


Zoals nijlpaard al zei dan kan je een cymbal arm in de poot van het rack verwerken ;)

Maar heb het antwoord al gevonden denk ik ;)

http://pearldrum.com/products/hardware/drum-racks/accesories/#pipe-clamps

"Fits All ICON Rack Leg Posts."
Tama | Sabian HHX | Zildjian A Custom / K Hybrid

Harre

Klopt. Check even een eerder geplaatste foto van m'n mmx in dit topic. De armen voor de crashes links en rechts staan in dergelijke klemmen.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

dutchdrummer


Weet iemand of je bij het icon rack ook Pearl pcl-100 pipe clamps kan gebruiken?


Ja dat kan. Ik gebruik ze ook op mijn ICON rack.

imme

Na lang zoeken heb ik nog niet mijn definitieven besluit gevonden. Ik ga deze vakantie naar drumland (A) en ga daar besluiten, maar daarvoor heb ik nog een paar vraagjes...
Ik wilde misschien toch deze gaan kopen voor mijn 14'' floortom met 6 lugs. http://www.thomann.de/nl/pearl_opt1314_optimount_halter.htm
Nog een keer goedkeuring voor en nadelen?? aangezien ik hem dan zou moeten verbuigen..

En anders ga ik het idee van jenslatherouwers doen (srry als ik verkeerd spel...)
zoals deze meneer ook verteld> https://www.youtube.com/watch?v=JrubzqPkK5c
Nou weet ik niet precies hoe hij dit doet uitleg??(:
Ik begrijp dat hij ook de floor omkeerd geeft dit geen problemen?
Ik bedacht dat hij dit gebruikte> http://www.thomann.de/nl/gibraltar_scbalrl_tom_tom_arm.htm
Maar hier dacht ik bij dat ik niet de stang waarop de floor komt helemaal kan omdraaien. En past die stang ook in de leg mounting van de floor??? weet iemand hoe ik hierachter komt of weet dit al kenners??
En als laatst heeft dit veel invloed op de sustain??
Alvast bedankt c:

Harre

Eerst maar het idee zoals omschreven in de YouTube video... Het is op zich een creatief idee, maar het nadeel wordt naar mijn idee ook nadrukkelijk verteld: je gaat de floortom ophangen aan de zijkant en in principe is hij daar niet voor gemaakt. Dit kan lang goed gaan, maar de kans is ook aanwezig dat je drum gaat scheuren vanwege die vreemde krachten op de zijkant. Persoonlijk zou ik het niet doen en voor die Optimount gaan. Een armpje erbij en je bent klaar om je tom op een keurige en degelijke manier op te hangen, zonder dat je het risico hebt dat hij zal beschadigen. En zoals aangegeven zul je de Optimount inderdaad even pas moeten maken, maar als ik het zo gelezen heb moet dat geen problemen geven. Het gaat om het aanpassen van de mount en niet om een complete verbouwing waar je allerlei dingen drastisch zou moeten verbuigen.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Nlz


als ik het zo gelezen heb moet dat geen problemen geven. Het gaat om het aanpassen van de mount en niet om een complete verbouwing waar je allerlei dingen drastisch zou moeten verbuigen.


Klopt, het meest logische vond ik om de Optimount op een vlak oppervlak te leggen, en dan door middel van op de achterkant duwen de 'pootjes' waar de spanschroeven doorheen lopen uit elkaar te buigen. Afhankelijk van je kracht en controle kun je dit met de hand, of met de voet doen. Ik heb het laatste gedaan, drie keer voorzichtig een klein stukje verder, na elke keer ff checken of hij inmiddels breed genoeg is.
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

imme

Ja oke ik snap het, maar als ik eerlijk ben vind ik die 40 euro toch wel duur voor zoiets, is er geen andere optie meer??
En je kan de floor ook aan twee kanten ophangen toch?!

Nlz


Ja oke ik snap het, maar als ik eerlijk ben vind ik die 40 euro toch wel duur voor zoiets,


Een nieuwe floor omdat degene die je nu hebt toch te lijden heeft gehad onder het ophangen aan de houder voor het pootje, da's pas duur.
Natuurlijk, het is niet goedkoop, maar als je tzt naar een andere shellset overstapt kun je die optimount gewoon mee 'over' nemen als je wilt, dus als je een beetje zuinig aan doet overleeft die Optimount je kit.
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

imme

#92
feb 18, 2013, 20:21 Last Edit: feb 18, 2013, 20:28 by imme
Aiai dilema...
Je hebt wel gelijk en jeetje je kan wel goed overtuigen zeg :3
Oke dat word waarschijnlijk een optimount.
Nou vond ik deze>http://www.vintagedrum.com/item/Gibraltar-14-6-Lug-Tom-Tom-Suspension-Mount-SCGTS14-6-PA990GTS146
En deze heb ik al eens eerder gelinkt, hij is goedkoop en past precies!!!
Kan ik deze niet gwn bestellen?? maar nog een keer en dan waar draai ik hem dan op??? ik zie nergens moeren en dat soort dingen. Weet iemand misschien waar ik deze in nederland kan kopen of moet ik hem laten overvliegen?.',

Harre

Zoekend op het typenummer kom ik hem zo ook niet tegen in Nederland, maar als je hem vanuit de States over laat vliegen dan ben je waarschijnlijk hetzelfde bedrag kwijt. Met als nadeel: mocht er iets mee zijn, dan moet je het ding ook weer terug sturen omdat geen enkele Nederlandse winkel hiervoor natuurlijk de verantwoording zal nemen. Ook hier is het naar mijn idee weer een kwestie van praktisch denken: wandel bij een drumzaak binnen en koop daar gewoon de Optimount en de bijbehorende tom arm. Mocht er onverhoopt iets mee zijn dan zal de winkelier je er graag bij helpen en buiten dat... Als je er toch bent kun je de beste man natuurlijk alle vragen stellen die je maar wilt. Daar zijn ze per slot van rekening voor en je wordt van een beetje babbelen altijd wel wat wijzer  :Y
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

imme

Maar is het qua kwaliteit wel hetzelfde?? Want ik kan hem misschien hier in de buurt krijgen.
En  vervolgens moet er zo'n rosette op of bracket zoals deze> http://www.thomann.de/nl/pearl_bt3_tomtom_rosette.htm past dat? ik dacht van wel!?

animal

Ja die past, geen enkel probleem.

imme

Maar is optimount zelfde kwaliteit las de vintage rims die ik link?? (:

animal

Er is niks mis met de kwaliteit van een optimount, al 15 jaar een beproefd concept.

imme

Ja maar als ik eerst dat ding helemaal moet verbuigen omdat ie niet past maar juist die ander wel en nog is goedkoper is dan zou ik het antwoor wel weten, maar is het zo dat die ander dan niet zo'n goeie kwaliteit heeft ofzo??

Harre

Is die ander nog steeds goedkoper als je er (afgerond) 16 euro bij moet tellen voor die bracket?

Kwalitatief zal er weinig tot geen verschil zijn verwacht ik en gaat het met name om wat in jouw beleving mooier is om te zien. Persoonlijk vind ik die van Gibraltar er nogal lomp en grof uitzien, maar ja... dat hoef jij niet te vinden natuurlijk.

Aan de andere kant... Je bent nogal sturend met je vragen en ik heb het idee dat je voor jezelf de keus al gemaakt hebt ;)
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Omhoog