Drumrack millenium

Gestart door imme, jan 19, 2013, 17:39

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Nijlpaard

Dank Paul, blij dat er iemand reageert die wel de zaken op een rij heeft. Ik ga me er verder maar ff niet mee bemoeien, ik breng meer verwarring dan duidelijkheid :X ;)
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

imme

oow, oke thanks paul ik ben weer een stuk wijzer ik ga maar eens op onderzoek uit naar die gibraltar mount weet misschien iemand al (:
ik heb trouwens maar een floor van 14'' met legs dus.. ik heb nog wel een 16'' maar die is helemaal kapot dus dat word em niet meer ):

Harre


Een 16" Optimount gaat natuurlijk niet passen op een 14" tom.
Optimounts gaan sowieso niet passen op je 14" tom omdat die maar 6 spanbouten heeft en de Optimount is gemaakt voor 8 spanbouten. De afstand tussen de spanbouten is dan te groot.

Klopt. M'n 10" en 12" toms hebben 6 spanbouten, de 14" en 16" hebben er 8 en de Optimounts zijn daar op ingericht. Heb je een 14" tom met 6 spanbouten dan wordt het inderdaad lastig.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

imme

oke ja jullie hebben helemaal gelijk ik heb hem wel overigens gevonden maar nog niet in nederland ik vond bijv. deze http://www.vintagedrum.com/item/Gibraltar-14-6-Lug-Tom-Tom-Suspension-Mount-SCGTS14-6-PA990GTS146 dat is hem toch?? (:
Maar ik snap nog steeds niet hoe ik hem uiteindelijk ophang?! :3

animal

#54
jan 21, 2013, 22:07 Last Edit: jan 21, 2013, 22:27 by animal

Optimounts gaan sowieso niet passen op je 14" tom omdat die maar 6 spanbouten heeft en de Optimount is gemaakt voor 8 spanbouten. De afstand tussen de spanbouten is dan te groot.


Op internet valt te lezen dat, door de optimount een beetje te verbuigen, de 14" optimount wel past op een 14" (floor)tom met 6 spanbouten.
Volgens mij heeft forumlid Nlz ook ooit eens deze truc succesvol toegepast??????

Wil je niet hobby-bobben dan heb je volgens mij drie mogelijkheden.
Het niet optimale maar wel voordelige ISS.
Het zeer goede RIMS van Gauger. Hierbij kun je de afstand van de klemmen/rubbers, waar de spanbout doorheen gaat, zelf aanpassen. Maar als je de prijs van de gauger RIMS ziet ;( .
En de vintage RIM van Gibraltar.

Bij alle Rim-typen gaan de spanbouten door de 'ogen' en rubberringen (grommets).

Nlz

#55
jan 21, 2013, 22:12 Last Edit: jan 21, 2013, 22:13 by Nlz
Hobby-Bob in da hizzouse!

Zo'n Optimount verbuigen om hem passend te maken op een 14" tom met 6 spanschroeven is inderdaad te doen. Geeft voor Imme gelijk een beter idee hoe zo'n Optimount vast zit.

U wilt bewijs? U krijgt bewijs! Mijn 14" EXR-tom met optimount er aan.

Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Harre


Op internet valt te lezen dat, door de optimount een beetje te verbuigen, de 14" optimount wel past op een 14" (floor)tom met 6 spanbouten.

Cool. Dat wist ik niet.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Paul

In mijn achterhoofd herinnerde ik me dat het mogelijk is maar ik kon het zo snel niet vinden dus ik wilde geen valse hoop geven ;)

Bedankt voor de toevoegingen Animal en Niels.

Rick


...Zo'n Optimount verbuigen om hem passend te maken op een 14" tom met 6 spanschroeven is inderdaad te doen. Geeft voor Imme gelijk een beter idee hoe zo'n Optimount vast zit.

U wilt bewijs? U krijgt bewijs! Mijn 14" EXR-tom met optimount er aan...


Ja, jij hoeft die optimount alleen maar boos aan te kijken en hij springt al in de goede houding  8)7

Nlz


Ja, jij hoeft die optimount alleen maar boos aan te kijken en hij springt al in de goede houding  8)7


Werkte dat bij vrouwen soms ook maar zo :X
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Rick


Werkte dat bij vrouwen soms ook maar zo :X


Haha, was het leven maar zo makkelijk!

animal


Werkte dat bij vrouwen soms ook maar zo :X


Niet???

imme

#62
jan 22, 2013, 18:57 Last Edit: jan 22, 2013, 19:05 by imme
hahaha simpel toch C:
Maar als ik dees koop> http://www.bax-shop.nl/tomophanging/pearl-opt-1314-optimount-voor-13-en-14-inch-diepe-toms/product-details.html dan kan die er gwn op?? en die ISS zijn echt te slecht of kan ik die er gwn op zetten :3 misschien deze> http://www.bax-shop.nl/tomophanging/pearl-iss-1216-c-iss-montage-voor-12-16-inch-vision-serie-toms/product-details.html

Trouwens thanks Nlz ik snap ind beter hoe die optimounts vastzitten (:

Nlz


Niet???

Niet altijd  :N

Imme, de Optimount zit daar ondersteboven overigens, dat kwam net zo uit met de tom-armen die ik had.

En die voor 13-14 inch diep die je linkt past als jouw tom inderdaad die diepte heeft. Dan moet je hem alleen verbuigen om de armen verder uit elkaar te duwen, zodat de tom met 6 lugs er in past. Die zitten nou eenmaal wat verder uit elkaar dan die bij een tom met 8 lugs, maar niets wat een beetje subtiel toegepaste brute kracht niet oplost.
Als je dan toch geld uitgeeft, koop dan die optimount.

Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

imme

Nlz hoe weet ik of mijn tom die diepte heeft want staat geen afmeting op die site...
En stel hij past dan moet ik dus die optimount nemen (:

Harre

#65
jan 22, 2013, 20:55 Last Edit: jan 22, 2013, 21:02 by Harre
Optimounts zijn in de diepte verstelbaar. Kijk op de foto van Nlz maar naar het sleufgat wat tussen de tom arm en het spanblok links ervan zit. Er zit een schroef die je met een drumkey los en vast kunt maken, om op die manier de goede diepte in te kunnen stellen.

Edit: om het wat makkelijker te maken...

Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

imme

oke dus dan past ie er gwn op (: jeejh thanks harre ik snap hem die maar bestellen denk ik ga trouwens dat drumrack halen die nijlpaart had gelinkt maar dat wist miss al Ik kan toch gwn elke tom arm erop zetten en wat lijkt jullie slimmer een short arm of een gewone arm??
C:

Harre

#67
jan 22, 2013, 21:20 Last Edit: jan 22, 2013, 21:22 by Harre
Van dat Icon rack ga je naar mijn idee veel plezier hebben  :) Als je het echt graag wilt hebben, bel de verkoper dan gewoon even en kijk of je een deal kunt maken. Dit voorkomt dat een ander er alsnog mee vandoor gaat, want de prijs waar hij nu voor staat is inclusief de klemmen echt helemaal niet gek.

Qua tom armen zou ik voor de korte gaan in dit geval. De lange hebben als voordeel dat je de toms iets hoger kunt zetten, maar als je van die hoogte geen gebruik maakt steken ze aan de onderkant een heel eind uit waardoor je bassdrum er niet meer onder past en je moet gaan passen en meten en compromissen sluiten om toch een voor jezelf redelijke opstelling te kunnen maken. De korte hebben dat nadeel vanzelfsprekend niet, maar mocht je de toms dan toch wat hoger willen zetten dan kun je de Optimount eventueel net als Nlz creatief inzetten en op z'n kop gebruiken. Maar goed, ik denk niet dat het nodig zal zijn.

Overigens... Je zou de armen eventueel ook in een drumwinkel kunnen kopen. Als je daar je twijfel over de lengte voorlegt kun je ze waarschijnlijk gewoon ruilen, mocht blijken dat je toch de verkeerde keus gemaakt hebt. De armen moeten dan natuurlijk zonder beschadiging en binnen afzienbare tijd geruild worden.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

imme

Ik heb al aantal mails uitgewisseld met de verkoper van het icon rack en we hebben deal gemaakt rack plus 7 klemmen 75 euro yeayeyaaa (: super blij mee natuurlijk
en ik ga inderdaad armen maar ff in gewone winkel kopen, maar ik weet nog niet over die optimount die heb ik nog nergens in winkels gezien dus die maar online bestellen denk miss eerst ff vragen mjaa icon rack is dus goed yea (:

Harre

Als het om een 501 rack gaat, dan heb je een super deal. Het front rack (DR501) en zij rack (DR501E) kost met minder klemmen nieuw ergens op de 300 euro meen ik.

Wat betreft de Optimount: als je toch in die winkel bent voor de armpjes...  ;)

Online staan ze onder anderen bij Bax, Thomann, Hitit en Musicstore. Keus genoeg wat dat betreft, maar mijn persoonlijke voorkeur is in dit geval toch de gewone drumwinkel (= niet de alles in één muziekzaak). Ze weten daar over het algemeen waar ze het over hebben, kunnen dingen makkelijk bestellen, zijn service gericht mocht er onverhoopt toch ergens iets mis mee zijn en tja... mogelijk betaal je dan ietsje meer, maar het verschil betaald zich naar mijn mening dus gewoon terug. Maar ja, dat is zoals ik al eerder schreef mijn (ouderwetse) persoonlijke mening  :)
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Nijlpaard

Helaas verdwijnen er steeds meer lokale drumwinkels -O-

Maar Thomann is een heel mooi alternatief :Y Nooit problemen met zendingen. Vandaag besteld, morgen of overmorgen in huis, boven de 100 euro kosteloos verzenden (ook onder rembours) en 30 niet goed geld terug garantie.

1 van de betere online winkels wat mij betreft :Y
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Nlz

En juist door giganten als Thomann verdwijnen die lokale drumwinkels  :'(

Hoewel er ook zijn die juist in deze tijden beginnen, en het gewoon goed doen! Daar zouden er meer van moeten zijn! *O*
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Nijlpaard

Kip en ei verhaal. Ik zie het meer als scheiden van kaf en koren. Zoals je zegt, het kan wel, maar dan moet je wel de drive hebben om het te laten slagen
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Nlz


Kip en ei verhaal.


:R

Ach ja, ik betaal liever af en toe ietsje meer, en dat er meegedacht wordt met naar wat je precies zoekt, dan dat ik het 'blind' uit een catalogus bestel.
Daarnaast stuurt Thomann geen thee en gezellig praatje mee met die gratis verzending  :+
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Geischa

In de regel is het ook niet zo moeilijk om Thomann prijzen te evenaren, beter dus lekker je eigen economie stimuleren ;)

Omhoog