Drumrack millenium

Gestart door imme, jan 19, 2013, 17:39

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

patrick76

Even een kleine correctie: dr800 moet dr80 zijn.
Er staat ook weer ééntje op marktplaats voor €89 inclusief 5 klemmen.
In het rubriek onderdelen.
Pearl,Paiste,Mapex,Remo,Evans,Vic Firh,Vater

imme

Haa mensen super dit, ben erg blij met jullie al die tips en info (:

Ik ga kijken of ik dat rack van nijlpaart die op marktplaats op de kop kan tikken!
En anders ga ik toch voor het millenium rack desnoods met andere klemmen yeaa
Nog meer tips hoe ik daarna kan uitbreiden of wat wel en niet moet want ik heb nog zelf geen rack (maarja dat is wel duidelijk)

imme

Btw hans heeft me overtuigt  ik vind wel dat hij gelijk heeft blijfen wel meningen weet trouwens iemand welk gibraltar clamp op het millenium rack kan (link ;p) 
<

animal

Alle gibraltar rack clamps passen op het millennium rack.

Jenslathouwers


Alle gibraltar rack clamps passen op het millennium rack.


Idd, ik vermoed dat elk rack met eonde buizen wel dezelfde maat heeft, van millenium en gibraltar weet ik het zeker.

Hier is een voorbeeld (kost al bijna de helft van heel het millenium rack, maar de kwaliteit is dan ook in die richting ;) )

http://www.musicstore.com/nl_NL/NLG/Gibraltar-Rack-Multi-Clamp-SC-GCRMC-/art-DRU0026448-000?recId=d682db36-52cc-4414-85fa-f50749386464&campaign=EPOQ
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Jenslathouwers

i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

imme

Ooh oke,

Ik ga trouwens die pearl icon kopen yeaa (:
Maar een van mijn floortoms is alleen met legs en kan ik dus niet ophangen, kan je iets bevestigen zodat je hem kan ophangen wil dat namelijk erg graag aangezien die ik wel kan ophangen inmiddels mjaa... kapot is :(
Ik heb 7 clamps en wil nog een tom erbij kopen iemand ideetje?? of china bij hangen suggesties?
Thanks iedereen c:










imme

Jajaa ik zit vol vragen maar daar is gellukig dit forum voor (:

Jenslathouwers

Als je een tom houder installeert of je floortom moet dat normaal wel lukken ;) je kan ook je floortom ondersteboven draaien, en ipv de poten een tom houder in 1 van de floortompoothouders ( 8)7) ik persoonlijk zou een 16" (?) floor met 2 houders ophangen ;)

i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

imme

#34
jan 20, 2013, 20:22 Last Edit: jan 20, 2013, 20:50 by imme

Zou ik deze kunnen gebruiken voor mijn floortom om op te hangen?
http://www.thomann.de/nl/pearl_iss1216_iss_tom_halte_system.htm
of eerder deze
http://www.thomann.de/nl/pearl_opt1516_optimount_tomhalter.htm
of
http://www.thomann.de/nl/premier_iso_mount_system_10.htm
Al snap ik die laatste niet helemaal :3
Creatief hoor /jenslathouwers hahaha C:

Jenslathouwers

over die eerste ( ISS van pearl heb ik al heel wat negatieve dingen gehoord, nl dat die nogal veel invloed hebben op de sustain van je toms , en niet in de goede zin  :F )

die tweede is volgens mij wel een optie, ( het is me niet helemaal duidelijk of het voor 15" en 16" toms in diameter gaat of in diepte, maar misschien maakt dat met de optimounts zelfs niet uit )
--> KENNERS??

de derde is (naar wat ik heb horen zeggen) een hele goede zaak voor de sustain ;) alleen wel op letten dat het er eentje is voor een 16" ;)

i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

harmen 18

Die pearl iss is goed geschikt voor kleinere tommetjes (tot 13") Hierbij bevorderd het de sustain echt wel. Bij grotere toms word het wat link.


Ga voor rims, of een optimount. Gewoon even goed zoeken naar de goede.

animal

Imme, hoeveel spanbouten heeft de floortom??
Dat is namelijk nogal van belang als je een suspension systeem wilt kopen.

In de advertentie van de optimount staat keurig vermeld dat het om 15" of 16" diepte gaat.  :Y

imme

Ow oke ik ga morgen ff alles helmaal uitzoeken maar ik snap niet helemaal hoe die rims werken Thanks C:

animal

Vertel ons gewoon hoeveel spanbouten één zijde van de floortom heeft en we kunnen je verder helpen  :Y

Harre


Ow oke ik ga morgen ff alles helmaal uitzoeken maar ik snap niet helemaal hoe die rims werken Thanks C:

Als je naar de afbeelding van die Premier mount kijkt die je eerder gepost hebt, dan komt die tussen de spanrand en het spanblok in. Je schroef gaat dus van boven naar beneden eerst door de spanrand van je tom, dan door de mount en vervolgens het spanblok in. Hetzelfde geldt overigens voor het Optimount systeem. Het ISS systeem wordt direct op de spanrand bevestigt en daardoor hangt het hele gewicht van de tom aan de spanrand, wat vervolgens de sustain niet ten goede komt. Zoals eerder geschreven valt het bij kleinere toms niet zo op, maar bij grotere maten is het verschil wel duidelijk hoorbaar.

Hier een fotootje van m'n MMX met Optimounts. Helaas is de foto niet van zo dichtbij genomen, waardoor de details een beetje wegvallen maar dan heb je in ieder geval een idee:



Ik meen dat de vraag al eerder voorbij is gekomen, maar ik weet het niet zeker meer en ben te lui om terug te zoeken... Heb je al gedacht aan tom,- en bekken armen? Die komen immers in de klemmen aan je rack en daar wordt vervolgens de ophanging (in de vorm van ISS, Optimount, Rims of wat dan ook) aan gehangen om de toms te bevestigen. Hierin heb je langere en kortere versies en afhankelijk van je opstelling heb je dus de langere of kortere nodig. Veel kunnen het met de korte armen af, maar wil je de set net iets hoger hebben dan kom je al snel op de langere versie uit.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

imme

Het is een 14'' floor met als goed is 8 spanbouten>
Nice kit harre (:

imme

En met 8 bedoel ik 6 spanbouten... srry :3

Jenslathouwers


En met 8 bedoel ik 6 spanbouten... srry :3


uiteraard  8)7 haha :D  :+
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

imme

Enn?? wat kan ik dan het best gebruiken :3

Technobeat


Als je het rack en alle andere benodigdheden bij elkaar hebt , krijgen wij dan een mooie foto van de complete opstelling ( met set ) hier in dit topic ?  8)


Succes met samenstellen !
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Nijlpaard


Enn?? wat kan ik dan het best gebruiken :3


Ga voor de 16" optimount. Dat lijkt me zeker voor een floortom het meest stabiele systeem  :Y
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

imme

Hhahahahaha is goed /technobeat (:
En @nijlpaard past een 16'' optimount op een 14" floor dan?
Ik ben van plan dees te kopen> http://www.thomann.de/nl/dixon_rims_14_tom.htm Dat kan toch>? volgens goed ook qua sustain hopelijk, maar ik snap niet helemaal hoe ik hem dan ophang want ik kan nergens vastdraaien denk ik...
Thanks guys C:

Nijlpaard

#48
jan 21, 2013, 21:31 Last Edit: jan 21, 2013, 21:33 by Nijlpaard
Dan wordt het een 14 inch optimount :-)

Edit: zie net dat je maar 6 spanbouten hebt dus dan gaat een optimount niet werken.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Paul

Heb je alleen een 14" tom, of ook nog een 16"?

Een 16" Optimount gaat natuurlijk niet passen op een 14" tom.
Optimounts gaan sowieso niet passen op je 14" tom omdat die maar 6 spanbouten heeft en de Optimount is gemaakt voor 8 spanbouten. De afstand tussen de spanbouten is dan te groot.

Hetzelfde probleem heb je met de Dixon RIMS die je linkt, die is ook gemaakt voor 8 spanbouten.
Gibraltar heeft ze wel voor 14" met 6 lugs, maar die zie ik niet staan bij Thomann.

Omhoog