Drumrack millenium

Gestart door imme, jan 19, 2013, 17:39

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

imme

mwoaa

Ik zoek al tijdje een drumrack maar ik heb wel een budget en die gaat tot de honderd euro, en toen vond ik dit drumrack> http://www.thomann.de/nl/millenium_drumrack.htm
Maar aangezien de prijs hoe mooi die ook is vertrouw ik het eigenlijk niet helemaal... Is het wel sterk genoeg kan ik uitbreiden en passen mijn toms en andere gear er wel op? Ik heb pearl forum drumkit met extra bekkens C:
Kan iemand mij wat wijzer maken?
Andere suggsties voor een drumrack? (jouw rack? ;)
hoor t

harmen 18

Ik zou het niet doen. Ik heb geen idee wat je eraan gaat hangen, maar er hangt toch al snel voor een klein fortuin aan.

Beter kijk je op marktplaats rond naar een mooi rack. Er staan wel regelmatig pearls (zon zwarte kost helemaal niets, maar is niet echt mooi) of gibraltars voor relatief weinig geld op. Met een beetje zoeken ook wel mooie.

Ik heb zelf een aluminium van pearl. bevalt zeer goed. maar bedenk wel dat klemmen ook veel geld kosten.

imme

Jaa oke ik dacht al, ben toch benieuwd andere mensen. En inderedaad ik kijk regelmatig marktplaats maar kan eigenlijk niet goed vinden...
Weet iemand nog een ander rack onder de 100 euro of iets erboven (:

Jenslathouwers

Ik heb zelf een rack, grotendeels gibraltar, maar ik heb ook rackbuizen van milennium liggen, het verschil tussen de gibraltar en de millenium buizen is dat de chrome van de gibraltar buizen voor eeuwig blijft zitten en goed blijft, de millenium buizen krijgen nogal snel last van wat onzuiverheden, MAAR!! Ik heb momenteel vooral millenium buizenin gebruik. Op een stuk van mijn rack dat ongeveer even groot is al dit millenium rack hangt momenteel,  10" en 12" toms, 20" ride, 16" en 18" crash, 8 en 10" splashes. En dat gaat allemaal goed, wat de klemmen betreft, mochten die niet goed genoeg blijken te zijn kan je die nog vervangen door gibraltars. En een momery lock doet ook al veel ;)

Hopelijk heb je er wat aan ;)
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Harre

Ik ben het voor het grootste deel met Harmen eens: er zijn racks te koop waar je langer en meer plezier van zult hebben dan van zo'n Millenium rack. De DR80 van Pearl is regelmatig online te vinden, kost relatief weinig en met een beetje geluk heb je er dan ook nog een aantal klemmen bij. Of hij wel of niet mooi is... Tja, meningen verschillen nu eenmaal dus check het in ieder geval even.


En een momery lock doet ook al veel ;)

Naar mijn mening is een memorylock er om te dienen als geheugensteuntje en niet om dingen mee vast te zetten. Als je op het punt komt dat memorylocks (moeten) gaan dienen om de boel vast te houden ben je naar mijn mening niet goed bezig en kun je beter een rack kopen wat wél stevig genoeg is om de boel overeind te houden. Overigens was dit indertijd voor mij ook precies de reden om voor een Pearl rack te kiezen en niet voor een Gibraltar rack  :)
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Nijlpaard

#5
jan 19, 2013, 21:05 Last Edit: jan 19, 2013, 21:12 by Nijlpaard
Deze al gezien ?


http://link.marktplaats.nl/634392833


Overigens is een budget van 100 euro niet veel voor een rack. Waar ga je het aanhangen als je eenmaal het rack hebt ? Of heb je zaken als tomarmen e.d. al in je bezit ?
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Hans

Dat linkje werkt niet voor mij Nijlpaard... ( Chrome )

Nijlpaard


Dat linkje werkt niet voor mij Nijlpaard... ( Chrome )



Oeps. t vergeten. Nu werkt ie wel.


Thnx Hans :)
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Jenslathouwers


Naar mijn mening is een memorylock er om te dienen als geheugensteuntje en niet om dingen mee vast te zetten. Als je op het punt komt dat memorylocks (moeten) gaan dienen om de boel vast te houden ben je naar mijn mening niet goed bezig en kun je beter een rack kopen wat wél stevig genoeg is om de boel overeind te houden. Overigens was dit indertijd voor mij ook precies de reden om voor een Pearl rack te kiezen en niet voor een Gibraltar rack  :)


Bij een gibraltar rack is het absoluut niet zo dat de memory locks dienen ter ondersteuning van de clamps, bij millenium klemmen is dit misschien ook niet nodig (geen ervaring mee) maar als je een memorylock gebruikt helpt die volgens mij altijd wel wat mee, zelfs als dit niet nodig is. Ik ben voor een gibraltar rack gegaan omdat ik dan meer flexibiliteit had, niet alleen qua positionering van de tom en cymbals maar ook in het opstellen van verschillende vormen rack. als bij en millenium rack clamps en mem locks bij krijgt, en de clamps hebben de neiging af en toe te zakken, dan lijkt het mij absoluut geen probleem om een mem lock als oplossing te gebruiken, het doel heiligt de middelen ;)
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Nijlpaard

Ik ga daarin toch met Harre mee. Als je clamps zakken voldoen ze eenvoudigweg niet en om het gebruik van memlocks verbergt dan het werkelijke probleem.


Daarom is wat mij betreft idd een vierkant pearl rack of bijvoorbeeld een yamaha hex-rack een betere optie dan een goedkoop rack waarvan de klemmen je dure spullen niet kunnen houden.

Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Hans

Ik heb een poosje een Tama drumrack gehad en dat lijkt wel heeeeel erg op dat millenium rack in de folder. Ik moet eerlijk zeggen, dat ik niet zo goed snap waarom zo'n Tama rack 600 euro moet kosten en een millenium rack 88 euro.

Het voelt een beetje als met medicatie waarvan een patent verlopen is en het generisch gemaakt kan worden (door iedereen, en niet alleen de ontwikkelaar). Opeens is de prijs op z'n minst gedecimeerd.

1) wat kan er nou helemaal fout gaan met een stel stalen pijpen ?
2) wat heb je nou verloren als je 1 jaar plezier hebt van een rack van 88 euro en het dondert dan in elkaar ? Dan kun je dat trucje nog 6 keer herhalen voor je dat bij een 'groot merk' rack in de buurt komt, en dat ziet er na 6 jaar ook niet zo mooi meer uit hoor.

Mijn advies : koop die Millenium en laat je niet gek maken. Voor je het weet moet je een drumrack mee je kist in nemen... weet je wat zo'n kist kost ?

animal

#11
jan 19, 2013, 22:09 Last Edit: jan 19, 2013, 22:10 by animal
Je zit er toch een beetje naast Hans,
De buizen van die goedkope racks zijn niet het grootste probleem, dat zijn de klemmen.
Deze zijn van veel mindere kwaliteit dan van Gibraltar, Tama, DW etc.,. Die goedkope klemmen breken altijd op het meest ongelukkige moment, geloof me. -O-

Hans

Dan koop je er nog een paar klemmen bij...





Zoek de verschillen.... de ene kost 88 euro, de andere 500

(Ik kan mijn post niet editten in  Chrome.... sorry :( )

musiqman

#13
jan 19, 2013, 22:14 Last Edit: jan 19, 2013, 22:15 by musiqman
Idd bij het vorige rack combineerde ik ook merkloze (volgens mij worden ze allemaal in dezelfde fabriek gemaakt) buizen en die van Gibby.

Laats nog voor onder de 200,- een 3 kantig Gibraltar rack met 12 clamps kunnen kopen.

Er zit trouwens wel verschil in de Tama racks daar deze van RVS zijn, duurzamer maar ook zwaarder.

Jenslathouwers


Ik ga daarin toch met Harre mee. Als je clamps zakken voldoen ze eenvoudigweg niet en om het gebruik van memlocks verbergt dan het werkelijke probleem.



volledig akkoord, maar als de clamps van dit millenium rack niet voldoen kan je nog steeds investeren in gibraltar clamps, ik gebruik gibraltar clamps en geloof mij, er is er nog nooit 1 gezakt !!  heb er zelfs een tijdje een 16" floortom aan hangen gehad, werkt perfect!!

desalniettemin; als het budget er is kan je beter voor een duurder rack gaan, ben ik volledig mee akkoord, maar aangezien de TS een (heel) krap budget heeft, en aangezien het (vermoed ik toch) zijn eerste rack is, is dit misschien wel een goede optie... als het niet bevalt om met een rack te werken is er niet teveel geld aan vergooid, als het wel bevalt maar de klemmen niet voldoen kan er nog altijd geupgrade worden naar gibraltar clamps, de buizen zullen heus wel heel blijven, enkele niet zo mooi als , gibraltar, DW, tama ,... buizen.

Ik zou ervoor gaan als ik zo'n krap budget had en toch met een rack wilde spelen, maar over zulke dingen heeft ieder zijn mening natuurlijk  :Y
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Hans

Ik blijf het onzin vinden om zoveel geld aan een rack te spenderen (and I did it).

Nu kan ik van een gewone cymbal stand ook niet warm of koud worden, dus wellicht ontbreekt het mij aan dat sensortje. Als mijn boompje na 2 jaar de geest geeft koop ik voor een paar tientjes weer een nieuwe. Het is gereedschap. Als een dw9000 boompje de geest geeft, komt dat waarschijnlijk ook niet op een goed moment.

Je kunt ook een extra klemmetje kopen (voor weinig) en die meenemen naar een gig. Kans dat alle klemmen je op het zelfde moment in de steek laten lijkt me niet zo waarschijnlijk....


musiqman

Het voordeel van wel veel geld spenderen aan de jusite spullen is dat je er vanuit kan gaan dat het 10 tot 30 of zelfs 40 jaar meegaat (even hardware van Yamaha of Gibraltar racks ter voorbeeld nemen) dat scheelt je uiteindelijk veel meer geld.

Nijlpaard

Aan de andere kant, naar mezelf kijkende, hou ik het nooit zo lang vol met de spullen. Je wilt toch ook wel eens een keer wat anders :+


En dan kost het toch weer geld :Y
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Hans

@allemaal : Jullie typen te snel. Ik krijg steeds zo'n rood frame als ik mijn verhaaltje klaar heb  :F

@Musiqman : Ja wellicht. Wat ik al zeg, ik mis dat sensortje. Voor mij is het gereedschap en ik ga er op die manier mee om. Dan slijt het misschien wel wat harder.

Back on topic : als ik 100 euro had voor en rack, zou ik toch een Millenium kopen voor 88 euro ipv een 2e handsje voor 200 euro (is ook niet zo'n lastige som). Heb er lekker 2 jaar plezier van. Als het wat blijkt, zo'n rack, heb je 2 jaar kunnen sparen en spelen. Koop je dan een overpriced rack wat 30 jaar meegaat.

Nijlpaard

Je moet gewoon net zo snel leren typen als dat je drumt hans :+ :Y
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

harmen 18

Ik heb een aluminium pearl rack (dat zei die net ook al ja......) zo stevig als het maar kan. 4kante buizen, dus dat probleem heb je iig niet.

Wil je alleen een frontrack (dus 1 ligger met 2 poten) dan kun je prima op marktplaats zon zelfde pearl vinden voor 100 euro of iets meer.

Zorg dan wel dat je er 4 klemmen ofzo bij hebt als je een beetje wat wil.

Zoals al eerder gezegd: 1x goed investeren. Als het ding naar de grond gaat gaan je tommetjes en bekkens wel mee. En dat vinden ze toch niet echt fijn.....

Harre


1) wat kan er nou helemaal fout gaan met een stel stalen pijpen ?
2) wat heb je nou verloren als je 1 jaar plezier hebt van een rack van 88 euro en het dondert dan in elkaar ? Dan kun je dat trucje nog 6 keer herhalen voor je dat bij een 'groot merk' rack in de buurt komt, en dat ziet er na 6 jaar ook niet zo mooi meer uit hoor.

Ik snap je punt en als het je niet boeit wat er met je shellset gebeurt als die met rack en al in elkaar mikt... tja, dan is het inderdaad de makkelijkste keus om voor een goedkoop rack te gaan. In m'n eigen geval heb ik de keus gemaakt dat ik een rack neer wil zetten wat ten eerste stevig is, ten tweede een tijdje mee kan en ten derde dat de klemmen niet zomaar kunnen gaan draaien.

Het vierkante Icon rack was dus een bewuste keuze voor m'n mmx die custom gespoten is. Het is een gebruiksvoorwerp, dus een klein krasje daar kijk ik niet van op maar als zo'n rack met kit en al naar beneden komt dan mag je er vanuit gaan dat er wat meer op zit dan een klein krasje. De shellset inclusief de bekken,- en tom armen is inmiddels 17 jaar oud en het Icon rack 6 jaar. Toch ziet het er nog als nieuw uit, terwijl het een set is die altijd onderweg is en wat mij betreft loont het dus wel de moeite. Maar goed, het zijn persoonlijke keuzes waar het dan om draait  :)
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

willem4130

#22
jan 20, 2013, 03:30 Last Edit: jan 20, 2013, 03:33 by willem4130
Ik heb weinig ervaring met rekken, dat voorop gesteld, maar laten we niet het totaalplaatje vergeten.

Dat je niet wilt dat je dure top of the bill kit met fancy lak naar beneden komt zetten, kan ik me voorstellen. Maar om nou honderden euro's uit te geven aan een rek waar je een Pearl Forum aan gaat hangen (met alle respect hoor, ik bedoel dit geenszins lullig  :)) lijkt me een beetje overdreven. Dat geld kan je m.i. beter besteden aan goede cymbals of een goede snare.

Daarnaast laat jouw budget het niet toe om een oerdegelijk rek te kopen. Zo simpel is het. Ik ben het dan ook met Hans eens in deze. Je kan op een later moment altijd nog betere klemmen kopen voor de posities waar dat het meest logisch is. Uit wat ik hierboven lees leid ik af dat het rek op zich prima is. Beter kan natuurlijk altijd maar is lang niet altijd noodzakelijk en/of financieel haalbaar.

Puur economisch geredeneerd zou je het beste vanaf het begin spullen uit het topsegment kunnen kopen maar ik denk dat weinigen van ons zijn begonnen op een DW met constantinoples. Ik zou dat ook niemand aanbevelen. In mijn optiek geldt dit ook voor hardware (mits het afdoende functioneert).
Gretsch Renown Purewood Cherry ll Noble and Cooley CD maple ll  Ludwig Breakbeat

Nijlpaard

Het is een beetje het midden zoeken. Ik kan me ook voorstellen dat een rek met draaiende klemmen ontzettend gaat irriteren. Je moet tijdens het spelen steeds een tom terug gaan lopen draaien of je 19" china zakt steeds verder naar beneden totdat deze op je 16 inch floor rust.

Dus nee, je hoeft geen toplijn drumrek te kopen, maar zoals harmen al zegt, je hebt al een goed pearl rack voor iets meer als 100 dus misschien toch even doorsparen en iets kopen waar je langer plezier van hebt.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

patrick76

Ongeveer een half jaar geleden heb ik een dr800 op de kop getikt met 7 klemmen voor €75. Zitten wel gebruikerssporen op, maar voor die centen kon ik hem niet laten gaan.
Ik vind het een goed, stevig (en mooi) drumrack.
Op marktplaats, speurders, enz.... Kom je ze nog regelmatig tegen voor leuke prijzen. De klemmen kun je ook nog zowel nieuw als tweedehands vinden..
Pearl,Paiste,Mapex,Remo,Evans,Vic Firh,Vater

Omhoog