Verschillen in tom arms?

Gestart door Mike, jan 15, 2013, 13:41

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Mike

Hoi mensen!

Aangezien ik een qua ruimte vrij beperkt oefenhok heb, wil ik van m'n tomstandaard af. Ik wil dus een multi-clamp gebruiken met een tom arm.. maar zie de verschillen tussen bepaalde series van Sonor niet echt.

Sonor TA478 Tom Arm:
http://www.thomann.de/gb/sonor_ta_478tomarm.htm

Sonor TA678MC Tom Arm:
http://www.thomann.de/gb/sonor_ta_678mc_tomarm.htm

Qua uiterlijk zijn ze precies hetzelfde.. maar als ik voor een euro minder een 600-serie ipv een 400-serie arm kan kopen, dan doe ik dat. Ziet iemand een verschil dat ik over het hoofd zie?  :z
Setup: Sonor Force 3007 (12", 14" floor, 16" floor, 22" bass)
Homepage - Facebook - YouTube

Hammar

Wellicht iets wat je op de foto niet kan waarnemen. Wanddikte van de buis kan bijvoorbeeld verschillen.
Mail ze anders even met die vraag!

harmen 18

De ene heeft bij mij een memorylock en een langere pen waar je de tom aan spiest......

animal

De 1 euro duurdere heeft idd een langere tomarm-pin, ook een iets langere buis + een memorylock.
De diameter van de buis is gelijk.

stick tight

Ik zou die 1 euro meer uitgeven, een memory lock is altijd handig.

Mike

De memorylock zit er bij beide bij. Van de productpagina van de 600-serie:
"Sonor TA 678MC Tom Arm from the 600er Series with Ballsystem, with memory clamp"

En qua buizen zijn ze even lang. Ik zal Thomann wel even mailen.. had ik ook meteen kunnen doen. Derp!
Setup: Sonor Force 3007 (12", 14" floor, 16" floor, 22" bass)
Homepage - Facebook - YouTube

animal

Nou, ik meen toch beide typen tomarmen zelf te hebben (ik weet het wel zeker)  ;) en dat zijn de verschillen die ik constateer.

harmen 18

de memory lock aan de 6 hoekige (?) pin waar je je tom aan spiest.......

Rick


De memorylock zit er bij beide bij. Van de productpagina van de 600-serie:
"Sonor TA 678MC Tom Arm from the 600er Series with Ballsystem, with memory clamp"


Bedoelen ze niet die ene onderop de buis? Dat is tenslotte ok een memlock

Harre

Volgens mij wel. De extra lock is voor de tom en die zit er bij de andere niet op.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

harmen 18

Dat is wat ik zei dus.......  *D

stick tight

Die losse memory lock op de L-rod gaat sowieso al 4-5 euro kosten dus die ene euro extra is echt het geld niet.

Omhoog