NIEUW : Ahead Ergonomische Drumkruk .

Gestart door Technobeat, dec 17, 2012, 21:53

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Technobeat


Voor mensen die snel en regelmatig last van hun rug en ledenmaten hebben thuis en tijdens optredens , is er nu een nieuwe ergonomische drumkruk van Ahead op de markt :

http://www.bax-shop.nl/drumkruk/ahead-spg-r-spinal-g-drumkruk-met-rode-bekleding/product-details.html

Hij is er in rood en zwart .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Paul

Wat voegt deze toe ten opzichte van de reeds bestaande zadelmodellen?
De meeste serieuze zadelmodellen (Roc N Soc, Gibraltar) zijn al zo gevormd dat ze een actieve zithouding stimuleren. Leuk om te zien dat er in ieder geval een speler bij is op de markt.

paQ

2 butt halfs

Robert-Jan

www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Harre

Zou het niet wiebelen met die veren?
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Kn@pestaart

Die laatste heeft tenminste 3 poten i.p.v. de onstabiele 4 stuks... Als je op een instabiel podium speelt, is het toch fijn met 3 poten. Staat altijd goed. ;)

Hammar

Plasgootje?

taco

ik vind het een beetje een tellsell verhaal. als er iets mankeert aan je zithouding moet je daar iets aan doen, en niet oplossen met een kruk met een technologie die redelijk lijkt te werken bij kantoorpersoneel.

drum1964

Ik heb al jaren last van een pijnlijk staartbeentje, daardoor kan ik alleen maar op een soortgelijke drumkruk zitten ( zonder al te veel pijn )

Ik heb mij een jaar of wat geleden een Pearl D 2000 BR aangeschaft.

http://www.pearldrum.com/Products/Hardware/Drum-Thrones/D-2000BR.aspx

Ik ben blij dat er zulke krukjes bestaan, het was dat of niet  pijnvrij kunnen drummen.
Dan is je keuze snel gemaakt.

Dus voor mij geen TELLSELL verhaal, maar gewoon noodzaak. :Y
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

Kn@pestaart

Maar nog steeds 4 poten...?  :?

Machiel

Ach als je dat dan echt wilt koop je gewoon een ander onderstel. Ik neem aan dat dat wel uitwisselbaar is...
Neem mij vooral niet te serieus.

Stokmans

Natuurlijk zal dat uitwisselbaar zijn, maar wat is de reden dat men er 4 poten onder zet? Stabiliteit? Als ik zo'n 'speciale' kruk op de markt bracht, zou ik er 3 poten onder zetten met de optie voor een 4e.

Paul


Natuurlijk zal dat uitwisselbaar zijn, maar wat is de reden dat men er 4 poten onder zet? Stabiliteit? Als ik zo'n 'speciale' kruk op de markt bracht, zou ik er 3 poten onder zetten met de optie voor een 4e.

Ziet er leuk uit. Veel mensen denken dat het stabieler is.
Het tegendeel is waar, het gaat juist sneller wiebelen als de ondergrond niet mooi vlak is. 4 is statisch overbepaald.
(ik heb zelf ook een kruk met 4 poten maar als er een nieuwe komt is het weer met 3 poten.)

Stokmans

Dat is dus précies mijn punt, 4 poten staat zo snel instabiel!

taco

@drum1964 mijn tellsell kwalificatie sloeg specifiek op de de ahead kruk,met bewegende zitting. niet op de vorm van de zitting. bij die ahead kruk hebben ze nog iets heel anders uitgehaald.

Paul


Dat is dus précies mijn punt, 4 poten staat zo snel instabiel!

Ik ben er destijds als 17-jarige ook voor gevallen. "Meer is beter". Ik snap ook niet waarom ze het doen.

Technobeat


Dat is dus précies mijn punt, 4 poten staat zo snel instabiel!


Idd , daarom zijn ook alle cymbalstands 3 potig , en de meeste hihatstands idem dito .
Oké , en zijn two leg hihat cymbal stands , maar die '' steunen '' dan weer op het pedaal ( dus toch weer 3 steunpunten ) .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Kn@pestaart

Citaat van: Kn@pestaart

Die laatste heeft tenminste 3 poten i.p.v. de onstabiele 4 stuks... Als je op een instabiel podium speelt, is het toch fijn met 3 poten. Staat altijd goed. ;)

8)

Omhoog