hihat/dubbel baspedaal

Gestart door marc keijsers, sep 16, 2012, 16:27

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

marc keijsers

Heren/Dames

Is het te doen om een dubbelbaspedaal te plaatsen icm een hihat zonder stelbare driepoot, of komt de hihat dan om een "onmogelijke" plek te staan?

Groet, Marc

Animal baars

Het is te doen maar of je er blij van wordt.. De linker basdrumpedaal komt dan vrij krap langs de poot van je hihatstand en dat speelt niet lekker. Je kan dan beter gaan kijken naar een hihatstand met 2 poten of verstelbare poten. Een Tama HH75 staat op marktplaats voor €60 en dat is een prima statiefje.

Joris

Soms kan het prima, hangt er vanaf wat voor pedalen je hebt.

Erik

Ik heb een pearl hihatstand, driebenig en niet verstelbaar. Samen met een iron cobra db-pedaal. Prima te doen hoor. Zo hoog hoef je je poten niet op te tillen tijdens dubbel bass.
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

marc keijsers

bedoel eigenlijk dat linkerbaspedaal en driepoot van hihat elkaar in de weg staan?

Anserini

Dat bedoeld de rest ook. :P

stick tight

Ligt aan je hihat stand en aan je pedalen.

steef224

Als je stand niet verstelbaar is dan wordt het inderdaad lastig, maar de meeste hi-hatpoten kan je een kant opdraaien juist voor een doublebass pedaal. Anders is het een kwestie van de hi-hat enigzins draaien en nog een beetje een ergonomische positie te vinden

Dribbel

Met de yamaha stands gaat het iig prima speel al jaren zo....
Yamaha recording & sabian

Jenslathouwers

met mijn prehistorische dixon pedaal werkt het ook vlotjes , en die is niet verstelbaar :) (althans niet aan de poten)
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Rick

Anders een tweebenige hihat kopen. Ik geloof dat Gibraltar de meest voordelige heeft.

Omhoog