Welke kit moet ik kopen? / drumkit vs. drumkit topic

Gestart door ArcticLight, sep 15, 2011, 18:54

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

NathanR

Ik zou voor de Silverstar gaan. Met een paar mooie remo/evans vellen erop zijn dat echt super kitjes.

jozwf

Ik zou juist voor de superstar gaan, is net een stapje hoger dan de silverstar en dat voor maar 150 euro meer.

OutlawTorn

Zit er nog een tamelijk verschil in klank/kwaliteit? Of is het eigenlijk alleen maar de hardware setup?

jozwf

Naar mijn mening is een superstar net wat degelijker, heeft sowieso een wat robuustere ophaning voor de toms.

De silverstar is de klasse die net boven de instap klasse zit, de superstar is toch echt wel een degelijke middenklasser. Ik heb zelf voor live ook een superstar en heb er nooit wat te klagen over gehad.

De silverstar vind ik zelf wat fragieler voelen.

Qua klank zijn het beide prima kits. Waarom ge je ze niet allebei gewoon even bekijken en beluisteren?

NathanR

Ik ben van mening dat juist de Silverstar degelijk is. :) Heb hem behoorlijk wat keren in elkaar gezet destijds bij Rimshot en het voelde altijd solide aan en werkte naar behoren.

jozwf


Ik ben van mening dat juist de Silverstar degelijk is. :) Heb hem behoorlijk wat keren in elkaar gezet destijds bij Rimshot en het voelde altijd solide aan en werkte naar behoren.


Ik zeg ook niet dat de silverstar fragiel is, ik zeg alleen dat ik hem fragieler vind aanvoelen dan de superstar.

Het zijn beide zeker geen slechte kits, maar ik denk serieus dat de superstar meer (degelijker) drumstel voor (bijna) hetzelfde geld is.

De superstar is niet voor niets enkele honderden euro's duurder als je hem nieuw koopt.

Thijs

Let wel op de diepte van de toms. Dit is zeker een belangrijk verschil tussen beide sets. Ik zou toch even gaan luisteren in een winkel...

Paul

De Superstar is een zeer degelijke middenklasse set. Goede afwerking, goede sound en de meegeleverde hardware is grotendeels van de RoadPro serie; weegt wat, maar zeer robuust.

Wat mij betreft doen de Silverstars niet onder voor de Superstar, maar zijn ze gemaakt met een andere visie. Volledig berken ketels, in tegenstelling tot de berken/basswood combi in de Superstar. Triple-flanged hoops, wat ik persoonlijk prefereer boven die-casts op de Superstar. Lichtere hardware op de ketels in plaats van de doorlopende spanblokken.
Verder komt de Silverstar met lichtere hardware, maar die is nog steeds zeer degelijk.

En persoonlijk ben ik geen fan van de hyperdrive toms en (niet meer) van die-cast hoops.


Rick

Vergelijkbare kits. Ik denk dat de Silverstar iets breder inzetbaar is. Hij heeft sowieso een breder stembereik dan de Hyperdrive. De silverstar klinkt mooi open en de hyperdrive is wat aggressiever en "plakkeriger" in haar sound.

Het is meer een smaak kwestie dan beter of slechter. Mijn persoonlijke voorkeur: De Silverstar.

Harre

Superstar ipv Hyperdrive, ga ik dan vanuit. De term Hyperdrive heeft alleen betrekking op de maten van de kit en zowel de Superstar als Silverstar zijn als Hyperdrive kit te krijgen voor zover ik weet.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

OutlawTorn

Bedankt voor alle reacties mensen.
Echt top.

De Superstar hyperdrive heeft iets mn voorkeur omdat er meer toms + hardware aanwezig zijn (voor die prijs anyway). De silverstar daarentegen heeft een mooie afwerking en ziet er iets gelikder uit.

Zal ze allebei binnenkort gaan bekijken/bespelen. Be back!

Paul

Niet dat het veel uit zal maken, maar bij die Superstar is de 8" tom niet van Tama maar van PDP.

thomas1904

dag

ik heb de kans om een rogers van 1975 te kopen en een slingerland van 1978 te kopen. wat is het beste om te kopen dan?

Rick

We hebben meer informatie dan dat nodig! Foto's? Specificaties?

thomas1904

de rogers is een londonner 5
en de slingerland is een new rock outfit n.50

foto's heb ik niet. ze zeggen dat alles nog origineel is

Technobeat

Als je de kans hebt om bij de aanbieders langs te gaan is dat de beste optie .
Gewoon : kijken - spelen en beoordelen , en als je iemand kunt meenemen die zelf ook drumt is dat helemaal top , twee zien meer dan één ..... :Y .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

OutlawTorn

Nog even een vraagje over de Tama Superstar Hyperdrive:

Hoe stabiel zijn die tom-houders? Ik begrijp dat de meeste vastgemonteerd zitten aan de cymbal-stands, maar krijg je dan geen last van verschuivingen enzo?

Animal baars

Als je gebruik maakt van goede klemmen, goede stands en goede tomhouders heb je nergens last van. Ik heb zelf roadpro stands en tama multiklemmen zoals die ook bij deze set zitten. Dat gaat dus prima!

Dries

Inderdaad. Niet bezuinigen op multiklemmen (eigenlijk niet bezuinigen op hardware in z'n algemeen).
Heb regelmatig 2 grote toms (14'' en 16''), een ride en een crash aan één standaard gehad.
Geen enkel probleem, mits je fatsoenlijke hardware hebt.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

kasper169

Ik heb mijn budget uiteindelijk moeten aanpassen naar 900-100 voor een 5-piece kit. Ik wil fusionmaten omdat ik veel verschillende stijlen speel. Ik zat te kijken naar de DW pdp concept maple cm5. Is dit een goede set voor het geld?

Groeten,
Kasper

FoREVer


Ik heb mijn budget uiteindelijk moeten aanpassen naar 900-100 voor een 5-piece kit. Ik wil fusionmaten omdat ik veel verschillende stijlen speel. Ik zat te kijken naar de DW pdp concept maple cm5. Is dit een goede set voor het geld?

Groeten,
Kasper


niet als je voor hetzelfde budget dit kan kopen
http://link.marktplaats.nl/m807506189

of dit,
http://link.marktplaats.nl/m771273574

die sets zijn prima van pdp maar als je 1000 euro over hebt voor een kit zou ik de kit tweedehands echt aanraden dan heb je vaak sets met een nieuwpijs van boven de 1800 euro voor dat geld.
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

taco

Ik kan forever alleen maar gelijk geven, temeer omdat een 2de hands weinig in waarde daalt (of zelfs niet)

dunDaan

Helemaal mee eens. Zeker in die prijs categorie is er doorgaans genoeg 2e hands te vinden, en dan heb je veeeeeel meer waarde voor je geld.
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Leon


niet als je voor hetzelfde budget dit kan kopen
http://link.marktplaats.nl/m807506189

of dit,
http://link.marktplaats.nl/m771273574

die sets zijn prima van pdp maar als je 1000 euro over hebt voor een kit zou ik de kit tweedehands echt aanraden dan heb je vaak sets met een nieuwpijs van boven de 1800 euro voor dat geld.


Prachtige setjes zeg allebei!

FoREVer


Prachtige setjes zeg allebei!


dat vond ik ook, vooral die oak custom
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Omhoog