Welke kit moet ik kopen? / drumkit vs. drumkit topic

Gestart door ArcticLight, sep 15, 2011, 18:54

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

NathanR

Ja klopt.. misschien is dat ook wel een goed idee.


Paul

Een goede snare hoeft natuurlijk niet heel duur te zijn. Neem de Worldmax Black beauties, voor rond de 200 euro heb je dan een dijk van een snare.
Als je een andere ketelset wilt, houd je dan je huidige hardware? Voor 800-1000 euro moet je echt wel een mooie 3-delige set kunnen kopen, als je al een snare hebt.

NathanR

Nee klopt, als ik een snare haal dan wordt dat ook wel tweedehands. Wil kijken of ik een gave Slingerland kan kopen ergens. :)
Ja als ik nieuwe ketels wil dan koop ik alleen de nieuwe ketels en houd ik mijn huidige hardware.

drums97

Je zult t allemaal al gevonden hebben op MP, maar bijv. deze:
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/drumstellen-en-slagwerk/m750463608-pearl-prestige-session-custom-spx-maple-shells-6-delig.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

Volledige set met snare en optimount voor volgens mij een spot prijs

Succes met de zoektoch!
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

NathanR

Ja klopt, die had ik al gezien. Mooie set en mooie prijs alleen de maten zijn niet wat ik zoek. :(


Monuments

Ik heb de mogelijkheid om voor relatief weinig geld een Pearl Masters MMX Maple set uit eind jaren '90 / begin jaren '00 te kopen in de maten 22, 10, 12 en 14. Nu vraag ik mij af: is deze set geschikt om te gebruiken voor metal?
Ludwig Epic (Natural Birch) in 10, 12, 14sn, 16 en 22", Pearl Vintage Sensitone 14x6,5" brass snare en Sabian bekkens.
Monuments FB - Monuments Bandcamp

Joris

Tuurlijk, je kan overal metal op spelen, is meer afhankelijk van de vellen en de stemming dan van de kit lijkt me.

Sander?

waar kun je die worldmax black beauties bestellen? Heetten ze eerden niet black Hawg of iets dergelijks?

Black Page

Ik heb de stave snare via Ebay uit Engeland laten komen via ADC drums.

http://www.ebay.nl/itm/WorldMax-Snare-Drum-Black-Brass-Vintage-Brass-Stave-Bubinga-Stave-Walnut-/380787962022?pt=UK_Musical_Instruments_Drums_Percussions_MJ&var=&hash=item58a8bb30a6

In NLD zijn ze lastig te vinden. Maar via een goede drumzaak zijn ze vast wel te bestellen.

grt René



Animal baars

#885
jan 03, 2014, 15:17 Last Edit: jan 04, 2014, 21:42 by Animal baars
Ik heb er een gezien en gespeeld bij Rotterdam Drum Department. 13x7" 14x7" wenge staves voor ergens rond de €360. Klonk te gek, niet helemaal mijn smaak, maar wel gaaf!

willem4130

Gretsch Renown Purewood Cherry ll Noble and Cooley CD maple ll  Ludwig Breakbeat

paQ

volgens mij is dat een en hetzelfde ding

willem4130


volgens mij is dat een en hetzelfde ding


Dat dacht ik inderdaad ook. Kan negens de term 'one-ply' vinden. Wel single ply/solid shell, want hetzelfde is.
Mooie snares, alleen is de hardware van de betreffende snare niet in goede staat.
Binnenkort maar even testen dan  :Y
Gretsch Renown Purewood Cherry ll Noble and Cooley CD maple ll  Ludwig Breakbeat

Dries

Ik had 'm ook al op het oog maar wegens gebrek aan prioriteit ga ik er niet naar kijken.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

JordyMin

Ik zoek ook en kit met cymbalen, ik dacht zo aan Pearl export series van zildjian pro setje das net 950 euro ongeveer.. Of wat raden jullie aan?

Hammar

Pearl export is prima, Bekkens niet....kijk eens naar masterwork troy.

http://www.thomann.de/nl/masterwork_troy_beckensatz.htm?gclid=CN_77OiylbwCFYNf3godRAoAEA

JordyMin

#892
jan 24, 2014, 08:46 Last Edit: jan 24, 2014, 20:47 by JordyMin
Bedankt! Kan ik wel mee verder

damn die zijn niet beschikbaar bij drumsonly; welke alternatieve set is ook goed?

http://drumsonly.be/cimbalen.html?cat=25

kasper169

#893
jan 25, 2014, 23:16 Last Edit: jan 26, 2014, 11:06 by kasper169

Leon

Waarom niet een kit van betere kwaliteit en een twinpedaal? Less is more;)

kasper169

Ja daar heb je eigenlijk wel gelijk in.

Leon

Wat is je budget ongeveer en moeten er ook cymbals bij?

(cymbal bij?? kloepoek van de huis 8)7 )

drums97

Hahahahaha tis dat je t erbij zet, anders had niemand t zo gelezen. Strakke opmerking hahahaha
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

5150

#898
jan 30, 2014, 09:06 Last Edit: jan 30, 2014, 09:08 by 5150
Haha...cymbal bij....maareh...ik ben het wel met Leon eens...

Ik ben zelf erg veel als zanger op pad maar nog wel als drummer actief. Door wat domestic issues en t feit dat ik een andere auto moet, ben ik aan het downsizen vwb drumspul om wat geld over te houden. Ik heb mn Gretsch verkocht, een Ludwig te koop staan en mn Td11 eveneens. Nu wil ik wat voordeligers kopen en kan voor t zelfde geld een Tama Superstar kopen incl hardware en snare 10-12-13-14ft-16ft-22 (geen hyperdrive) of een PDP platinum 10-12-16-22 shellset...of een Drumcraft 6 series 10-12-14ft-16ft-22en snare. Maple of Birch...groot of kleinerderder...

Ik neig vanwege de sound een beetje naar de PDP maar de econoom in mij roept Tama...haha

...speelt hier iemand op Drumcraft of PDP platinum ?...
***...in-between-drums...***

Machiel

5150, heb je al eens een Sonor gehad?
Neem mij vooral niet te serieus.

Omhoog