Meshhead BD slijt snel. Kan een Falam Slam hierop?

Gestart door Stokmans, apr 14, 2015, 21:36

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Stokmans

apr 14, 2015, 21:36 Last Edit: apr 14, 2015, 21:39 by Stokmans
Voordat ik de stapel in de hoek liggende onderdelen nog groter maak, eerst maar eens de experts aanhoren  *)

Ik ben (bijna) door de meshhead op mijn bassdrum heen, en aangezien dat vel bij lange na niet het aantal uren van mijn akoestische vel gehaald heeft overweeg ik een falam slam. Maar als dat niet werkt zit ik met lijmresten. Maar houdt een falam slam op een meshhead? (ik gebruik een drumtec pro vel)

Verder gebruik ik een houten klopper (een ronde, originele Iron Cobra) omdat aan alle kanten geroepen wordt dat vilt te heet kan worden en daarmee slijtage in de hand werkt. Valt daar iets te halen?

Overigens zijn alle ervaringen wat betreft levensduur welkom! (toms en snare geen enkel probleem overigens)

stefan

Ik gebruik zelf altijd een falam slam op m'n Drumtec designer mesh heads (ook minder bouncy) en een rubber klopper als ik eraan denk het pedaal te wisselen. 
Speelt net iets echter..
Ik ben overigens ook erg nieuwsgierig naar de nieuwe drumtec realfeel (tripple later meshheads).
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Otje

#2
apr 14, 2015, 22:21 Last Edit: apr 14, 2015, 22:23 by Otje
houd een falam slam op een meshhead?
jahoor , ik denk van wel. Zelf gebruik ik een vloerbeschermer* -jája :Y -op mn KD85 en die zit er al ruim een jaar op!

*= zoiets dergelijks

Dries

Grappig, zo'n vilten vloerbeschermer heb ik op mijn koffer geplakt zodat ik niet door het hout heen trap.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

drfill

#4
apr 15, 2015, 09:18 Last Edit: apr 15, 2015, 09:47 by drfill
die dingen gebruik ik ook : )  op mesh.. na een half jaar zijn ze 'op' ..maar dan plak je er gewoon een
nieuwe op..   beaters worden ook stiller..   (ik plak ze op mn beaters.. dus)
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

drum1964

Ik gebruik zo een tennisbal klopper, na 2 jaar nog steeds geen slijtage te zien.
Zowel het vel als de beater zien als nieuw uit. *O*

http://www.thomann.de/de/tdrum_triggerball_beater.htm
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

Omhoog