Post je Snaredrum topic

Gestart door FoREVer, sep 25, 2011, 22:11

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

dunDaan

Sjiek de friemel :-)
Goed bedachte manier om de snaremat vast te maken
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Technobeat


Mooie snare MM , echt iets specials :') .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

musiqman

Ja. Ben helemaal happy.

Hier een gezinsfoto ;)



De custom Edge based 14x3 snare staat er niet op.  Die staat bij de vintage kit thuis.

Hans

Gebruik je die Groove Wedge veel ? Ik sta in dubio om er een aan te schaffen. Ze worden niet meer gemaakt volgens mij, dus het is een beetje nu of nooit...

musiqman

Ja. Eigenlijk bedoeld voor 10-13 snares maar het geeft idd een wereld van verschil dus gebruik ik m ook op 14" snares. Zou er nog een stuk of 4 bij moeten hebben.

djska

Deze 12" Yamaha wilde ik gebruiken als laag volume snare, maar de rimclick was veel te dun. Dit klinkt al meteen veel vetter:

Joris

Hoezo als laag volume snare, mijn 12" is niet per definitie zachter dan mijn 14 volgens mij.

Machiel

Ik krijg op een 10" anders nooit echt een harde klik. Ik kan zo'n blokkie hout dan wel begrijpen!
Mooi bedacht ook op die tophouder. Zet je hem dan in een snaremandje?
Neem mij vooral niet te serieus.

djska

#458
jun 05, 2014, 07:13 Last Edit: jun 05, 2014, 07:25 by djska
Hoog gestemd als piccolo niet, maar zo laag mogelijk gestemd zou het toch minder hard moeten gaan dan een 14" (hoop ik). Snare past gewoon in normale snarestand.
Het simpele stukje hout maakt een wereld van verschil, echt een mooie vette rimclick, mooier dan op de 14". Volgens mij gaat het niet eens om wat voor stuk hout het gaat, het is puur doorgeven van contact (stick?) geluid aan de shell.

groovemaker

#459
jul 31, 2014, 09:11 Last Edit: jul 31, 2014, 09:22 by groovemaker
Sinds gisteren een nieuwe snare! Heb mijn Masters Custom snare ingeruild voor deze Pearl Sensitone Elite Brass snare 14 x 5"








If it's too Loud you're too old!

groovemaker


Vandaag de laatste puntje op de I gezet bij m'n eerste "eigen" snare. Gemaakt van een 14" x 8" 8 ply Keller Maple ketel. De lugs komen van een vintage (70's) Ludwig. Boven heb ik er een full roundover bearing edge opgezet voor maximaal contact tussen vel en edge, dit zorgt voor minder boventonen en een warmere sound. Onder heb ik ook een roundover, maar met een 45 graden "countercut" aan de binnenkant, deze iets scherpere draagrand laat het resovel vrijer bewegen en zorgt dat de snarenmat ook bij de lichtste aanraking gevoelig is. Dit was m'n eerste zelfbouw project, de volgende stap is om zelf ketels te bouwen.

Enjoy!










@Treklof: Kan het zijn dat ik deze snare heb gezien bij Sander de Groot (bij een Vangrail gig?)
If it's too Loud you're too old!

Leon


Sinds gisteren een nieuwe snare! Heb mijn Masters Custom snare ingeruild voor deze Pearl Sensitone Elite Brass snare 14 x 5"


Gaaf! Vind die sensitones super klinken! We hadden er op drumles altijd een paar verschillende. Hoe bevalt hij? :Y

groovemaker

Erg goed! Ik was altijd een beetje terughoudend met die ondiepe snares omdat ik altijd dacht dat ze schel/scherp en dun zouden klinken.  :N

Maar hij heeft toch aardig wat body, a lá Gavin Harrison zegmaar. Je kunt er vooral in 'groove-georienteerde' muziek een heerlijke backbeat mee neerleggen, maar ook in Rock en Pop zal deze snare goed klinken. Gewoon erg All-round, en dat is wat ik nodig heb. :Y




If it's too Loud you're too old!

Treklof



@Treklof: Kan het zijn dat ik deze snare heb gezien bij Sander de Groot (bij een Vangrail gig?)


Ja, dat klopt! Hij wilde 'm graag uitproberen. Ik krijg 'm niet meer terug.. Haha!

Dries

@Groovemaker:
Mooie snare! Ik heb de niet-gecoate variant in het 6,5'' diep. Mijn favoriete snare.
Zie ik het goed dat er een Evans Genera HD Dry op ligt? Klinkt dat (zeker i.c.m. een hele plak moongel) niet als een natte krant?
Ik gebruik altijd een ambassador coated i.c.m. 1/2 plakje moongel, soms een hele. Dan heb je die lekkere karakteristieke 'ring' van het messing nog.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

groovemaker

Valt best mee! Je zou dat idd wel verwachten. Het is een enorm gevoelige snare, dus wat je nu overhoud is een lekkere klap met veel body die je niet van zo'n snare zou verwachten. Dus zonder overdreven schelle snares en bijtonen.

Ik wil er graag nog een keer een CS op proberen.
If it's too Loud you're too old!

Star

#466
nov 02, 2014, 11:01 Last Edit: nov 02, 2014, 11:02 by Star
Mijn snaredrums,



Tama Superstar 14" x 5.5" SLS55BN - Birch. Bright Orange Metallic.
Tama Starclassic 14" x 5.5" SCS1455H - Copper.
Tama Starclassic 14" x 5.5" PLS55 - Bubinga/Birch. Laquered Azure Oyster.
Dixon drums & hardware.

groovemaker

Mooi Trio!!
If it's too Loud you're too old!

Technobeat

DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Rascul

Ah, familiefoto, dat moest ik ook maar eens doen. Hier doe ik het nu mee:



Van links naar rechts:

10 x 5 MMC Custom
13 x 5 GMS SE
14 x 4,5 Kumu Custom
14 x 5,5 Yamaha Maple Custom
14 x 6,5 Sonor Designer

Overal Ambassadors op, m.u.v. de Designer, die heeft een Fyberskin 3.

Hans

Vette shizzle Rascul, ik zit 'as I type' naar jullie plaat te luisteren via spotify. Welke snare hoor ik nu ? Crash and Burn ?

Rascul

Op die plaat hoor je grotendeels die Yamaha - op Let's Go, Insomnia en Get Up Now doet de GMS ook even mee.

En thanks dat je de moeite neemt even te luisteren :)

Hans

Geen moeite, is echt toffe muziek, lekker veel energie. Waar is dit opgenomen ?

Rascul

HollandSpoor Studio's, in Den Haag. Chris Muller achter de knoppen, toffe gast om mee te werken.

Hans

Tof man. Zal live wel een leuke belevenis zijn elke keer, lekker veel power. Dat is natuurlijk lastig op een album vast te leggen. Wel echt en toffe plaat, goeie songs. Gefeliciteerd !

Omhoog