Cobra 200 voetpedaal

Gestart door ika, nov 05, 2021, 15:24

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

ika

hallo iedereen,

Heb een probleem met een nieuwe voetdrumpedaal  Cobra 200.
De klopper raakt het vel niet. Er zit handleiding bij in chinees en engels, maar daar begrijp ik als drumleek niets van :(
Weet niet welke vijs moet aangepast worden om de klopper dichter naar het vel toe te bewegen. Iemand die kan helpen aub?
met groeten

FreeFloater

Dit kan mogelijk met de veerspanning te maken hebben. Zit er een stelschroef bij de veer?
Pearl | Paiste | Evans | Pro Mark

ika

#2
nov 05, 2021, 17:21 Last Edit: nov 05, 2021, 18:50 by ika
geen idee wat een stelschroef is, sorry.
Er zit niets bij, enkel een drumsleutel.


ika

waw, wat een interessant filmpken.
nu is het mij duidelijk dat deze pedaal niet kan werken, deze hier staat plat en dat kettingje is veel te kort om het pedaal omhoog te doen gaan. Kan nooit bewegen zoals die op het filmpje, wat ik ook aanpas of losvijs. veel Te korte ketting!
maar ja heb hem al een paar weken en zal niet meer kunnen weergeven denk ik. Tijdsgebrek.
iemand een tip voor een goede pedaal die makkelijk te installeren is voor een leek?
liefst van bij Tomann en niet te duur. Al mijn geld is net opgegaan aan cymbalen.

dank je 67Deadman :)

ika

http://duende.be/anika/pedal.mp4
hier mijn filmpken.
de pedaal ligt dus plat, en kan niet omhoog omdat het kettinkje veel en veel te kort is. dus kan hij nooit het vel raken.
ben er pertank zeker van, mocht een drummer dit int echt zien dat die het gelijk oplost...
normaal als je er je voet opzet, moet je het toch naar beneden kunnen drukken? Dat kan hier niet! Alleen omhoog door je vingers onder het pedaal te steken en zo omhoog te duwen.
maar is lastig op een forum he dit, ik snap

jammer, ik koop wel weer een andere :(
het zal zeker geen tama meer zijn. De 1 voet alleen zal dus minstens 3 keer zo duur zijn als gans het drumstel +hardware en cymbalen.
nooit geweten dat een pedaal de allergrootste kost is aan een drumstel, weer wat geleerd...

67Deadman

Je moet ook de rechtse knop boven de veer (rechts van de klopper) losdraaien. Dan de klopper naar achter trekken (komt de voet omhoog) en dan de knop weer vast draaien.

Paul

Storm in een glas water... enkel de hoek van de klopper die niet goed staat.

Vergelijk jouw pedaal met die in het eerder geposte filmpje: bij jou ligt het voetblad al bijna plat in de rust-positie, en staat de klopper tegen het vel aan. Zo kan je nooit op het pedaal trappen nee.

Bekijk dat filmpje even goed rond 6:10, daar legt de beste man het helemaal uit.

Technobeat


Prima pedaal hoor Ika , niets mis mee , enkel alleen even goed afstellen .
Veel plezier er mee  :)  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Omhoog