Meest ondergewaardeerde merken

Gestart door alhambra, okt 23, 2021, 10:16

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

alhambra

Ik heb een voor liefde voor "de andere" merken, dus geen tama, pearl of sonor, en heb dan ook al heel wat van die merken gehad.
Veel van die merken worden echt heel erg ondergewaardeerd en kennelijk zijn wij drummers niet anders dan gitaristen, we zeggen dat het belangrijkste de sound is maar uiteindelijk gaan we voor het merk.
Nadeel, als je van bepaalde merken een kit hebt raak je het moeilijker kwijt, voordeel als je er tweedehands 1 koopt heb je voor veel minder geld veel meer drumkit.
Zo heb ik gehad, sleishman, okee die komt nauwelijks voor maar is echt geweldig en redelijk uniek.
Odery, ik geef direct toe die hebben hun naam de laatste jaren verkloot. Maar de wat oudere odery's zijn echt hele goede en bovenal hele mooie kits.
Taye, innovatief, hele goede afwerking en hardware (het oogt wat iel maar is echt erg goed), nadeel zelfs de 14 en 16 toms zijn hangend.
En als laatste ayotte, dat is echt top en wordt ook door de kenner gewaardeerd maar krijgt toch niet de waardering en erkenning die het zou moeten hebben.

Er zijn vast nog wel wat merken die zwaar onder gewaardeerd worden.
En ik snap het vaak niet, je hebt de keus uit een doorsnee drumkit met een doorsnee geluid waar je behoorlijk betaald voor het merk, of iets wat redelijk uniek is er vaak beter uitziet en bovendien ook nog eens veel meer waar voor je geld is. Roepen dat het om sound gaat ,aar nooit de moeite nemen om een andere sound te horen, tja wat is er dan waar van je bewering dat het om sound gaat.
Geheel over naar AYOTTE, 3 stuks ayotte DS kits, ayotte keplinger snare, ayotte custom snares. Alesis strike pro kit, alesis strike multipad.

Daniel_Skoffa

Ik heb een tijd lang op een ddrum dominion maple pocket gespeeld, zowel shows als opnamens. Deed absoluut niet onder voor gretsch catalina maple/Pearl Export. Sterker nog, ik vond deze kit verreweg het lekkerste klinken.

Ik heb ook weleens op Ayotte/GMS/Adams 8000 en dergelijke gespeeld/in bezit gehad. Zeer goede kits. Wat meer eigen karakter dan de "standaard keller ketels" als truth/ocdp/sjc. 

Ik deel de voorliefde voor de "andere merken" dus :). Valt Mapex hier nog wel onder trouwens? Als ik weer een acoustische kit zou moeten kopen zou ik denk ik voor Mapex gaan. Goede prijs/kwaliteit verhouding.

alhambra

Nou moet ik zeggen dat ik pas toch ook heel verliefd naar een mapex heb staan kijken.
Dus ja die valt er wel onder.
Moet eerlijk zeggen dat ik ddrum eigenlijk nooit als serieuze keus heb bekeken.
Geheel over naar AYOTTE, 3 stuks ayotte DS kits, ayotte keplinger snare, ayotte custom snares. Alesis strike pro kit, alesis strike multipad.

alhambra

Ik heb eigenlijk nog nooit een kit gehad die ik zolang had dat ik slijtage zag ;-)
Geheel over naar AYOTTE, 3 stuks ayotte DS kits, ayotte keplinger snare, ayotte custom snares. Alesis strike pro kit, alesis strike multipad.

Dreamdrummer

Ik speel al een aantal jaar op een Ludwig Epic (funk).
Deze serie wordt niet meer gemaakt.
Destijds rond de 900 euro betaald voor shellset 22K, 14S, 8T, 10T, 12T, 14F, 16F, gelakte ketels.
In mijn beleving zeer goede prijs/kwaliteit verhouding.

Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

Oetgrunn

Ik heb twee Odery's, een voor in de oefenruimte (Fluence Jam Session, 14-10-12-16-22, wit) en een voor optreden (Fluence Fusion, 14-10-12-14-16-22, glitter zwart).
De tweede heb ik 3,5 jaar geleden gekocht bij van der Glas, en was toen al overjarig dus die zal misschien zo'n 5 jaar oud zijn. Zeer tevreden over, kreeg toevallig gister nog een compliment van een ervaren drummer over de goede klank van de toms. De hardware en beslag is oke maar niet meer dan dat, kwa afwerking wat slordig/onafgewerkt vindt ik maar doet wel wat het doen moet. Ik gebruik hem trouwens in 12-14-16-22 setup.
De eerste heb ik ong. 1,5 jaar geleden bij Bax gekocht, ik zocht een tweedehandsje voor in de oefenruimte om niet te veel te moeten slepen, maar toen ik bij Bax die Odery compleet zag voor dik €300,- kon ik dat niet laten lopen.
Kwa houtsoort en afwerking (folie vs. gelakt bij de Fusion) misschien wat minder maar de hardware daarentegen is weer wat beter.
Dus al met al zeer goede prijs kwaliteit vlgs mij (ook voor de Fusion heb ik zeker niet de hoofdprijs betaald).

Omhoog