Mijn Pearl floortom heb ik nu hangen aan zo'n optimount systeem. Prima systeem alleen voor floortoms vind ik het niet ideaal... Het kost veel ruimte en is minder makkelijk goed te verstellen/op te bouwen.
Nou heb ik gedacht aan een cradle maar dat wordt mij aan alle kanten afgeraden.
Nu zit ik er aan te denken om er brackets op te laten zetten. Heeft iemand van jullie daar ervaring mee of weten jullie wie dat goed kan doen? Mijn floor is slechts 11" diep dus ik neem aan dat er ook extra lange pootjes bij moeten?
is het mogelijk om met 2 interfaces tegelijk op te nemen? Bijvoorbeeld snare, toms en kick op een interface en hihat, ride en overheads op een andere??
Ik heb 2 bekkens voor jullie in de aanbieding. Een Zildjian A Custom 18" Crash en een Paiste Alpha 20" Rock Ride.
Ik ben opzoek naar een Crash uit de K of K Custom of K Hybryd series van Zildjian.
De A Custom en Alpha zijn beide in prima staat zoals op de foto's te zien. Geen scheuren, keyholes oid. De A custom is 2 jaar oud, en de Alpha ong 5 jaar, maar door mij nauwelijks bespeeld. De Alpha mag weg omdat ik er nooit op speel en niet past bij de muziek die ik speel. De A Custom mag weg omdat ik nog 2 andere crashes heb uit dezelfde serie en een andere kleur ( K series) in mijn sound wil toevoegen.
Ik wil volgend jaar auditie doen in Zwolle, en heb een aantal nummers in mijn hoofd die ik kan spelen op de auditite, of voor een diploma, voorspeeldagen, etc.....
Dit is een bigband/funk nummer waarbij je zelf een drumpartij kan bedenken. Altijd leuk! De drummer op het filmpje vindt ik overig niet geweldig. De referentie CD is moeilijker.
Nou ben ik benieuwd naar wat jullie nog voor ideeën hebben!
The dance of eternity doe ik tot 4.23, anders duurt ie te lang. Tot daar kan ik em al min of meer zo spelen als op de opname, dan hebben jullie een beetje een idee van mijn niveau en het niveau van de nummers waarnaar ik op zoek ben.
Post het ook als je zelf adviezen nodig hebt o.i.d.
Ik heb een aantal rare zwarte plekjes op mijn bekkens. Ze zitten op mijn 20" A custom ride en op een 18" A custom crash.
ze lagen altijd op mijn kamer. Ik speelde even een tijdje op andere bekkens, en toen ik deze weer tevoorschijn haalde zaten ze er op. Ik kon ze er met een natte doek niet afkrijgen, en met voorzichtig krabben werd het vager. Ze zitten er dus nog steeds.
Op elke bekken zitten er meerdere vlekjes. Hier een aantal foto's. Niet de beste kwaliteit, maar het geeft een impressie:
Iemand enig idee wat het is en hoe ik het weg kan halen? voor zo ver ik weet beinvloed het de klank, zou ook wat raar zijn voor zulke kleine plekjes, maar toch....
Deel hier je ervaringen met zenuwen op het podium en de gevolgen ervan.
Ik heb het volgende probleem. Van te voren ben ik niet zo zenuwachtig. Op het podium ook meestal niet. Toch bouw ik in mijn hoofd remmingen op, waardoor ik veel fouten maak. Ik versnel meestal niet, maar het is meer een kwestie van fills die niet lekker worden ge-timed.
Meestal als ik weet dat er iemand in het publiek zit, waarbij ik een goede indruk moet achterlaten breekt de hell los.
Dan speelt het niet lekker en dat zit het me tijdens het spelen echt dwars. Toch vindt ik optreden het leukste dat er is! Maar hier heb ik regelmatig last van. soms ook niet.
Als ik bijv. weet dat er een vette fill komt, voel ik die remmingen wel parten spelen.
een dirigent van mij zij ooit: "Als muzikant moet je onder elke omstandigheid stabiel kunnen spelen". Ja makkelijker gezegd dan gedaan...
iemand die mij hiermee kan helpen? er zitten ook wat professionals op dit Forum, hoe hebben jullie dat? Is het ervaring?
ik heb veel podium ervaring: Met Chantal Janzen voor 2.000 man tot een auditie voor 3 man tot leuke zaaltjes van 500-800 man.
Soms nergens last van, maar regelmatig ook wel.
Gewoon een gevoel dat ik me moet bewijzen, terwijl dat niet altijd nodig is.
Mijn probleem is denk ik wel duidelijk. Help mij en zet ook je eigen ervaringen neer!
zoals jullie weten speel ik in een band, en dat gaat steeds beter. We worden ook steeds professioneler, zowel een professionele houding, gear, steeds professionelere podia en ook steeds grotere artiesten waarmee we spelen.
Nou is de volgende stap voor ons om eens goed te kijken naar de financiële kant van het verhaal.
Hoe komen andere professionele bands/drummers aan hun prijs? Wat zit daar bij in? Wat moeten ze daar zelf voor doen? Wat wordt er dan voor hun gedaan? werken zij ook met facturen etc?
Er zitten hier ook vast wel professionele drummers op het forum?
Mijn broer en ik zijn beiden van plan om een poppodium op te zetten in Franeker, Friesland.
We vinden beiden dat er veel te weinig te doen is in deze stad en de jeugd zelf klaagt hier ook over. Langzaam aan is het hier aan het vergrijzen omdat de jongeren allemaal wegtrekken.
De gemeente wil hier zelf ook wel wat aan doen alleen ze komen volgens ons niet met de juiste oplossingen.
We hebben zelf al wat ideën betreft het poppodium zelf alleen we kunnen wel wat hulp gebruiken bij het een en ander.
Wat we zelf al in gedachten hadden: -poppodium moet natuurlijk voor verschillende soorten muziek avonden/feesten organiseren. -Er zijn 2 leegstaande gebouwen in de stad waar het poppodium zich kan vestigen (over 1 pand hebben ze al jaren heibel wat hier in moet) -Het poppodium moet opzichzelf kunnen draaien maar wel met subsidie.
We zijn al bezig geweest met begrotingen voor het een en ander, maar dat heeft weinig zin als de gemeente meteen nee zegt tegen het idee. -De vraag is dus hoe presenteren we het plan aan de gemeente en hoe maken we hun enthousiast? -Voor welk bedrag kun je aardig wat licht/geluid neerzetten? (lukt dat met 25000 euro?)
Voor de renovering van het pand is best wel een groot bedrag nodig denk ik, maar als ik de begroting wil opstellen zal ik toch een richtrijs nodig moeten hebben, maar het is een beetje nutteloos als ik alle bedrijfven offertes laat maken als het nog niet eens zeker is.
Ik zie de laatste tijd veel foto's waarop drummers achter een groot plexiglazen scherm zitten. Nou denk ik dat dit is om overspraak van microfoons te voorkomen, maar kan iemand mij ( en eventueel andere forummers) een idee geven van die dingen?
Wat is het nut van zo'n plexiglazen scherm? Is het duur? Is het een speciaal soort kunststof? Is het makkelijk zelf te maken? Wat zijn de nadelen?
Mocht het voor mij geschikt zijn, dan zal ik ook overwegen om zo'n ding te gebruiken.
ik hoor de laatste tijd ook veel mensen over de lak van een kit. Ik neem aan dat deze een beschermende funktie heeft, maar ik hoor ook allerlei mensen (drumleraren, collega-drummers, etc) over verschillende soorten.
Ik stond met mijn bek vol tanden!
Kan iemand mij wat vertellen over de vele soorten lakken en de verschillen ertussen? en misschien ook leuk: welke lak heb je zelf op je kit!
Ik neem aan dat als ik een drumkit bestel in de kleur Diamond Burst, dat dat dan niet je lak is, toch?
Ook ik neem regelmatig drum partijen op voor de meest uiteenlopende dingen. Probleem is het volgende:
Mijn bassdrums krijg ik niet laag genoeg opgenomen.
Over een PA is mijn bassdrum gruwelijk laag( ong. 90Hz of lager) maar als ik het opneem hoor ik hier niks van terug.
Het zijn soms dezelfde microfoons!
Hoe krijg ik op de opnames genoeg laag zonder te EQ'en? Met EQ is ook mooi, doe ik altijd, maar dat doe ik liever als de bass al laag genoeg is opgenomen....
Kan iemand mij iets vertellen over het bekende fenomeen: Kickport??
Ik zie op youtube een aantal artiesten die er helemaal weg van zijn maar wat gebeurt er met zo'n ding, behalve dan dat je bassdrum een stuk lager word(30hz)
Ik heb een probleem waar ik enorm nijdig over ben geweest!
Ik heb dus die Pearl Masters premium, wat iedereen nu wel weet.
Kom ik er achter dat de stembouten van mijn tom (10" en 14") losdraaien. Dit is niet de eerste keer.....
Toen ik de kit terug gebracht naar de winkel en daar hebben ze er een drupje roze 'locktight' op gesmeerd.
Prima, geen probleem meer met mijn toms gehad, tot ik gisteren een velwissel deed, en toen begon de hele ellende weer opnieuw.
Nu heeft de winkel mij aangeboden om er weer een drupje van dat spul op te doen, maar dan kan ik weer helemaal van Franeker naar Heerenveen voor zo iets kleins.
Dit is dus al de 3e keer dat dit gebeurt in 1,5 jaar.
Dat is toch niet normaal voor een godsgruwlijk prachtig (dure) kit van Pearl uit de topserie?
Ook de ringetjes in de luchtgaten van de toms zijn al eens losgetrild......
Productiefout misschien??
Is er en betere, duurzamere oplossing voor deze spanbouten?
Ik zie de laatste tijd veel drumsets met houten hoops. Dat roept bij mij een aantal vragen op:
-welk verschil is er qua klank? -hoe lang gaan ze mee? -sla je er niet snel kuiltjes in bij rimshots? -hoe duur zijn die dingen? -Waar kun je ze kopen?
Wie o wie kan mij antwoord geven op deze vragen? ben benieuwd naar wat jullie ervan vinden!