Opbouw drumkit + pedalen frustratie

Gestart door martijn8, mrt 02, 2012, 22:49

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

martijn8

Beste drummers,

Sinds 2011 heb ik een eigen oefenhok en ben ik overgestapt op een akoestisch drumstel. Echter vanaf dag 1 zit ik te klooien met de setup van mijn akoustiche kit (edrum is wat makkelijker op te zetten).

Problemen:
- 14" snare tussen een dubbelbas proberen te krijgen
- highhat pedaal naast de linker bas pedaal te krijgen (dicht naast elkaar)

Op dit moment rijt ik mijn knieen open omdat ik steeds tegen de zijkant van me snare aankom. En staat me highhat veels te ver van me snare af om lekker te spelen.

Het is misschien een absurde vraag, maar ik ben elke week bezig de opbouw van mijn kit te wijzigen. Misschien dat ik iets heel voor de hand heb gemist?

Zou je graag een foto willen hebben om mijn probleem wat beter te kunnen snappen, laat maar weten. Dan zal ik de volgende keer een foto maken.

Tips in de opbouw zijn heel welkom!  *)

NathanR

Ik denk dat een paar goede foto's van achter ons een heel stuk kunnen helpen om je advies te geven!

Rick

Je kan je driveshaft van je dubbelbass pedaal langer maken, komen je pedalen iets verder uit elkaar te staan. Wat voor hihat heb je? Een 3-benige? Bij de meeste modellen kun je de benen draaien, heb je ook meer ruimte voor je slave pedaal.

Foto's zouden inderdaad ook helpen.

NathanR

Volgensmij, ( correct me if i am wrong) geeft hij juist aan dat hij 2 bassdrums heeft, niet een dubbelpedaal ;)

Dus vandaar dat ik de foto's wilde zien, zodat het wat duidelijker is...

Rick


Volgensmij, ( correct me if i am wrong) geeft hij juist aan dat hij 2 bassdrums heeft, niet een dubbelpedaal ;)

Dus vandaar dat ik de foto's wilde zien, zodat het wat duidelijker is...


"14" snare tussen dubbelbass krijgen" <|-- ik ging van een dubbelbass pedaal uit.

Maar inderdaad, foto's zouden welkom zijn.

Paintpro

Geen dubbele bas spelen ;)

Paul

Is het geen kwestie van gewenning? Ik weet niet wat voor elektronische set je hebt (gehad), maar de meeste hebben snarepad van minder dan 14". Als je dan ineens een 14x5.5" (of nog diepere) snare tussen je benen wilt zetten zal je je voeten iets verder uit elkaar moeten zetten.

Als je wilt "leren" hoe je je drums goed opstelt, is er eigenlijk maar één filmpje dat je hoeft te zien:

rene p

erg goed filmpje paul ik ga er ook maar eens aan de slag en kijken of het verschilt met mijn opstelling nu. dus vanaf mijn kant super post en bedankt
" Im not nervous im a DRUMMER"

paQ

hey!
die heb ik ooit op yt geknald :D


Paul


hey!
die heb ik ooit op yt geknald :D

Klopt. En er is al vaak nuttig gebruik van gemaakt :)

rene p


hey!
die heb ik ooit op yt geknald :D




dan jij ook bedankt paQ  ;)
" Im not nervous im a DRUMMER"

martijn8

Bedankt voor het filmpje, kan ik wel gebruiken. Alleen heeft hij zijn highhat binnen, en daar is mn verlenging te kort voor.
Overigens, sorry voor de type fout. Ik heb inderdaad dubbelbass pedalen, niet twee bass drums :/

mijn probleem is dat ik mijn pedaal te dicht bij mijn snare blijft zoals hier te zien is:



In een andere hoek:


Ik heb weinig kunnen kijken bij andere drummers (daarom nogmaals dank voor het filmpje) hoe hun drums opbouwen dus misschien dat er nog meer rare dingen opvallen, ik sta open voor tips (Tweede tom staat naast floor tom, dat is een uitzondering, ik weet dat die meestal naast de high tom staat:P). Een overview:

paQ

dan zet je je hi-hat toch wat naar links?
of neem een stand met 2 poten, dan ben je een stuk flexibeler (geen last meer van de cardan-as)

CasB

Je weet dat je de tussenstang tussen de 2 pedalen langer kan maken?

martijn8


Je weet dat je de tussenstang tussen de 2 pedalen langer kan maken?


uhm.. Nee  8)7

Harre


Bedankt voor het filmpje, kan ik wel gebruiken. Alleen heeft hij zijn highhat binnen, en daar is mn verlenging te kort voor.


Zoals CasB hierboven al aangaf moet je de stang toch wel een stuk langer kunnen maken dan hij nu is. Het zou kunnen dat hij dan te kort is om de hihat aan de binnenkant te zetten, maar ik verwacht eerder dat je problemen krijgt met de poten van je hihat en dan zul je zoals paQ aangaf een hihat met twee poten aan moeten schaffen om dit op te lossen.

Maar goed, als je de stang aan één kant of beide kanten een stukje uit schuift kan je linker pedaal in ieder geval een stuk naar links waardoor je niet meer met je been tegen de snare aan komt. Uiteraard heeft dit als gevolg dat de hihat ook een stukje mee naar buiten gaat, maar dat is in deze opstelling niet te voorkomen. Wil je hem toch echt dichterbij hebben zul je of een hihat met twee poten aan moeten schaffen en hem aan de binnenkant moeten plaatsen, of een stand aanschaffen met zo'n hoek erin zodat het pedaal blijft waar het is, maar de bekkens van de hihat wel dichterbij komen.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Dribbel

Zo te zien kun jij gewoon de stang een heel stuk langer maken! *O*
En ik heb ook een hi-hat stand die ik kan draaien, maar ik heb hem helemaal niet gedraaid....
Ik heb het bass pedaal er gewoon tussen gaat prima. :Y
Niet op kosten jagen maar gewoon ff puzzelen... *)
Yamaha recording & sabian

martijn8

haha zo dom, nu pas door waar die schroeven voor zijn op het middenstuk  :F
Maar bedankt! Ik denk dat hiermee mijn probleem is opgelost  :Y

Paul

#18
mrt 05, 2012, 18:15 Last Edit: mrt 05, 2012, 18:16 by Paul
Ik denk dat de stang langer maken je probleem inderdaad zal oplossen. Maar ik wil je toch nog een tip geven wat betreft ergonomie.
Zoals je nu zit - afgaande op de stand van je pedalen en de aannemende dat je je voeten niet in rare bochten hebt gewrongen - zit je nu best wel met je rug naar je floortom toe. Zo te zien moet je best wel draaien met je lichaam om je tweede floortom te kunnen raken. Als je je linkervoet (hihat en bassdrumpedaal) iets naar voren verplaatst, je eerste floor iets naar binnen en je tweede floortom iets meer naar buiten toe, zit je veel rechter voor je set. Je tweede floor staat dan veel meer naast je in plaats van achter je, zoals nu het geval is ;)

paQ


haha zo dom, nu pas door waar die schroeven voor zijn op het middenstuk  :F
Maar bedankt! Ik denk dat hiermee mijn probleem is opgelost  :Y

lefty loosy, righty tighty

Sticks

Ik heb zelf ook dit probleem gehad 2 jaar geleden, en ik was daar ook niet zo handig mee. Je bent dus niet de enige haha ;)

Omhoog