Survival Kit

Gestart door vandeflosch, feb 12, 2012, 02:29

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

vandeflosch

Omdat mijn cymbalen me lief zijn wil ik graag voorzien zijn. Maar de vraag is welke van de 2 (of nog een andere... ? ) :

http://www.musicstore.com/nl_NL/NLG/Drums/Wisselstukken-Onderdelen/Zildjian-Survival-Kit-/art-DRU0019000-000#FullDetails

http://www.musicstore.com/nl_NL/NLG/Drums/Wisselstukken-Onderdelen/Drum-Workshop-Survival-Kit-SMSVKIT-/art-DRU0019603-000#FullDetails

Serieus prijsverschil tussen beiden dus ik zou geneigd zijn om de eerste te kopen... Wat denken jullie en zijn jullie adviezen?


Nlz


Waarvoor dienen die ronde 'beschermhulzen' van het zildjian pakket?


Die gaan om de 'pin' waar je cymbal overheen gaat, om te voorkomen dat als je cymbal beweegt, dat-ie langs het schroefdraad schuurt en langzaamaan een keyhole uitschuurt.
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Harre

Waarom zou je een pakket kopen waar meer in zit dat je nodig hebt en waar je dus ook altijd te veel voor betaald? Je kunt dan naar mijn idee beter een paar onderdelen los kopen die je ook daadwerkelijk kunt gebruiken.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Nickvm


Waarom zou je een pakket kopen waar meer in zit dat je nodig hebt en waar je dus ook altijd te veel voor betaald? Je kunt dan naar mijn idee beter een paar onderdelen los kopen die je ook daadwerkelijk kunt gebruiken.


Volkomen mee eens.
Sommige dingen uit zo'n overlevingspakket zul je nooit of amper gebruiken.
Koop liever dingen die wel snel slijten o.i.d. en je bent veel goedkoper uit.
Tama, Meinl, Pro Mark, Remo.

Joris

Ik heb in de loop der jaren ook een redelijke survival kit verzameld met allemaal schroefjes en viltjes etc, ideaal.

vandeflosch


Waarom zou je een pakket kopen waar meer in zit dat je nodig hebt en waar je dus ook altijd te veel voor betaald? Je kunt dan naar mijn idee beter een paar onderdelen los kopen die je ook daadwerkelijk kunt gebruiken.


Verschilt het dan nog veel in prijs met die 9.5? Da's toch te doen?

vandeflosch


Die gaan om de 'pin' waar je cymbal overheen gaat, om te voorkomen dat als je cymbal beweegt, dat-ie langs het schroefdraad schuurt en langzaamaan een keyhole uitschuurt.


Dus die zet je er best permanent op?

Jochem


Verschilt het dan nog veel in prijs met die 9.5? Da's toch te doen?

Het gaat erom dat je zoiets bijna nooit gebruikt. Dan is 9,50 toch best veel?

Dus die zet je er best permanent op?

Die kun je er gewoon weer afhalen.

harmen 18

Niet als je er voor een paar honderd euro aan bekkens mee bespaart......

Op gewone fatsoenlijke (nieuwe) bekkenstandaards zit dit allemaal al op.
Van bekkenviltjes moet je gewoon een keer een pakje van stagg ofzo bestellen, ben je voor een tijd lang klaar mee, de rest is allemaal niet heel erg nodig (of anders op te lossen Lees: tape, krimpkous (soldeer spul) en een normaal touwtje) en je krijgt vanzelf genoeg losse boutjes moertjes.

Heb je het echt nodig, ik houdt je niet tegen om het te kopen. Van dat soort dingen zijn nooit weg als je er echt helemaal niets van hebt.

Paintpro

Ik zou een rol ductape/gaffa aanschaffen.
Daarmee kan je praktisch alles tijdelijk verhelpen.

Harre

En zit je materiaal gelijk onder de plakzooi...

Ik denk dat dit wel de kern is van het hele verhaal:

Heb je het echt nodig, ik houdt je niet tegen om het te kopen. Van dat soort dingen zijn nooit weg als je er echt helemaal niets van hebt.


Viltjes, een paar van die beschermhulzen voor het geval ze kapot gaan of dat ze op een kit bij een festival ofzo totaal ontbreken. Voeg daar wat boutjes/moertjes/ringetjes aan toe die eventueel af kunnen breken of waar je regelmatig aan moet draaien. Bij de klemmen van een rack kan de draad bijvoorbeeld door slijtage 'ineens' dol zijn en dan is het handig als je even iets kunt vervangen. Ook handig om bij je te hebben: het goede gereedschap om dingen aan te draaien of te vervangen. Met slecht gereedschap sloop je vaak meer dan hetgeen er in eerste instantie kapot was.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

musiqman

#12
feb 13, 2012, 08:30 Last Edit: feb 13, 2012, 08:31 by musiqman
Of koop goed spul en neem dat zelf mee als je het niet vertrouwd wat er op een gig gaat staan.

Ik heb in 10 jaar nog nooit een moertje, boutje of schroefdraad moeten vervangen wegens breuk of schade.

Ik heb wel een sparepartsbakje voor mogelijk verlies van schroeven.

In de cymbal tas en in het bakje heb ik viltjes en plastic cymbal caps voor de nood.

harmen 18

#13
feb 13, 2012, 12:11 Last Edit: feb 13, 2012, 12:13 by harmen 18
Kapot gaan is meestal niet zo het probleem. Als je "on the road" bent heb je het meestal wel goed voor elkaar, of dat nu met een yamaha, pearl, of adams :) is.

Kwijtraken is meer een probleem.
Je draait bijvoorbeeld net dat schroefje van je boomarm te ver terug en hij valt er van af achter een of ander vaag podiumpje.

Heb in elk geval altijd tape bij je. Daar is veel (tijdelijk) mee op te lossen.

Jenever know (ja, dat is een slechte woordgrap ja)

Amen.

Sander?

ik heb altijd een vijverslang bij me. Een doorzichtig stuk vijverslang koop je voor 50 cent per meter bij de betere doe-het-zelver. Zelf wat knippen en je hebt voor jaren beschermhulzen. De maten van deze vijverslangen zijn verschillend, maar je kunt bijna dezelfde maat krijgen die de (officieele) hulzen hebben. Verschillende kleuren zijn natuurlijk ook mogelijk, voor de kleurpuristen onder ons.
Verder altijd viltjes en tape mee.
Deze zaken heb ik meestal wel ergens in een koffer rondslingeren.

Erik


ik heb altijd een vijverslang bij me. Een doorzichtig stuk vijverslang koop je voor 50 cent per meter bij de betere doe-het-zelver. Zelf wat knippen en je hebt voor jaren beschermhulzen. De maten van deze vijverslangen zijn verschillend, maar je kunt bijna dezelfde maat krijgen die de (officieele) hulzen hebben. Verschillende kleuren zijn natuurlijk ook mogelijk, voor de kleurpuristen onder ons.
Verder altijd viltjes en tape mee.
Deze zaken heb ik meestal wel ergens in een koffer rondslingeren.


Een andere goedkope oplossing voor die beschermhulzen: brandstofleiding voor brommers. Bij een brommer/scooterzaak haal je dat ook voor een drol en drie knikkers. Bij wijze van spreken.
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

Nlz


voor een drol en drie knikkers. Bij wijze van spreken.


Oh, bij wijze van spreken... Jammer, die drie knikkers had ik al wel ;)

En inderdaad, er zijn zat mogelijkheden om goeiekopere alternatieven te gebruiken, al zou ik er eerlijk gezegd dan ook weer niet speciaal voor omrijden ofzo.
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

NathanR


Oh, bij wijze van spreken... Jammer, die drie knikkers had ik al wel ;)



Ik had precies hetzelfde grapje in mijn hoofd ;) :)

Paul

Een survivalkitje is erg praktisch om te hebben en hoeft niet zo duur te zijn.
Het is ook handig om wat verschillende dingen te hebben omdat niet alle sleeves op elk standaard passen bijvoorbeeld.

Die van Zildjian is wel oké, die andere twee zijn belachelijk duur. 8)7


Wat ik altijd bij me heb (zit standaard in mijn bekkentas), en naar mijn idee ook een acceptabele survivalkit maakt:
- 3 cymbalsleeves (die vorm à la DW, eigenlijk zou ik er ook nog 3 simpele stukjes slang bij moeten hebben voor andere stands)
- 3 vleugelmoeren voor op de stands
- Diverse viltjes
- Snarentouwtjes
- Falam Slam (voor noodgevallen)
- Stemsleutel
- Moongel
- Hihat clutch (niet vergeten!!)
- Reserve paar oordopjes (oude universele, voor het geval ik mijn otoplastieken vergeet)
Een paar spanbouten zou geen overbodige luxe zijn.

NathanR

Ik heb eens gekeken in mijn stokkenkoffer wat ik daar allemaal in heb zitten, en volgensmij is dat ook wel een redelijke survival kit;



Nadat ik de foto had genomen vond ik nog een kleine 5 cymbalsleeves, 3 viltjes en nog wat spanbouten. :)

vandeflosch


Oh, bij wijze van spreken... Jammer, die drie knikkers had ik al wel ;)


Voor die drol had je ook nog wel kunnen zorgen hoor  ;)

Nlz

Thank you Captain Obvious, your work here is done.  :P
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

vandeflosch


Thank you Captain Obvious, your work here is done.  :P


hahahah  8)7
+1   :P

Omhoog