hoe meet ik de inches van de toms en bassdrum??

Gestart door patrick76, feb 11, 2012, 21:11

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

patrick76

Hallo, ik heb thuis een drumset staan van Basix. Nu wil ik eigenlijk wel weten hoe ik de diepte van de toms en de bassdrum kan opmeten. Zelf heb ik een rolmaat in inches.  Nu weet ik dat de diameters van de toms 10" 12" en 14" zijn en de bassdrum 22". Maar hoe meet ik de diepte???
Meet ik die met of zonder de spanrand???
Ik kijk uit naar jullie reacties.

Mvg: Patrick
Pearl,Paiste,Mapex,Remo,Evans,Vic Firh,Vater

Harre

Zonder, je meet alleen de diepte van de drum zelf.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

paQ

met een kopje koffie op het vel

patrick76

Bedankt voor de snelle reacties. Dan weet ik wat ik moet doen. Onder het genot van een kopje koffie.  :Y Heb ik nog 1 vraagje. Ik zit er aan te denken om 2 bassdrums te gaan gebruiken. Is het dan het beste om ze beide van het zelfde merk,type en afmeting te nemen, of zijn er andere opties???
Pearl,Paiste,Mapex,Remo,Evans,Vic Firh,Vater

Hoefnix

2 dezelfde is onhandig (mijn mening) dat kan je met een dubbel bas pedaal ook, als je een extra sound wil bij je drumset kan je een andere basdrum toevoegen.

Harre

Hangt er vanaf waarvoor je de twee bassdrums wilt gaan gebruiken. Als je ze voor verschillende klanken wilt gebruiken is het logisch om twee verschillende afmetingen/houtsoorten en weet ik wat nog meer verschillen neer te zetten. Ga je puur voor het rammelen op snelheid, dan zou ik persoonlijk letten op de maat en houtsoort. Het merk doet er dan in  mindere mate toe en als je met triggers gaat werken hoef je helemaal nergens naar te kijken omdat de trigger een computer aanstuurt die vervolgens het geluid zal produceren.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Omhoog